Nicolae Robu vede un „adevărat dezastru, şi ecologic şi ca nemulţumire masivă...

Nicolae Robu vede un „adevărat dezastru, şi ecologic şi ca nemulţumire masivă a cetăţenilor”, dacă s-ar scădea din benzile auto în favoarea bicicletelor

4
DISTRIBUIȚI

Primarul Timişoarei refuză categoric propunerea ca o parte din carosabilul destinat maşinilor să fie transformat în pistă de biciclete. Nicolae Robu susţine că o astfel de iniţiativă ar aduce chiar efectul invers dorit, adică ambuteiaje şi prin urmare poluare cu dioxid de azot, capitol la care oraşul stă prost, fapt relevat de Comisia Europeană.

„Nu vreau să desfiinţăm benzi, pentru că ar fi un dezastru ecologic”, e concluzia surprinzătoare la care a ajuns edilul-şef după ce în videoconferinţa de azi, un jurnalist i-a făcut o sugestie să urmeze modelul oraşelor din UE, unde pentru decongestionarea traficului s-a apelat inclusiv la desfiinţarea unor benzi auto în favoarea pistelor de biciclete.

„Nu, pentru că eu cunosc foarte bine situaţia oraşului! Noi avem un sistem de trafic management al oraşului foarte evoluat, avem rapoarte pe care le scoatem frecvent cu ce se întâmplă în oraş cu traficul. Şi dacă am face aşa ceva, din păcate nu merită să facem experimentul pentru că am chinui foarte multă lume. Vă garantez eu că ar ieşi nişte proteste de nu vă puteţi închipui. Nu vă puteţi poate să vă imaginaţi, nefiind în interiorul problematicii, ce consecinţe negative ar fi pentru mii şi mii de timişoreni. Pentru că s-ar crea nişte ambuteiaje cumplite. Având ambuteiaje, am avea şi poluare, cea mai mare poluare se produce când se apasă pe pedala de acceleraţie. Când sunt ambuteiaje te duci câţiva metri te opreşti, apeşi pe acceleraţie, mai mergi câţiva mertri iar te opreşti, tot aşa, se degajează noxe. Iar printre noxe, la loc de frunte se află dioxidul de azot. Noi şi aşa avem probleme cu cantitatea de dioxid de azot. Nu depăşirile pe oră, punctuale, să zicem, că am avut foarte puţine, cinci în total… Extrem de puţine au fost, numai că, dioxidul de azot e prezent într-o cantitate ridicată, sub limita admisă, dar făcând media pe an, rezultă că la nivelul întregului an depăşim pragul anual care e fixat, nu cu mult, dar depăşim.


În alte oraşe din ţară situaţia e mult mai gravă decât la noi. Dacă noi am face ceea ce spuneţi dumneavoastră că au făcut alţii, eu vă spun că ar fi un adevărat dezastru, şi ecologic, şi ca nemulţumire masivă a cetăţenilor, care şi-ar măcina nervii, şi-ar consuma timpul în trafic. Fiecare bandă în plus pe care am creat-o, fiecare modernizare pe care am făcut-o, şi sunt foarte foarte multe, au adus o îmbunătăţire considerabilă în trafic. Dacă acum am face paşi înapoi, ar fi o eroare foarte foarte gravă”, a declarat Nicolae Robu.

Deşi inclusiv pistele de biciclete reamenajate recent în zona centrală nu sunt conforme, având lăţimea sub un metru, primarul se laudă cu sprijinul pe care-l acordă celor care folosesc acest mijloc alternativ şi nepoluant de transport. Un exemplu al primarului e legat de Bd. Republicii, unde spune că mutarea pistei s-a decis inclusiv din motive de siguranţă: „Am tot respectul pentru biciclişti şi vreau să le asigurăm condiţii cât mai bune şi de confort pe bicicletă şi de securitate în acelaşi timp. Unii au criticat că pe Republicii mutăm pista care era pe carosabil, o mutăm pe trotuar… Cum să critici, când de fapt noi lărgim trotuarul… cu echivalentul fostei piste de pe carosabil, ba chiar ceva mai mult…Am dat un exemplu”.

De asemenea Robu a vorbit despre planurile la timpul viitor, vizându-se o reţea interconectată de piste pentru biciclişti. „Avem în lucru proiectul care va avea în vedere continuarea a ceea ce am construit deja în oraş ca piste de biciclete şi modernizarea a ceea ce există, într-o viziune de ansamblu: reţeaua de piste de biciclete a oraşului… Vrem să avem o reţea de piste de biciclete, care să permită continuitate pe trasee pe biciclete de la cât mai multe puncte importante către cât mai multe puncte importante. Vrem să facem o reţea regională, în localităţile periurbane să se creeze condiţii…”, a mai spus acesta.

4 COMENTARII

  1. macar niste rampe la borduri, ca sa nu imi distrug bicicleta lunar, n-ai vrea sa pui, handicapatule? asa cum ai cerut sa-ti fie date problemele, asa le-ai primit, si ai facut ZERO. si mai pretinzi ca dai doi bani pe biciclisti, gunoi penal ce esti. sotroanele alea pe care le-ai pus te-ai lamurit ca se balangane si la pas, si la mers cu bicicleta? daca nu, da-ti cateva palme, poate pricepi

  2. Uite-l pe crăcănel care se pricepe el la toate și de fapt la nimic. Chiar așa crăcănel?????? Dar oare când se va trezi DNA să ne scape de acest așa zis doctore cu diplome la duzină.
    Este un fost profesor cu cunoștințe minime ajuns în funcția de primar deoarece la vremea respectiva profesorii aveau credibilitate.
    Nenea crăcănel ne am saturat de vrăjelile tale.

  3. ce gandire bolnava si sinistra. eu cred ca vrea sa nu mai fie votat, sa lase loc pentru alta bestie nenorocita, dar din pacate pentru el, ii poate provoca pe unii sa pateasca ceva mult mai rau

  4. Nu va lasati dom’ primar! Sunt doar hateri si saraci. Sa te/iti plimbi/duci copilul cu bicicleta, locuind in zona Soarelui, spre parcul Copiilor, pe Str. Cluj, unde sunt 4 benzi de circulatie, apoi pe Michelangelo si retur, este un vis devenit realitate. Pentru ora petrecuta in parc, daca mergem 50 de biciclisti, absorbim o cantitate impresionanta de dioxid de azot, implicit scazand poluarea! Nu va luati dupa ceea ce se intampla in tarile civilizate, ei sunt cu 60 de ani in fata! Aratati la lume dom’ primar…cum merg saracii astia https://www.youtube.com/watch?v=XuBdf9jYj7o&t=322s

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.