Gata cu cozile la Primăria Timișoara. Municipalitatea vrea să se digitalizeze complet...

Gata cu cozile la Primăria Timișoara. Municipalitatea vrea să se digitalizeze complet în relația cu cetățenii până în anul 2022

0
DISTRIBUIȚI

Reprezentanții Primăriei Timișoara au planuri mărețe în ceea ce privește interacțiunea cu cetățenii. Nicolae Robu a anunțat, astăzi, că municipalitatea își propune ca până în anul 2022 să se digitalizeze în proporție de 100% în relația cu cetățenii. Asta înseamnă că persoanele care vor avea nevoie de un document emis de Primăria Timișoara nu vor mai trebui să stea la cozi, ci vor obține actele de acasă, online.

Vă reamintim că printre primele persoane care au atras atenția asupra nevoii municipalității de a se digitaliza a fost Dominic Samuel Fritz, candidatul USR Timiș pentru funcția de primar al Timișoarei, încă din această vară.

Instrumentele online nu au pătruns chiar așa cum ne-am așteptat la nivel de populație. La Direcția Fiscală se pot face plăți online de o mulțime de ani, dar numărul celor care folosesc acest sistem nu este la fel de ridicat cum ne-am fi așteptat. Noi vom asuma inclusiv rolul de a educa populația să aibă deschidere spre folosirea acestor noi tehnologii.


În acest moment avem sistemul de management documente, care este unul funcțional. (…) Până în anul 2022, toate aceste servicii pentru populație vor fi digitalizate. În 2022 noi asumăm să avem totul digitalizat, minimilizăm acțiunea face to face cu cetățenii, oferindu-le instrumente online cu care ei își vor putea rezolva problemele. Impactul digitalizării este unul uriaș, se economisește timp, se economisesc materii prime și consumabile, a explicat, astăzi, Nicolae Robu.

Reprezentanții municipalității au anunțat că, începând de astăzi, a fost făcut încă un pas privind digitalizarea. Astfel, Primăria Timișoara deține singura platformă online de depunere de cereri de urbanism prin intermediul unui formular online integrat în sistemul de document management.

În anul 2018 am eliberat 5.084 de certificate de urbanism, dacă vor fi 50% eliberate online în 2020, vor fi 2.966 de ore salvate pentru beneficiarii respectivi. Asta înseamnă 100 de copaci mai puțin folosiți pentru producerea hârtiei și 25.000 km ce nu mai trebuie făcuți de cetățeni cu mașina pentru a-și rezolva problema. Toate aceste cifre pot ajunge multiplicate de 20 de ori, dacă lumea începe să folosească toate aceste aplicații pe care noi deja le avem și le vom avea. La noi se plătește cu telefonul parcarea începând din 2013, transportul în comun, avem aplicații de promovare turistică și o mulțime de alte aplicații, a detaliat Nicolae Robu.

Întrebat care sunt costurile pentru realizarea acestei aplicații destinate depunerii cererilor de urbanism online, Robert Kristof, city-managerul Timișoarei, a explicat că aceasta reprezintă un modul suplimentar în cadrul sistemului de document management, realizat de către firma cu care primăria are deja un contract încheiat. Societatea a fost plătită per oră pentru realizarea acestui modul, la care se lucrează de aproximativ două luni și jumătate, iar costurile totale nu au fost încă stabilite.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.