Sociologul Vladimir Ionaș la PRESSALERT LIVE: AUR a câștigat în județele unde...

Sociologul Vladimir Ionaș la PRESSALERT LIVE: AUR a câștigat în județele unde a fost o prezență foarte mare la referendumul pentru familie

1
DISTRIBUIȚI

Sociologul Vladimir Ionaș a declarat joi seara că AUR nu părea, în preajma alegerilor locale, să fie un partid care să poată reprezenta electoratul.

„Cu două săptămâni înainte de alegerile locale, au început să apară în sondaje semnale că ar putea ajunge undeva în preajma pragului de 5%. Aici sunt două mici observații de făcut. În primul rând, ei au avut o campanie extrem de bine țintită, în Moldova și în Transilvania. Lucrul acesta se vede și în scorul pe care l-au obținut. Scorul din Moldova vine pe fondul a mai multor fenomene. Unul, și lucrul acesta se vede comparând rezultatul pe care AUR l-a obținut cu prezența de la Referendumul pentru familie, ei au obținut rezultate foarte bune în județele în care și la Referendumul pentru familie a fost o prezență foarte mare. Este clar că s-au adresat foarte bine, cu mesaje foarte bine țintite exact acelui public conservator care la referendum a fost să voteze și, din acel moment până astăzi, o bună parte a clasei politice a avut doar insulte, jigniri, și, în general, au fost luați așa în derâdere că au fost la Referendumul pentru familie”, a declarat sociologul Vladimir Ionaș joi seara la emisiunea Pressalert LIVE.

Acesta a mai precizat că AUR a știut să se adreseze mai ales publicului conservator-radical și l-a făcut să vină la vot.

„Al doilea motiv pentru care AUR a avut un scor foarte bun ține și de mobilizarea foarte slabă pe care PSD a avut-o în Moldova. Pentru că în județele din sud, Mehedinți, Dolj, Olt, unde prezența la Referendumul pentru familie a fost crescută, AUR nu a reușit să ia procente mari. În schimb, PSD domină categoric aceste județe. În Moldova, acest lucru nu s-a întâmplat, poate și pe fondul migrației, jumătate din Diaspora noastră este din Moldova. Oamenii sunt frustrați, chiar mă uitam cum au reacționat oamenii la acea inaugurare a celor 17 kilometri din autostrada Moldovei, care e de fapt centura Bacăului.


E o jignire că după 30 de ani doar atât s-a făcut pentru Moldova. AUR a știu foarte bine să puncteze și să identifice frustrările și supărările oamenilor din acea zonă și i-a țintit pe rețele de socializare”, a declarat sociologul Vladimir Ionaș joi seara la emisiunea Pressalert LIVE.

Ionaș a mai remarcat că cei de la AUR au lucrat cu armate de voluntari tineri care au diseminat materialele în online și s-au axat pe mesaje video.

„În Transilvania, au avut mesaje anti-maghiare, naționaliste, care evident că au priză la un public destul de numeros. E clar că există un filon radical conservator în România, mai numeros decât crei trei milioane de oameni care au votat la Referendumul pentru familie, doar că conservatorii nu sunt implicați activ în viața socială în care există dezbateri pe diverse subiecte”, a afirmat sociologul Vladimir Ionaș joi seara la emisiunea PRESSALERT LIVE.

Întrebat dacă acest partid va reuși să se cristalizeze și să reziste sau va avea soarta PPDD, Ionaș a răspuns că AUR este construit pe imaginea celor doi co-președinți.

„Dacă ei vor reuși să se înțeleagă și să rămână împreună sub cupola acestui partid, să facă o opoziție agresivă așa cum au făcut și până acum partidelor mari, chiar dacă partidele vor reuși să rupă, și e inevitabil acest lucru, să rupă o parte a parlamentarilor AUR pentru că foarte mulți au ajuns acolo surprinzător chiar și pentru ei, va rămâne un nucleu. Evident, nu va avea 10% din Parlament, probabil va ajunge undeva la 5-6-7%. Dar atât timp cât mesajele vor fi transmise în același fel și partidele main stream vor continua să facă jocurile politice și uită să se întoarcă cu fața către cetățean, există posibilitatea să crească. Cei de la AUR au făcut un lucru simplu pe care ar trebui să îl facă și partidele mari, dar din păcate nu îl fac. Au transmis mesajele către cetățeni cu un limbaj cât mai simplu, cât mai clar, pe înțelesul tuturor și fără să țină cont de anumite sensibilități, cum ar fi corectitudinea politică, să nu folosesc anumiți termeni să îl supăr pe X sau pe Y. Ei au fost direcți, exact ca și cum ar fi avut loc o discuție între trei oameni care s-au întâlnit pe stradă, fără să aibă o audiență și asta a prins. Din păcate, oamenii politici au cam învățat publicul cu un discurs amorf și s-au cam plictisit oamenii”, a mai spus sociologul Vladimir Ionaș.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.