Cei nouă kilometri „lipsă” din autostrada A1 între Lugoj și Deva, gata...

Cei nouă kilometri „lipsă” din autostrada A1 între Lugoj și Deva, gata abia peste câțiva ani. Ministrul Transporturilor: „Au fost decizii absolut dezastruoase luate acum ani de zile”

3
DISTRIBUIȚI

Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a vorbit în cadrul unui interviu acordat hotnews.ro și despre stadiul în care se află acum deja celebrul Lot 2 din Autostrada Vestului.

„Pentru mine e o durere, un proiect derulat dezastruos din 2013 încoace. În 2017 a fost luată o decizie aberantă, s-a reziliat contractul cu acea firmă italiană, am spus atunci că e o decizie abuzivă, bazat pe datele pe care le avem. Instanțele s-au pronunțat, au spus că e abuziv, și că avem de plătit 250 de milioane de lei. N-avem proiectul gata, și e și o problemă legală, pentru că instanța a spus că trebuie să revină același constructor în teren, doar că nu prea mai e în România. E o firmă mare (n.r. – asocierea SALINI IMPREGILO SpA si S.E.C.O.L. – Societa Edile Construzioni e Lavori – S.A – SECOL Societa Edile Construzioni Opere e Lavori S.P.A.).


Sunt niște negocieri, dar nu vreau să intru în detalii, pentru că nu sunt finalizate. Ajungem și la soluții, și vă mărturisesc că în două săptămâni nu s-au rezolvat chiar toate, dar vă spun care e viziunea mea și pașii concreți. Există o încercare de a ajunge la un acord amiabil cu acel constructor, de a plăti ceea ce ne-a obligat instanța să plătim, din partea lor să primim ce mai avem de primit, sunt niște proiecte care au rămas nelivrate și așa mai departe. Iar licitația să fie reluată și să fie găsit un constructor pentru cei 9 kilometri lipsă. Sper să se întâmple anul acesta, această negociere ar trebui să ajungă la o concluzie în aproximativ o lună. De patru ani nu e niciun progres pe acest proiect absolut prioritar pentru România, pentru că s-ar închide coridorul IV de la Sibiu la Nădlac”, a spus Cătălin Drulă în cadrul HotNews.ro LIVE.

Întrebat despre momentul în care și ultima bucată din autostrada Lugoj – Deva ar putea fi dată în circulație, ministrul nu este optimist. „E greu de estimat, de exemplu durata licitației pentru constructor poate dura între 4 și 6 luni, optimist vorbind, iar pentru acele tuneluri cred că timpul tehnologic de execuție nu poate fi sub trei ani. Până atunci cred că vom fi nevoiți să folosim în continuare DN68A, este situația un pic tristă și tragică în care ne-a dus decizii absolut dezastruoase luate acum ani de zile”, a mai spus Drulă.

Foto: Arhivă

3 COMENTARII

  1. DAR NU SE POATE FACE O PRIMA BANDA PE CARE SA SE CIRCULE SI APOI A DOUA, EU CRED CA DA SI S-AR REDUCE TIMPUL DE INDISPONIBILITATE A PORTIUNII NEFACUTE.

  2. cuc care s-a dovedit ca a reziliat abuziv(oh, parandaratul ) nu raspunde deloc, tacerea asta este suspecta, ceva pute, urat de tot, pe banii nostri, raspunderea ministeriala????

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.