Administrația Robu nu a depus, de trei ani de zile, capitalul social...

Administrația Robu nu a depus, de trei ani de zile, capitalul social de peste 2,8 milioane lei pentru STPT. Curtea de Conturi a avertizat care este riscul major pentru societatea primăriei

1
DISTRIBUIȚI

Curtea de Conturi a descoperit că transformarea fostei Regii Autonome de Transport Timișoara în Societatea de Transport Public Timișoara SA de către administrația condusă de Nicolae Robu s-a făcut fără a respecta prevederile legale.

Conform actului constitutiv a STPT SA, capitalul social al noii societăți a fost stabilit la trei milioane lei, din care 150.000 lei numerar, iar diferența mai multe clădiri din patrimoniul fostei regii de transport. Auditorii au constatat că suma de 150.000 lei a fost inițial ” o virare potrivit OP nr. 1748/17.11.2017, având ca plătitor Regia Autonomă de Transport Timișoara și la beneficiar pe Societatea de Transport Public Timișoara. S.A. în valoare de 150.000 lei, care reprezintă în fapt doar un transfer de bani dintr-un cont de BRD într-un cont BT, ambele conturi aparținând societății și nu reprezintă un aport de capital din partea acționarului. Ulterior, acționarul unic al STPT S.A. a efectuat vărsământul în sumă de 150.000 lei, reprezentând aport în numerar deși la art. 8 din Actul Constitutiv al societății se face referire la „capitalul social inițial subscris și vărsat integral de către Municipiul Timișoara”, acest vărsământ fiind operat prin transfer bancar între UATM Timișoara și STPT S.A., în luna decembrie 2018”.


Adică la mai bine de un an de la înființarea societății.

Ba mai mult, Curtea de Conturi a descoperit faptul că ”la aportul în natură evaluat la 2.850.000 lei constând în imobile, se constată că acele imobile de natura construcțiilor provin din patrimoniul propriu al Regiei de Transport Public Timișoara. (…)  Construcțiile situate pe terenul primăriei în str. Intrarea Doinei nr. 2, erau grevate de sarcini în favoarea ANAF pentru garantarea unor datorii din TVA ale RATT reeșalonate la plată către Administrația pentru contribuabili mijlocii. Valoarea sarcinii grevate asupra imobilului respectiv prin ipotecă legală instituită în 12.10.2016, este de 68.869657 lei, potrivit informațiilor menționate în extrasul de carte funciară”.

Cum clădirile erau bunuri ale fostei RATT, echipa de audit ”constată că la data prezentei misiuni de audit financiar nu există aport în natură din partea acționariatului care trebuia să vină cu aportul propus în actul constitutiv dar acel aport trebuia constituit din bunuri proprii ale acționarului unic și nu ale fostei regii de transport public”. Auditorii au avertizat că ”în prezent, nu se pune problema transformării fostei regii ci problema vărsării întregului capital social al noii societăți pentru a funcționa în condiții legale și a elimina posibilitatea solicitării dizolvării acesteia în condițiile Legii societăților comerciale nr.31/1990 actualizată, de către terțe persoane interesate”.

Chiara dacă anul acesta, Consiliul Local Timișoara a decis modificarea aportului de capital, astfel încât și cei peste 2,8 milioane lei să fie dați de municipalitate tot ca aport în bani, nu s-a întâmplat nimic, cu toate demersurile celor de la STPT. ”În concluzie, la momentul finalizării misiunii de audit financiar potrivit răspunsurilor de la ORC, se constată că nu este efectuată vărsarea diferenței de capital social al Societății de Transport Public Timișoara S.A. (în valoare de 2.850.000 lei) până la îndestularea întregului capital social la valoarea de 3.000.000 lei, în condițiile H.C.L.M. Timișoara nr.110/31.03.2020”, se arată în raportul Curții de Conturi.

 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.