Primăria Timișoara plănuiește regândirea rețelei de transport public, care a fost creată...

Primăria Timișoara plănuiește regândirea rețelei de transport public, care a fost creată pentru nevoile anilor ’80: „O actualizare care să țină cont de dezvoltarea orașului”

1
DISTRIBUIȚI

Reînnoirea flotei de transport a orașului cu 55 de troleibuze, 30 minibuze și 30 autobuze hibride figurează în proiectul de buget local pe anul acesta. Nu au fost alocate fonduri deoarece municipalitatea dorește să le acceseze prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Un utilizator al forumului de STPT a făcut o interpelare la dezbaterea de vineri după-masă organizată de către Primăria Timișoara referitoare la bugetul orașului din 2021, care urmează să fie adoptat de consilierii locali.

Timișoreanul a fost de părere că troleibuzele nu beneficiază de infrastructura rutieră necesară, iar minibuzele au o capacitate foarte mică, iar traseele au încărcătură mare, astfel că acestea stau mai mult în garajul de pe Calea Buziașului, deci nu ar mai fi nevoie de altele noi. În privința autobuzelor hibride, Dan Sorin, reprezentant al Forumului de Transport Public din Timișoara, a atras atenția că nu este specificată lungimea.

În replică, viceprimarul Ruben Lațcău a spus că atât troleibuzele cât și autobuzele pe care le are STPT sunt ieșite din durata lor de viață.

„Obiectivul acestor linii bugetare este să avem posibilitatea să achiziționăm prin PNRR o flotă care să o schimbe pe actuala în întregime.


În momentul acesta, avem 50 de troleibuze, iar cele 55 le-ar înlocui. Vom primi 44 de autobuze electrice hibride de la Ministerul Dezvoltării, licitația este în curs. Mai avem suplimentarea cu încă 19 tramvaie. Pe partea de minibuze, știu că este o dezbatere. Ele sunt utile pentru transportul școlar și intenționăm să le folosim în viitor și pentru alte rute la nivel metropolitan unde sunt localități cu o populație foarte scăzută de unde încărcarea autobuzelor este foarte scăzută, iar astfel de minibuze pot să facă acest serviciu la costuri mai reduse cu mentenanța și combustibilul”, a explicat Ruben Lațcău.

Viceprimarul a mai precizat că primăria intenționează să facă anul acesta un studiu despre transportul în oraș. „Practic, să regândim liniile de transport public în așa fel încât investițiile pe care le vom planifica de acum încolo să se axeze pe această regândire a rețelei. Astfel, rețeaua va fi dezvoltată la optimizările care au avut loc în ultimii 30 de ani. Pentru că rețeaua a fost gândită la nivel de anii ’80 și atunci să putem face o actualizare care să țină cont de dezvoltările urbane ale Timișoarei din ultimii 10 – 20 de ani”, a mai spus Ruben Lațcău.

1 COMENTARIU

  1. actualizarea ar trebuie sa aduca transportul in comun prioritar fata de ceilalti participanti la trafic, cu semaforizare care sa aduca intiietate transportului in comun cit si benzi doar pentru transportul in comun.
    transportul particular este cit se poate de poluant si ineficient, majoritatea se gasesc singuri in masini.
    transportul in comun trebuie facut cit mai atractiv prin conditiile de calatorie oferite, interval bine gindit si autoreglat n asa fel incit sa se renunte la transportul individual.
    marind numarul beneficiarilor se poate scadea pretul calatoriei si automat scaderea circulatiei si a poluarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.