Aeroportul Timișoara, garaj pentru avioanele rămase la sol din cauza coronavirusului

Aeroportul Timișoara, garaj pentru avioanele rămase la sol din cauza coronavirusului

0
DISTRIBUIȚI

 

Coronavirusul a paralizat traficul aerian din întreaga lume, inclusiv din Europa și din România. Operatorii de zboruri își țin o bună parte a aeronavelor la sol, iar aeroporturile se transformă în locuri de parcare pentru avioane, iar cele mai mici în simple hangare.

De suferit are și Aeroportul Internațional „Traian Vuia” din Timișoara, unde veniturile au scăzut cu 40-50%, din cauza faptului că nu mai sunt zboruri, după cum a spus Dan Idolu, invitat la PRESSALERT LIVE. Companiile aeriene Lufthansa și Wizz Air sunt în căutare de spații în care să-și „odihnească” aeronavele ce nu mai vor zbura cel puțin pe perioada epidemiei de coronavirus, care a închis întreaga Italie, acolo de unde veneau cele mai multe zboruri la Timișoara.

„Lufthansa caută locuri de parcare în Europa.


Flota aia trebuie să își găsească undeva un culcuș de noapte. Nu avem 10 locuri de parcare, dar ne gândim măcar la două-trei spații în care să fie adăpostite avioanele”, a precizat Dan Idolu, care a fost seara trecută invitat la PRESSALERT LIVE. Totuși, veniturile vor fi insignifiante dacă aeroportul va pune la dispoziția companiilor aeriene locuri de parcare, iar directorul Aeroportului „Traian Vuia” crede că „în astfel de vremuri partenerii de afaceri trebuie ajutați, mai degrabă despre asta este vorba”.

„S-ar putea să își dorească și Wizz Air-ul. Este posibil să fie un mic garaj aerian aeroportul din Timișoara. Nu se poate să parcăm conform normelor, nu se poate așa ceva. Au mai fost situații de criză până în ’89 sau în perioada războiului din Serbia, când parcau 15-20 de aeronave din Serbia la Timișoara. Nu este firească această atitudine într-o situație normală”, a precizat Dan Idolu, aflat în studioul on.set.

Conform celor spuse de Idolu, până să apară criza generată de coronavirus, Aeroportul Internațional „Traian Vuia” din Timișoara a avut, chiar și în februarie, o creștere a traficului de pasageri cu 3,7% față de aceeași perioadă a anului trecut. „Asta în condițiile în care încă din 19 ianuarie am luat măsuri pentru controlul, evidența pasagerilor care veneau din zona de risc. Vorbeam atunci de China, Coreea de Sud…”, a explicat Idolu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.