Asociația Școlilor Particulare din Timiș cere redeschiderea unităților de învățământ din județ

Asociația Școlilor Particulare din Timiș cere redeschiderea unităților de învățământ din județ

0
DISTRIBUIȚI

eleviAsociația Școlilor Particulare, reprezentată de Christian Comșa, cere Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Timiș și Prefecturii anularea sau reconsiderarea deciziei prin care au fost suspendate cursurile școlare în unitățile de învățământ de stat și particulare și de a trece procesul de predare în mediul online.

„Demersul nostru are ca scop legitim redeschiderea cât mai rapidă a școlilor și grădinițelor de pe raza județului și stabilirea unor principii și metode clare și ferme care să asigure evitarea închiderii ulterioare a acestora fără o analiză temeinică a situației specifice școlilor și grădinițelor din Timiș. Legislația permite comitetelor municipale și județene pentru situații de urgență să decidă menținerea unităților de învățământ deschise și după depășirea ratei de infectare de peste 3/1.000 de locuitori. Nu există studii și argumente epidemiologice care să justifice instituirea măsurii de suspendare a activităților didactice față în față în unitățile de învățământ, mai ales că nu au fost adoptate măsuri care să acționeze în mod direct în zonele în care nu sunt respectate măsurile de distanțare și de igienă. În țările Uniunii Europene școlile au rămas deschise chiar dacă în unele dintre acestea a fost instituită starea de urgență”, se arată în petiția transmisă de Asociația Școlilor Particulare, reprezentată de Christian Comșa, către Prefectură.

Unitățile de învățământ din județul Timiș membre în Asociația Școlilor Particulare sunt Grădinița PP Children Care Center Timișoara, Școala Gimnazială Wendy Kids Timișoara, Grădinița PN si PP LADY BIRD Timișoara, Grădinița P.P. „Lui Goghiță” Timișoara, Școala Gimnazială Montessori Haus Timișoara, Școala Primară ELIM Timișoara, Grădinița PP Inima Culorilor Dumbrăvița, Grădinița PP Cordiana Timișoara, Grădinița PP Infants Timișoara și Grădinița PP Troița Timișoara.

Printre argumentele invocate în sprijinul acestei solicitări se numără Ordinul Comun al Ministerului Educației și Cercetării și al Ministerului Sănătății nr. 5487/ 1494 din 31 august 2020, care nu prevede obligația suspendării cursurilor școlare la o rată a infectării mai mare de 3 cazuri la mia de locuitori.

„Orice unitate școlară din învățământul preuniversitar are obligația de a pune în aplicare prevederile Ordinului Comun 5487/ 1494 din 31 august 2020, pentru aprobarea măsurilor de organizare a activităţii în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, ca atare considerăm că normele igienico-sanitare aplicabile unităților de învățământ sunt respectate cu cel puțin aceeași strictețe precum cele aplicabile oricărei unități economice considerate esențiale pentru economia națională, în condițiile în care nicio astfel de unitate economică/întreprindere nu a fost închisă.


Constatăm cu regret faptul că, prin suspendarea cursurilor, unitățile de învățământ de stat și particulare sunt considerate drept ,,unități neesențiale” și pot fi închise în aceleași condiții precum restaurantele, barurile și cazinourile. Pe această cale considerăm că este oportun ca unitățile de învățământ să fie declarate unități de importanță strategică pentru economia națională și, astfel, deciziile legate de închiderea lor sau de suspendarea cursurilor să fie luate cu mai multă responsabilitate și după efectuarea unei analize mult mai riguroase”, se mai arată în petiția Asociației Școlilor Particulare, reprezentată de Christian Comșa.

Ca argument educațional, în petiție se spune că, înainte de orice calitatea actului educațional se bazează pe un demers academic, pe relații interumane, interpersonale, atât între elevi și profesori, cât și între copii. Din acest motiv, calitatea actului educațional scade direct proporțional cu vârsta elevilor în situația în care se trece în scenariul cursurilor online. Reprezentanții Asociației Școlilor Particulare sunt de părere că oricât de multă dăruire ar avea corpul profesoral, chiar și profesorii cel mai bine pregătiți pentru învățământul online acuză oboseală accentuată din cauza expunerii îndelungi la ecrane, fapt cunoscut ca fiind dăunător pe termen lung.

Ca argument medical, este invocată durata mare de timp petrecută de elevi în fața ecranului calculatorului sau tabletei  și lipsa activităților fizice, respectiv a unui program echilibrat care să respecte curba de efort, favorizează apariția stresului, oboselii, a tulburărilor alimentare, a obezității, a atrofiilor musculare, conducând în final la reducerea imunității. Impactul este cu  atât mai mare cu cât vârsta elevilor este mai redusă, iar efectele negative vor fi vizibile pe termen lung.

În petiție se mai arată și că din punct de vedere economic, părinții sunt obligați să găsească soluții alternative pentru supravegherea copiilor de vârstă mică, ceea ce presupune costuri și foarte mult stres.    Toate activitățile economice conexe înregistrează un impact negativ, inclusiv angajatorii  părinților.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.