Administrația condusă de către Dominic Fritz face primul pas pentru construcția Podului Solventul și închiderea Inelului IV Vest, proiect demarat pe hârtie de fosta administrație și continuat, cu modificări, de actuala.
Astfel, Primăria Timișoara anunță demararea achiziției serviciilor de proiectare pentru Inelul IV Vest: conexiunea str. Gării – bd. Dâmboviţa. Proiectul va asigura o nouă conexiune între partea de nord și de sud a orașului, între str. Gării și bd. Dâmbovița inclusiv prin construcția unui nou pod peste canalul Bega, precum și lărgirea bd. Dâmbovița până la intersecția sa cu str. Ion Barac.
Lucrările vor viza: construcția unui drum nou, cu două benzi pe sens și linie de tramvai în zona mediană, în prelungirea Căii Bogdăneștilor, prin pasajul inferior Solventul, până în bd. Dâmbovița (cca. 700 m), Construcția unui pod nou peste Canalul Bega, lărgirea bd. Dâmbovița, de la noul pod construit până la intersecția cu str. Ion Barac (cca. 200 m), inclusiv echiparea cu linie de tramvai, construirea de piste pentru biciclete și de trotuare pe toată lungimea drumului nou construit (de la pasajul inferior Solventul până la str.
Ion Barac, inclusiv pe podul nou construit). Pistele pentru biciclete nu vor presupune o infrastructură separată, ci vor fi prevăzute în infrastructura drumului și a podului.
„Podul Solventul va fi primul nou construit în Timișoara după Revoluție și va asigura o conexiune extrem de necesară între nordul și sudul orașului, respectiv zonele Mehala – Ronaț – Blașcovici și Dâmbovița – Calea Șagului. Împreună cu pasajul Solventul, această investiție reprezintă cele mai mari proiecte de infrastructură rutieră din ultimii zeci de ani în Timișoara și vor asigura închiderea Inelului IV de circulație în zona de vest a municipiului”, a declarat, marți, primarul Timișoarei, Dominic Fritz.
Proiectul este unul strategic, având în vedere conexiunile cu celelalte proiecte majore și prezintă un caracter integrat al ideii de proiect cu: „Reabilitarea liniilor de tramvai şi modernizarea tramelor stradale în Municipiul Timişoara, traseul tramvaiului 5, Calea Bogdăneștilor” ajuns acum la faza de execuție, „Linie nouă de tramvai Solventul-Gara de Nord” – la care se lucrează la elaborarea Proiectului Tehnic și „Pasaj Inferior Solventul” – aflat în proiectare, proiecte care demarează cu bani de la bugetul local. Aceste proiecte sunt interdependente, din punctul de vedere al fluidizării traficului, fiind bine conectate între ele.
Valoarea totală estimată a investiției Inelul IV Vest ar fi de aproape 79 de milioane de lei, respectiv 16.300.990 euro.
pai cum, ca robulake se lauda ca a construit de 11 poduri noi peste bega.