Continuă șicanele în coaliție. Nica îl acuză pe Fritz că blochează șantierul...

Continuă șicanele în coaliție. Nica îl acuză pe Fritz că blochează șantierul pentru patru benzi din Dumbrăvița

3
DISTRIBUIȚI

Lucrările la tronsonul 1 Dumbrăvița de lărgire a Drumului Județean 691 care duce la Autostrada Vestului stagnează de mai multe săptămâni deoarece Primăria Timișoara, partener în proiect, refuză să emită ordinul de scoatere de sub tensiune a rețelei de troleibuz, acuză reprezentanții administrației județene.

Potrivit acestora, adresele repetate trimise de consiliul județean au rămas fără răspuns, iar proiectul finanțat din fonduri europene riscă să fie pierdut.

Consiliul Județean a dat ordin de începere al lucrărilor la tronsonul de la sensul giratoriu de la intrare în Dumbrăvița până la centura Timișoarei în 20 mai 2021, iar de atunci constructorul așteaptă aprobarea pentru a scoate stâlpii de troleibuz și a începe săpăturile.

Cei de la CJT susțin că nu există explicații pentru lipsa de asumare a Primăriei Timișoara mai ales în condițiile în care s-a semnat un acord de parteneriat, iar Consiliul Județean Timiș a preluat în totalitate costurile proiectului, inclusiv pentru refacerea rețelei de stâlpi de troleibuz. Interdicția de cinci ani impusă de proiectul european prin care s-a făcut extinderea transportului metropolitan la Timișoara a expirat de mult și transportul ar putea continua cu autobuze, fără ca locuitorii să fie afectați.

Colaborarea cu Primăria Timișoara pe acest proiect este zero spune Alin Nica, președintele instituției.

„Fac apel public către primarul Timișoarei, Dominic Fritz, să își îndeplinească obligațiile de partener în proiect sau să își asume în fața timișorenilor că lărgirea drumului de legătură cu A1 nu se va mai realiza, asta însemnând poluare în plus, trafic îngreunat și disconfort pentru sute de mii de oameni. Colaborarea cu Primăria Timișoara pe acest proiect este zero, aparatul de specialitate al CJ Timiș s-a izbit doar de tăcere și inacțiune.


Cine nu a atras fonduri europene nu are de unde să știe ce înseamnă să le pierzi”, a spus Alin Nica, președintele CJ Timiș.

Acesta a mai precizat că este necesară actualizarea graficului de execuție al lucrărilor și a abordării de intervenție, lucru care nu se poate întâmpla fără implicarea Primăriei Timișoara.

În cazul în care lucrările rămân blocate pe tronsonul 1-Dumbrăvița, se va pierde finanțarea și pe tronsonul 2 – Centura Timișoarei – Autostradă, adică peste 80 milioane de lei, bani europeni.

Replica primăriei

Primăria Municipiului Timișoara s-a declarat „neplăcut suprinsă de afirmațiile făcute de reprezentanții Consiliului Județean Timiș”, menționând că în ultimele luni au existat discuții constante pe tema lărgirii la patru benzi a șoselei care pleacă din oraș, prin Dumbrăvița, spre autostradă.

„În primul rând, Primăria Municipiului Timișoara nu a refuzat să emită ordinul de scoatere de sub tensiune a rețelei de troleibuz, ci a cerut Consiliului Județean Timiș să prezinte, conform acordului de parteneriat dintre cele două instituții, un proiect tehnic de relocare a acestora prin care să se asigure funcționalitatea rețelei de troleibuz. Acest proiect nu a putut fi prezentat până în prezent. Prezența unor sume în deviz nu reprezintă o certitudine că se va soluționa favorabil, conform acordului de parteneriat, relocarea sistemului de transport public cu troleibuzul. În al doilea rând, Primăria Municipiului Timișoara și-a exprimat deja îngrijorarea cu privire la ritmul lucrărilor pe tronsonul 2 al acestui proiect, lucrări care, din informațiile pe care le deținem, sunt mult întârziate față de graficul stabilit, iar deschiderea unui nou front de lucru înainte închiderii lucrărilor pe sectorul 2 nu ar ajuta la accelerarea ritmului de lucru”, au transmis reprezentanții primăriei.

„Amintim că funcționarea rețelei de troleibuz care deservește Dumbrăvița este vitală pentru traficul din zonă, linia fiind folosită de mii de pasageri pe lună: copii care merg la școală, persoane care fac naveta, etc. Închiderea ei pentru o perioadă care poate să ajungă și la 2 ani, în ritmul actual de lucru, ar reprezenta un deserviciu pentru locuitorii comunei aflată lângă Timișoara. Primăria Timișoara își manifestă în continuare toată deschiderea pentru deblocarea acestei probleme, atât timp cât va primi garanțiile necesare că linia de troleibuz nu va fi afectată de lucrări, lucru care este tehnologic posibil”, mai spune mesajul municipalității.

3 COMENTARII

  1. Nu sunt neapărat fan Fritz, dar mi se pare mai mult ca logic să termine prima dată lucrarea deja începută, unde săpăturile sunt deja efectuate. Să finalizeze prima oara acolo lucrarea.
    Problema lor este că vor să aibe tot început, pt. a nu putea să ia altcineva lucrarea, chiar dacă întârzie și chiar dacă e prost efectuată. Made in România!

  2. de ce nu se ia in calcul inlocuirea troleului cu autobuz pe perioada lucrarilor? s-a intamplat de multe ori in multe locuri. ce sa vezi… acu nu mai poate fritz de grija dumbravitenilor, dupa ce a tinut mortis sa-i inchida degeaba in case nu de mult. sa vedeti circ daca se pierde finantarea europeana, ca nu poate dormi noaptea fritz ca n-are sateanu din dumbravita cu ce ajunge in timisoara. iar sunt mai importante razboaiele astea personale si politice decat interesul comun

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.