Cătălin Drulă, lobby pentru realizarea Centurii de Vest a Timişoarei: „Pentru a...

Cătălin Drulă, lobby pentru realizarea Centurii de Vest a Timişoarei: „Pentru a fi funcţional, trebuie să fie un inel complet”

1
DISTRIBUIȚI
captură ecran

Deputatul USR Cătălin Drulă e convins ca inelul centurii ocolitoare a Timişoarei trebuie să fie unul complet pentru a fi cu adevărat util. În prezent niciun sfert din acesta nu este finalizat, Centura Sud e în lucru, în timp ce pentru Centura de Vest nu există nici licitaţie, documentaţia pentru SEAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice) fiind respinsă în luna ianuarie, moment din care nu s-a mai întâmplat nimic în acest sens.

„O să vorbesc mult despre acest subiect până se întâmplă ceva şi se mişcă lucrurile. Vă reamintesc că ar trebui lansată licitaţie pentru lansarea documentaţiei pentru acest proiect”, a spus Drulă. În videoconferinţa USR Timiş de astăzi acesta a prezentat harta viitorului inel sau cum ar trebui să arate centura Timişoarei. „În zona de nord avem acel sector de centură nordică, finalizat şi în operare. Sectorul în construcţie, Centura Sud, sau în limbajul CNAIR varianta ocolitoare Timişoara Sud, a cărui construcţie a început recent după nouă ani… practic inelul se lungeşte şi se finalizează în zona fostei fabrici de zahăr. Un inel de centură pentru a fi funcţional şi a-şi face rolul, mai ales într-un oraş dispus în câmpie, precum Timişoara, trebuie să fie un inel complet. Sectorul care lipseşte şi care a fost prevăzut iniţial în studiul de fezabilitate al inelului de centură este Centura de Vest… care merge în continuarea centurii sud, traversează Bega, are nod DN59A Timişoara – Săcălaz… Şi se finalizează, după ce are nod cu DN6 Timişoara – Sânnicolau Mare, la giratoriul mare unde se termină centura actuală, în partea de nord.


Tot inelul e necesare, mai ales că în partea de nord este prezent în licitaţie şi execuţie acel drum de legătură de care am vorbit, pleacă de la giratoriu şi se duce în autostradă, având şi sectorul acesta (roşu) practic pentru o mare parte din acces, dinspre Şag, Serbia, oricare din zona de vest şi sud a oraşului, ocolind oraşul prin partea de vest poţi ajunge rapid la autostradă”, a explicat Cătălin Drulă.

Dacă viitorul racord DN69 – autostrada A1 e în licitaţie, nu acelaşi lucru se poate spune şi despre centura vestică. „Ceea ce trebuie să se întâmple e să fie lansat pentru licitaţie studiul de fezabilitate pentru realizarea lui, a acestei documentaţii, care conţine traseul exact, studiii geotehnice, partea de proiectare. A fost o tentativă de a fi ridicat pe SEAP în ianuarie. Nu a fost finalizată, a fost respinsă documentaţia din motive pe care nu le cunosc şi până în prezent, în luna iunie, nu a fost reluată. Am pus nişte întrebări la CNAIR, voi insista pentru că e foarte important pentru Timişoara”, a concluzionat Drulă.

UPDATE Ceva mai târziu, deputatul a postat un mesaj pe o rețea de socializare, în care spune că șefa CNAIR i-a dat asigurări că documentația proiectului pentru centura de vest a Timișoarei va fi licitată săptămâna viitoare. „După ce în ultimele săptămâni am ridicat de mai multe ori problema Centurii Timișoara Vest (cu roșu în imagine), am primit astăzi asigurări de la dna. director a CNAIR că marți va fi lansată licitația pentru documentația proiectului (elaborare studiu de fezabilitate). (…) Sper ca promisiunea să fie respectată și să vedem licitația lansată cât mai curând”, a scris Drulă pe pagina sa de Facebook.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.