Dominic Fritz: Avem fişe de proiect pentru investiţii de aproape două miliarde...

Dominic Fritz: Avem fişe de proiect pentru investiţii de aproape două miliarde de lei din fonduri europene

1
DISTRIBUIȚI

Noua administraţie pregăteşte proiecte de investiţii în valoare totală de aproape două miliarde de lei, pe care vrea să le finanţeze în următorii ani prin intermediul programelor de dezvoltare bazate pe fonduri europene, a explicat Dominic Fritz, primarul Timişoarei, în emisiunea Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.

„Noi am depus fişe de proiect pentru următorii ani în valoare de aproape două miliarde de lei, doar că această sumă nu are încă o bază foarte stabilă, tocmai pentru că nu ştim exact cum va arăta PNRR-ul (Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă). De aceea, pentru noi este important să ne orientăm strategic către liniile clare pe care ştim deja că le va avea PNRR, adică o economie verde, o economie digitală, astea sunt proiectele cu care vrem să punctăm şi în Timişoara“, a spus Fritz la emisiunea amintită.

Primarul a mai precizat că pe a prevăzut şi mai multe parcuri, extinderea spaţiilor verzi, o îmbinare a economiei verde cu calitatea vieţii, a locuitorilor.

Timişoara are un buget de circa 1,4 miliarde de lei în 2021, dintre care peste 620 milioane de lei se îndreaptă către investiţii şi dezvoltare.

„Ne pregătim pentru un nou ciclu de finanţare pe fonduri europene şi ne pregătim pentru PNRR. Bugetul nostru de investiţii cuprinde momentan mai multe documentaţii importante pentru ca la anul să intrăm în câteva proiecte mari pe care le putem finanţa prin PNRR. De exemplu, regenerarea spaţiului public din cartierele Timişoarei, pe partea de smart city, vrem să aducem şi iluminat public inteligent în tot oraşul, vrem să lucrăm la un program de retehnologizare a sistemului de termoficare şi este important să nu ratăm trendul spre o economie verde“.

Mecanismul european prevede ca 70% din granturile incluse în PNRR să fie angajate până la finalul anului 2022, termenul-limită pentru accesarea diferenţei de 30% din granturi fiind 31 decembrie 2023.


Proiectele trebuie implementate până în 2026, cel târziu.

În acest context, administraţia din Timişoara a decis să investească în documentaţii, pentru a avea o şansă în plus la atragerea de finanţări prin noile programe.

„Bugetul nostru de investiţii este gândit încât să putem absorbi cât de mulţi bani se poate prin PNRR şi acolo suntem într-o cursă contra cronometru. (…) Chiar şi pentru programele regionale se vor accepta doar proiecte pentru care avem deja studiu de fezabilitate şi proiect tehnic. Şi pe PNRR vor avea prioritate proiecte cât mai mature posibil şi tocmai din acest motiv noi ne străduim să investim foarte mult în studii de fezabilitate pe partea de inovare, mobilitate, dar şi regenerare urbană“,a declarat Dominic Fritz, primarul Timişoarei, în emisiunea Investiţi în România!, realizată de ZF.

Ediulul a explicat că principalele direcţii de investiţii pentru Timişoara în următorii ani vor fi: mobilitatea cu alei pietonale, parcuri, transport public, infrastructură rutieră şi pentru biciclete; digitalizare, senzori şi smart city; zona culturală ca factor în calitatea vieţii.

Administraţia pregăteşte trei proiecte de înnoire a liniilor de tramvai, iar în următorii patru ani vrea să achiziţioneze 50 de autobuze şi tramvaie noi pentru a reînnoirea parcului auto.

„Vrem să reînnoim în următorii patru ani toată flota de transport în comun şi avem proiecte şi pentru noi piste de biciclete. Vrem să devenim un oraş în care mersul cu bicicleta este încurajat, la fel ca şi mersul pe jos. Pentru asta avem proiecte mari de investiţii în cartierele Timişoarei pentru că deja în momentul în care omul îşi părăseşte casa trebuie să fie încurajat să meargă pe jos. Nu doar centrul trebuie dezvoltat“, a explicat Fritz.

Pentru proiectul de reînnoire a flotei, edilul a punctat că deja va recepţiona câteva tramvaie noi în iulie în urma unui proiect european anterior, iar în continuare va merge spre fonduri europene, respectiv un credit pentru a finanţa aceste achiziţii.

„Referitor la investitori, mulţi îmi spun că angajaţii lor îşi doresc foarte mult să vină la lucru cu transportul în comun, dar pentru asta trebuie să lucrăm mult la confort, pentru că nu este momentan foarte atractiv“, a declarat Dominic Fritz.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.