Decizie în CL Timișoara: 10% din vânzările de bilete și abonamente STPT...

Decizie în CL Timișoara: 10% din vânzările de bilete și abonamente STPT merg la Societatea Metropolitană de Transport. Robu: Directorul STPT s-a panicat. Mă supără foarte tare

0
DISTRIBUIȚI

Contre în ședința de Consiliu Local Timișoara de astăzi, generate de singurul proiect de pe ordinea de zi care reglementa, printre altele, veniturile de care ar urma să beneficieze Societatea Metropolitană de Transport Timișoara. Primarul Timișoarei s-a declarat foarte supărat pe directorul STPT, liberalul Nicolae Bitea, absent de la dezbateri, pentru că acesta din urmă s-ar fi plâns de procentul din veniturile STPT care ar ajunge la asociația SMTT.

Consilierii locali ai Timișoarei au dezbătut, astăzi, în cadrul unei ședințe extraordinare, studiul de oportunitate pentru Asociația de Dezvoltare Intercomunitară „Societatea Metropolitană de Transport Timișoara”, care prevede, printre altele, că Societatea de Transport Public Timișoara (STPT, condusă de liberalul Nicolae Bitea) – ca operator de transport – să plătească, pe lângă redevența de 3% către asociație, alți 10% din totalul încasărilor. În traducere, asta ar fi însemnat aproximativ un milion de lei, lunar, din pușculița STPT.

„Trebuie să facem lucrul acesta rapid, pentru că trebuie să obținem și pentru pasul următor – atribuirea către STPT a sarcinii de transport public – avizul de la Consiliul Concurenței. Banii se obțin ca procent, 10% din încasările pe care le face STPT-ul, din plățile ce se fac către STPT,  dar nu din plățile integrate, cuprinzând și gratuitățile și tot ce asigurăm noi la Timișoara și asigură și colegii primari și consiliile locale din localitățile membre ale societății metropolitane. Prin absurd, dacă noi am decide gratuitate pentru transportul public sau o comună ar decide asta, atunci societatea ar lua procent zero din încasările pe care le face
de la călători. Și vom avea timp să asigurăm un alt mecanism care să garanteze anumite venituri care vor fi sub controlul CL care să acopere cheltuielile de funcționare: cheltuieli de personal, cu angajații pe care societatea îi are și îi va avea. Apoi, societatea metropolitană trebuie să facă studii – să vadă ce se potrivește, să creeze linii de transport, să monitorizeze situația reală și să propună soluții”, a argumentat primarul Nicolae Robu, în fața consilierilor locali.

Doar că, în studiul de oportunitate care era supus votului consilierilor, procentul de 10% care ar fi urmat să fie alocat SMTT cuprindea inclusiv subvențiile și facilitățile acordate de primărie, fapt adus în discuție de consilierul independent Adrian Orza.

Proiect – studiu de oportunitate

„Cu toții știm care e situația STPT din punct de vedere financiar.


Sigur că se fac eforturi pentru ca lucrurile să meargă bine și chiar nu am niciun fel de problemă cu conducerea actuală. STPT e elefantul care duce greul în toată chestiunea cu transportul public. Părerea mea este că pe lângă redevența pe care o dă STPT către asociația metropolitană de transport, care în momentul de față este de fapt o formă prin care putem să îi punem în colaborare pe cei de la STPT cu comunele periurbane pentru asigurarea transportului public metropolitan, procentul de 10% din cifra de afaceri mi se pare foarte mare”, a spus Adrian Orza.

Primarul Timișoarei și ceilalți consilieri au acceptat modificarea, printr-un amendament asumat de Adrian Orza, a acestei formulări, astfel încât procentul de 10% să se refere doar la veniturile STPT obținute din vânzarea de bilete și abonamente.

În context, primarul Nicolae Robu a lansat un atac la adresa colegului de partid, Nicolae Bitea, directorul STPT.

„Directorul STPT constat că s-a panicat si sunt deranjat că văd că nu s-a mulțumit să aibă o discuție cu mine, ci vrea să pregătească altceva. Ori e un gest total incorect care mă supără foarte tare. Deci așa se poate acum, nu cum vrea el și nu el își asigură veniturile ci i le asigurăm noi. Dacă are cineva motive să fie neliniștit, nu el e, ci eu”, a spus Robu.

Nicolae Bitea nu a putut fi contactat pentru a-și exprima punctul de vedere.

Proiectul de hotărâre a fost votat cu 17 voturi pentru. Săptămâna viitoare, pe masa consilierilor locali va avea un proiect care va transfera către STPT sarcina de a asigura transportul public local în zona metropolitană.

SMTT a fost constituită în 2009 și este responsabilă de managemenul transportului public local în aria metropolitană. Din asociație fac parte Timișoara, Ghiroda, Moșnița Nouă, Remetea Mare, Săcălaz, Dumbrăvița, Dudeștii Noi, Becicherecu Mic, Sânmihaiu Român, Satchinez, Sînandrei, Giarmata, Orțișoara, Biled, Pădureni și Șag.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.