Ancheta în dosarul porții prăbușite de pe Calea Lugojului din Timișoara, care a căzut în timpul furtunii de pe 17 septembrie 2017 peste mașina studentului Vlad Baici, ucigându-l, bate pasul pe loc, cei vinovați nefiind trimiși în judecată până acum, deși au trecut peste doi ani și patru luni de la tragedie. Ba mai mult, anchetatorii scapă printre degete numele grele implicate în acest caz scandalos.
Vă reamintim că Inspectoratul de Stat în Construcții a confirmat dezvăluirile PRESSALERT.ro că legea a fost încălcată în mod repetat în acest caz – de la eliberarea autorizației de construire de către Primăria Timișoara, invocându-se o situație de urgență, deși competența era a Consiliului Județean Timiș, până la realizarea lucrărilor de placare a porții cu plăci de fibrociment, operațiune botezată ”estetizare”, fără a exista un proiect și studiu de rezistență, sau recepționarea lucrărilor efectuate de firma Stareto SRL fără a se respecta legislația în vigoare.
La sfârșitul anului trecut, anchetatorii au decis punerea în mișcare a acțiunii penale și inculparea mai multor persoane, însă viceprimarul Timișoarei, Dan Diaconu, cel care a semnat ultimul autorizația de construire, a rămas doar suspect. Asta în condițiile în care, încă de la începutul anchetei, secretarul Primăriei Timișoara, Simona Drăgoi, care avea responsabilitatea de a verifica legalitatea autorizației de construire, a fost ocolită de cercetări pe motiv că a avut ”un rol generic” în semnarea documentului.
Aberația juridică era evidentă în condițiile în care dintre cei trei semnatari ai autorizației au fost făcuți suspecți primul oficial din Primăria Timișoara care a semnat documentul, arhitectul Ciprian Cădariu, și ultimul, viceprimarul Dan Diaconu, dar nu și cel de al doilea care ar fi trebuit să verifice dacă sunt toate documentele pentru eliberarea actului.
Situația s-a ”reparat” când s-a decis inculparea suspecților din dosar, când viceprimarul Dan Diaconu a fost scos din listă, pregătindu-se și ”albirea” acestuia. ”În cazul suspectului Diaconu Dan Aurel se constată că există dubii privind acțiunile/inacțiunile sale și forma de vinovăție aplicabilă acestuia. Astfel acest suspect a semnat autorizație de construire menționată însă în cauză, însă doar ca factor de conducere al Primăriei Mun. Timișoara, acesta neavând atribuții de coordonare/conducere a structurilor primăriei ce au emis această autorizație. Suspectul era delegat la conducerea Primăriei Municipiului Timișoara în momentul semnării acelei autorizații iar atribuțiile sale de viceprimar prevedeau coordonarea altor structuri/direcții ale primăriei și nu a celor ce au emis acea autorizație”, a motivat subcomisarul Dorin Gherginescu în propunerea trimisă procurorului de caz. De asemenea, se spune că se va reanaliza probatoriul în cazul viceprimarului pentru a se vedea dacă este vreunul dintre cazurile care împiedică punerea în mișcare a acțiunii penale.
Procurorul de caz, Octavian Alexandru Ceaușu, de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Timișoara, a fost de acord cu această abordare dubioasă și a dispus inculparea tuturor suspecților din dosar, cu excepția viceprimarului Diaconu.
În final vor scăpa toți și trăim într-o țară liberă și democratică în care infractorii toți infractorii vor scăpa de pușcărie cu ajutorul magistraților care vor și pensii speciale?????
„justitiarilor”, voi vreti pensii speciale si lasati nenorocitii astia sa scape? nici macar nu includeti toti vinovatii in dosar. tot ce meritati e in iad
Cum sa inculpeze stimabilul procuror persoane cat timp parte dintre procurori au fost angajații Primăriei Timișoara și ghiciti unde? ..la serviciul juridic!!!+
Evident ca nimeni n-a facut un calcul de rezistenta. Nimeni nu si-a pus problema (primarul Robu si probabil viceprimarul Deaconu sunt habarnisti in probleme de rezistenta materialelor) la o viteza de 200 km/h sau cat o fi fost viteza vantului, cat este presiunea dinamica? Aceasta presiune se distribuia pe suprafata portii dand o forta distribuita si care crea o solicitare de incovoiere maxima la baza piciorului de prindere in sol. Exact unde a cedat! De ce era mare? Pentru ca „desteptii” au opturat caile de trecere a vantului prin fosta grinda cu zabrele. De aici si fortele aerodinamce mari care au pus la pamant poarta. Sunt vinovati de la proiectant, executant si pana la primar. Toti trebuie sa plateasca!
las ca mai scrie un articol doamna stoicescu despre coruptia din spitale
articole peste articole ale dl. bota. dar la intrebarea cea mai simpla nu primesti nici un raspuns in articolul asta. de ce s-a prabusit poarta sau cum s-o numi constructia de pe calea aradului. a fost gresit calculata sau gresit executata sau ambele, sau gresit folosita prin montarea panourilor inaintea grinzii cu zabrele ? un mister total. pe cind articole din care intelegem si noi ceva?