Directorul Colegiului Bănățean despre începerea școlii: „Dacă ne-am pune să respectăm distanțarea,...

Directorul Colegiului Bănățean despre începerea școlii: „Dacă ne-am pune să respectăm distanțarea, am întinde elevii de la Timișoara până dincolo de Giroc”

0
DISTRIBUIȚI

Sorin Ionescu, directorul Colegiului Național Bănățean din Timișoara, consideră că scenariile propuse de autorități pentru începerea anului școlar nu sunt realiste.

Acesta este de părere că guvernul nu a acordat, de la începutul pandemiei de coronavirus, atenția necesară sistemului de învățământ. „Din 11 martie pentru sistemul național de învățământ a urmat o avalanșă de hotărâri guvernamentale care mai degrabă au bulversat activitatea didactică. Inițial s-a spus că această stare va dura până la vacanța de Paști. Elevii au înțeles că vacanța în loc să aibă două săptămâni, va avea patru sau cinci. Apoi a urmat o perioadă în care ni s-a spus că dintr-o dată trebuie să devenim specialiști în învățământ online. Asta în condițiile în care dascălii nu au formarea inițială în acest sens, iar pe de altă parte sunt zeci de mii, poate sute de mii de elevi români care nu au acces nici la tehnologie, nici la internet. Deși cele două realități erau bine cunoscute de către guvern, nu s-a făcut nimic pentru remedierea situației”, a spus Sorin Ionescu la emisiunea PRESSALERT LIVE, în studiourile on.set.

„Lipsește o strategie guvernamentală coerentă. De o săptămână vorbim de un semafor, de un plan roșu, unul galben, unul verde, planuri care sunt destul de nerealiste, mai ales în orașele mari. De exemplu se spune că în planul verde toți elevii vin la școală. Ori, se știe că există o problemă a spațiilor școlare, nu trebuie să fii ministrul Educației ca să știi că în Timișoara, București sau Iași nu sunt spații suficiente. Practic, dacă ne-am pune să respectăm distanțarea, am întinde elevii de la Timișoara până dincolo de Giroc. Altă problemă e transportul. Va fi pregătit STPT-ul să respecte distanțarea pentru copii care merg la școală? E suficient să mergem în stația de la Arta Textilă, unde opresc atât autobuzul 33, cât și microbuzele de transport școlar, și o să vedem mase mari de oameni care nu vor putea circula decât înghesuiți. Asta este o problemă simplă, dar ce vom face cu elevii navetiști? Vor putea ei să vină în condiții bune la școală, astfel încât să nu fie infectați, fiind cunoscut faptul că de multe ori copiii sunt asimptomatici și pot răspândi boala. Acest plan verde a fost de la început unul idilic, pe care nimeni în țară nu-l va putea aplica într-o comunitate mare”, este de părere directorul de la Colegiul Bănățean.

Acesta vede „scenariul hibrid”, planul galben, dar și planul roșu, cel în care cursurile s-ar ține doar online, drept impractice, din cauza lipsei pregătirii, dar și mijloacelor tehnice. Timișoara se încadrează în planul verde, în care copiii vin la școală, dar noile reguli de precauție ridică probleme importante.

„În Timișoara suntem pe planul verde, dar e imposibil să vină copiii la școală în condițiile de siguranță impuse.


Infrastructura școlară a Timișoarei este învechită, să nu uităm că principalele unități de învățământ sunt în clădiri de pe la 1900, Colegiul Bănățean, Loga, Pedagogic, doar Moisilul e într-o clădire mai nouă, făcută undeva în anii ’70. Anul acesta școlar trebuie să înceapă cu un singur gând: să ajungem cu toții sănătoși la finalul lui, în iunie anul viitor. Am propus la ISJ ca prima săptămână să fie una de acomodare, pentru că intrăm într-o perioadă cu alte reguli decât în trecut. Un exemplu simplu: copilul nu mai poate să meargă la toaletă oricând se cere, ci conform unei planificări. Pentru că dacă în clasă poți să respecți distanțarea de un metru, dacă vom lăsa toți copiii în pauză toaleta poate deveni un focare de infecție. Trebuie să-i învățăm pe copii cum să intre în școală, cum să se comporte în ore, cum să se comporte în cele 10 minute de pauze. De aceea am propus ca în primele două săptămâni elevii cei mai mici să vină la școală doar două ore, împărțiți în două grupe, pentru a-i obișnui. Să nu uităm că vorbim de niște copii care de șase luni n-au mai fost la școală. Doamna ministru și echipa guvernamentală ar fi trebuit să facă un lucru elementar, să gândească un plan strategic clar și eficient de recuperare a materiei din perioada aceasta și să gândească un plan de corelare a materiei din anul acesta astfel încât să nu-i supraîncărcăm pe copii. Iar din punctul de vedere al dotărilor încă așteptăm, așteptăm măștile vizierele, așteptăm toate normele clare pentru a putea începe școala”, a explicat Sorin Ionescu.

Acesta consideră că primarul liberal al Timișoarei a fost pus în dificultate de guvernul format de colegii de partid. „Domnul primar are o mare problemă. Nu poate recunoaște haosul indus de guvernul PNL, pentru că este membru al partidului, nu poate spune întreg adevărul recunoscând acest haos pe care e adevărat că nu Primăria Timișoara l-a generat, ci Guvernul României. Pentru că nu le-au spus primarilor, indiferent de culoarea politică, care va fi scenariul de începere a școlii măcar cu trei luni înainte. Pe de o parte laptopuri în școli din partea primăriei sau din partea guvernului nu au ajuns. La ultima rectificare bugetară au fost trimise niște sume pentru achiziționarea de laptopuri de către unitatea de învățământ, dar asta cred că e o strategie greșită. Eu cred că atunci când e vorba de achiziții e bine să fie centralizate, pentru că se poate obține un preț mai bun. Școlile nu au departament de achiziții. Au un administrator, un informatician, nu sunt oameni care să știe să prospecteze piața, să ceară oferte”, a mai spus directorul Colegiului Bănățean.

„Totul va ține foarte mult de modul în care fiecare manager va conduce unitatea de învățământ și va ține foarte mult de modul în care colegii noștri, cadrele didactice, vor fi prezenți în mijlocul copiilor și vor încerca în permanență să controleze situația în sălile de clasă și în afara lor”, a încheiat Sorin Ionescu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.