Cătălin Drulă despre deciziile în privinţa autostrăzii Lugoj – Deva: „E un...

Cătălin Drulă despre deciziile în privinţa autostrăzii Lugoj – Deva: „E un haos total”. Avertisment în legătură cu centura Timişoarei

0
DISTRIBUIȚI

Deputatul de Timiş, Cătălin Drulă, acuză deciziile haotice luate în privinţa autostrăzii Lugoj – Deva. Useristul se aşteaptă la un nou proces pierdut de către statul român, de această dată pentru rezilierea contractului pentru lotul 3. În videoconferinţa de azi Drulă a tras un semnal de alarmă şi în privinţa lipsei unei licitaţii pentru proiectul care ar trebui să completeze centura oraşului Timişoara.

„Ministrul spune că va ataca în instanţele din România o decize arbitrală internaţională, şi că va desfiinţa, mă îndoiesc, există puţine şanse. Pe de altă parte avem o licitaţie lansată pentru acelaşi lot care este suspendată din august, se află într-o stare de suspendare, e pusă pe pauză, ne apropierm de nouă luni de zile de când e suspendată. L-a întrebat şi prmierul Orban pe Bode, ministrul transporturilor în şedinţa de guvern de săptămâna aceasta de acest proiect, răspunsurile au fost complet neconvingătoare. Pe lotul 3, învecinat, deschis în decembrie, sunt 21 de kilometri, abia ieri au fost ridicate restricţiile pentru traficul greu. Nu au avut voie tirurile, nu au avut voie vehiculele peste 7,5 tone, am deplâns situaţia la vremea respectivă.


E pur şi simplu un abuz. Autostrada era perfect circulabilă pentru trafic greu. În tot acest timp, traficul de marfă a trebuit să folosească drumul naţional. A rămas restricție de 80 km/h, aberantă. Chiar nu se poate respecta. E o autostradă nouă și se comportă ca o autostradă nouă… Am văzut în cifre, viteza medie UE e de 115 km… Singurul motiv e cumva acoperirea unei mizerii enorme, care s-a făcut în august, când anul trecut s-a reziliat acest contract la 99%. O acţiune care ne-a lăsat fără garanţie, fără relaţie contractuală cu nimeni. Compania de drumuri a ţinut cu tot dinadinsul să arate că e o autostradă proastă, că nu se poate folosi, ca să-şi acopere gestul aberant. Un gest de neînţeles. Premierul Orban zicea că e de natură penală. Ministrul Bode era acum de acord, că e aberant, după ce acum câteva luni acoperea ce făcuse PSD şi spunea că e bine că s-a reziliat. E un haos total”, a spus Cătălin Drulă.

„Atrag atenţia. Nu s-a lansat încă licitaţia pentru proiectul care ar completa inelul de centură care ar completa centura Tmişoarei, varianta de ocolire Timişoara-Vest, în zona fostei fabrici de zahăr… proiectul actual Timişoara-Sud până la giratoriul de la Sânandrei, e sectorul care ar completa inelul. Centura funcţionează în regim de inel, dacă e completă. S-a vorbit că în ianuaire se va lansa licitaţia pentru studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic. Nu s-a lansat încă. Ar fi extrem de util pentru ca în completare cu drumul de legătură dintre A1 şi Sânandrei, care e în licitaţie în sfârşit după patru-cinci ani cu date de depunere a ofertelor în iunie. Să realizeze complet bypass-ul vestic al Timişoarei. La Timişoara Sud au început lucrările, destul de timid …a durat patru ani. Acea accelerare din primăvara lui 2017 când s-a oprit la patru benzi şi se spunea că până la alegeri va fi gata a durat patru ani: 2017-20”, a adăugat useristul despre problema centurii.

O veste bună, în schimb, anunţată de deputat e derularea licitaţiei pentru studiul de fezabilitate pentru viitoarea autostradă Timişoara – Moraviţa. „Chiar se discută în aceste moment traseul, dacă va fi prin est sau prin vest, pe unde se va trece frontiera, chiar e în derulare şi se discută alternativele de traseu”, a precizat Drulă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.