În timp ce alții trimit rachete în spațiu, CFR Infrastructură împreună cu firma Alstom se chinuie, de aproximativ 7 ani, să configureze sistemele de centralizare și telecomunicații pentru schimbarea macazurilor și semnalelor (evitarea coliziunilor între trenuri) necesare circulației pe cei 40 km de la Curtici până la Arad (Ghioroc), transmit cei de la Asociația Pro Infrastructură.
De altfel, ele au fost blocate recent timp de 20 de ore în zona Arad și s-a mers în regim manual, cu mari întârzieri („la steag”). Asta după ce recepția lucrărilor Alstom s-a făcut foarte greu, cu sute de neconformități.
Decalajele sunt cauzate de indulgența și răbdarea fără limite a CFR cu antreprenorul, pe de-o parte, și de proiectul prost care încearcă să integreze un sistem ultra-modern, gândit pentru linii de mare viteză (ERTMS nivel 2), cu unul „legacy” conceput în 1960 bazat pe relee electromagnetice (BLA+INDUSI).
„Deși căile ferate nu sunt la fel de importante în mediul politic ca autostrăzile, este momentul ca oficialii din Ministerul Transporturilor si Infrastructurii România să intervină și să aibă discuții aplicate cu Alstom. Impactul acestui blocaj între public și privat asupra circulației feroviare este și poate continua să fie major. Mai mult, problema de la Arad (km 614)-Curtici se generalizează deja pe sute de kilometri, pe întregul «Coridor IV» București-Brașov-Sighișoara-Arad, pe mulți ani de acum înainte. Alstom are contracte pentru sistemele de comunicații, semnalizări și centralizări digitale dintre Sighișoara și Simeria, unde lucrările la terasamente și linii s-au încheiat dar se circulă tot restricționat, pe un singur fir, deoarece lipsa sistemelor Alstom face imposibilă schimbarea macazurilor în gări”, au transmis, miercuri, reprezentanții Asociației Pro Infrastructura.
Compania are de asemenea contracte pe Brașov-Sighișoara și mare parte din Simeria-Arad, unde lucrările la calea ferată sunt în desfășurare. Fără o reașezare a relațiilor dintre MT/CFR și Alstom, aceste întârzieri „digitale” riscă să le depășească pe cele de la construcția de terasamente, poduri și tuneluri!
Noul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, este fost membru fondator al Asociației Pro Infrastructura.