Timeea Țivrea, cea mai bună barmaniță din România: „Nu există un secret...

Timeea Țivrea, cea mai bună barmaniță din România: „Nu există un secret când vine vorba de profesionalism“

0
DISTRIBUIȚI

Timișoreanca Timeea Țivrea, care a fost desemnată drept cea mai bună barmaniță din România în cadrul concursului Lady Amarena România 2019, care a avut loc la Cluj, se pregătește să inițieze un proiect de sănătate mentală și fizică pentru oamenii din industria ospitalității. Am realizat un interviu cu Timeea, în care am fost curioși să aflăm care sunt secretele unui barman profesionist, cum i-a venit ideea demarării unui proiect menit să responsabilizeze consumatorii de alcool și ce a învățat în urma participării la concursuri de specialitate.

– Cum ai devenit pasionată de meseria de barman și care au fost primii tăi pași în acest sens?

– Meseria de barman o practicam de ceva timp înainte să descopăr posibilitățile pe care, cu muncă și respect, ți le poți crea în industria ospitalității. Mă regăseam într-o situație fără ieșire, când am hotărât să-i mai ofer o șansă acestei minunate meserii. M-am urcat în tren spre București, unde am stat 6 zile într-un hostel, cu 100 de lei în buzunar și am participat la cursul „Complete Bar Training”, al agenției „Exquisite Bar Solutions”. Oamenii care au creat acest curs au oferit multor profesioniști din domeniu startul. Datorită informației dobândite atunci și a perseverenței, am început să cresc. Am început să particip la competiții de mixologie, unde am descoperit lucruri noi despre mine ca om și profesionist.

– Care sunt cele mai importante concursuri la care ai participat ?

– O dată cu prima competiție la care am participat, mai exact prima ediție „Marathon Competition” la Iași, am prins gustul adrenalinei și am descoperit plăcerea de a vorbi și a presta în fața reflectoarelor. Au urmat și alte etape în cadrul aceleiași competiții, după care, am prins curaj, cu ajutorul colegilor mei de la Cabinet 3 și am mers mai departe la „World Class”, cea mai puternică competiție de mixologie din lume, unde am ajuns în finala din România. Ultima competiție a fost și încă este „Bacardi Legacy Cocktail Competition”, unde am luat podiumul alături de colegii mei de breaslă Codrea Ștefan și Albert David. Cocktail-ul cu care am reușit să merg mai departe poartă numele de „Kalypso” și poate fi găsit pe Instagram și Facebook sub numele de „Kalypso Legacy Cocktail”. În luna februarie 2020, noi 3 ne vom prezenta la finala regională de la Budapesta. Vor fi două zile de jurizare. În prima ne prezentăm proiectele și prezența noastră în mediul online la nivel național sau global. Ideea este de promovarea băuturii prin cadrul unui proiect. Kalypso nu este doar un cocktail, este un concept. Iar a doua zi prestăm în fața unui juriu. Se va alege un singur câștigător care va reprezenta România în Miami.

– Anul acesta ai fost desemnată cea mai bună barmaniță din România în cadrul concursului Lady Amarena România 2019, eveniment care a avut loc la Cluj.


Apoi ai reprezentat România și în străinătate. Ce ai învățat în urma acestor concursuri, cu ce te-au ajutat?

– „Lady Amarena” este singura competiție dedicată domnișoarelor și doamnelor din bar, unde am ocupat primul loc. Am concurat alături de niște fete extraordinare și profesioniste din toată țara. A urmat finala globală a acestei competiții, unde am ocupat locul 8. Am plecat din Bologna cu o experiență de neuitat și am cunoscut mulți oameni minunați.

– Cum ți-a venit ideea acestui proiect de responsabilizare a oamenilor visavis de băuturile alcoolice?

– Prin intermediul competiției „Bacardi Legacy Cocktail Competition” urmează să pornesc un proiect de sănătate mentală și fizică pentru oamenii din industria ospitalității, alături de 3 profesioniști din alte domenii: Otilia Axinia – psihoterapeut, Alexandru Gănguță – fost barman și, în prezent, trainer personal și Oana Ciolpan – medic cardiolog rezident la Spitalul Județean din Timișoara. Ideea mi-a venit anul trecut după ce am participat la un seminar la București în cadrul convenției de bar „BRIFT”, unde un fost Global Brand Ambasador Diageo, Tim Etherington, ne-a vorbit despre un proiect lansat în Anglia despre sănătate mentală și fizică în industria noastră. Deși meseria de barman este foarte frumoasă, în același timp, oamenii care o practică sunt expuși la mulți factori nocivi. Avem nevoie și în România de o responsabilizare. În scurt timp voi lansa o broșură în care cei 3 specialiști ne vorbesc despre riscurile la care ne expunem și cum ne putem proteja mintea și corpul.

– Cum stă Timișoara în comparație cu celalate orașe din România la capitolul consum de alcool? Cât de greu este sa obișnuiești lumea cu preparate noi?

– Timișoara este destul de deschisă la minte în ceea ce privește cultura de consum. În momentul în care reușești să comunici cu oaspeții la un nivel profesionist și să le câștigi încrederea, oamenii sunt deschiși la minte când vine vorba de preparate noi. Pe lângă consumul de vin și bere cu care suntem toți obișnuiți la nivel național, oaspeții timișoreni consumă de asemenea și distilate de calitate. Conceptul de Better Drinking lansat de Cabinet 3 a fost îmbrățișat ușor și oamenii au încredere într-un barman profesionist.

– Care este secretul unui bun barman?

– Nu există un secret când vine vorba de profesionalism. Ca în orice alt domeniu, pentru a ieși în față și a trece la un alt nivel, munca depusă, pregătirea de specialitate și perseverența sunt cele mai importante ingrediente. Teoria studiată versus punerea sa în aplicare merg mână în mână. Este vorba de fapt de punerea corectă în practică a ospitalității, bazată pe bun simț, educație și inteligență emoțională.

– Care sunt planurile tale de viitor?

– În momentul de față mă concentrez pe munca depusă la Cabinet 3 și pe competiții. Am învățat pe parcursul vieții că planurile nu ies întotdeauna cum îmi doresc. Așa că voi continua să avansez și să dezvolt meseria în continuare și voi vedea unde mă duce această mentalitate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.