„Săptămâna Europeană a Dinozaurilor”, celebrată și în România. Ce evenimente au loc

În aceste zile are loc Săptămâna Europeană a Geoparcurilor, cel mai mare eveniment care se desfășoară simultan în 88 de geoparcuri din 26 de țări, printre care și Geoparcul Internațional din Țara Hațegului, cu statut de sit UNESCO,  prilejuind organizarea a numeroase activități dedicate atât elevilor cât și turiștilor. Pe lângă două schimburi de experiență desfășurate online cu tineri din geoparcurile Origens din Spania și din Hong Kong, vizitatorii beneficiază de tururi ghidate, pot vizita o expoziție foto care reconstituie istoria orașului Hațeg sau expoziția „Balauri, Dragoni, Dinozauri”. Vor fi lansate, de asemenea, mai multe proiecte în sprijinul comunităților locale. Săptămâna Europeană a Geoparcurilor se va desfășura până în  data de 6 iunie.

În Țara Hațegului se găsește un patrimoniu geologic și cultural de excepție, căci în îndepărtate ere geologice, aici a existat o insulă desprinsă de continent care plutea pe Marea Tethys. Pe locul fostei insule cu climă tropicală au fost descoperite fosilele unor dinozauri pitici, unici în lume, cele ale unor cuiburi cu ouă și embrioni de dinozauri, dar și ale altor mamifere care au trăit în aceeași perioadă și a unei reptile zburătoare gigantice din grupul pterozaurilor. Parcul dinozaurilor, în care au fost conservate urme din trecutul îndepărtat al planetei, a devenit arie protejată și membru în rețeaua europeană și internațională a geoparcurilor.

În Casa Dinozaurilor Pitici a fost reconstituită viața reptilelor dispărute și istoria trecutului geologic al zonei, se pot vedea locurile în care au fost descoperite urmele animalelor preistorice, dar și întregul traseu amenajat pentru turiști, inaugurat pe Valea Dinozaurilor în urmă cu șase ani.

Mai multe detalii pot fi găsite pe site-ul Geoparcului Internațional din Țara Hațegului.