Culiță Chiș contestă schimbarea de la conducerea Direcței Tehnice din Primăria Timișoara...

Culiță Chiș contestă schimbarea de la conducerea Direcței Tehnice din Primăria Timișoara după 23 de ani de activitate. Ce a scris în plângerea prealabilă adresată primarului și consiliului local

1
DISTRIBUIȚI

Directorul Direcției Tehnice din cadrul Primăriei Timișoara, Culiță Chiș, vizat de noua Organigramă a instituției pentru a fi schimbat din funcție, contestă decizia.

Noua Organigramă a instituției a fost elaborată de primarul Dominic Fritz și echipa sa și a fost votată de Consiliul Local Timișoara.

Rugat să comenteze situația, Culiță Chiș ne-a spus: „Sunt funcționar public, respect statutul, nu comentez”.

În plângerea prealabilă adresată primarului și consilierilor locali, el solicită revocarea Organigramei.

„Subsemnatul îndeplinesc funcţia de Director General al Direcţiei Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi încă de la înfiinţarea ei prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 24.04.2007, (înfiinţată ca Direcţia Drumuri şi Transporturi), apoi a fost modificată în Direcţia Edilitară, apoi Direcţia Tehnică şi, în prezent – până la HCLMT nr. 237/2021, Direcţia Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi. În temeiul acestei calităţi am dobândit drepturile şi obligaţiile specifice funcţiei, având atribuţiunile prevăzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare. Încadrarea mea şi a întregului personal al Direcţiei Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi s-a făcut în temeiul unor dispoziţii a Primarului Municipiului Timişoara pe durată nedeterminată, iar resursele financiare necesare funcţionării acestei direcţii proveneau integral din taxele locale stabilite de către direcţia condusă de subsemnatul. În această calitate, în considerarea intereselor instituţiei şi ale angajaţilor acesteia, între care şi subsemnatul, am încheiat numeroase contracte de execuţie lucrări, contracte de prestări servicii, contracte de furnizare, contracte de delegare, contracte de finanţare, pentru bunul mers al instituţiei şi dezvoltarea orasului”, a scris Chiș în plângerea prealabilă.

Încă directorul Direcției Tehnice este de părere că reorganizarea este o vătămare la adresa sa și a altor angajați.

„Reorganizarea dispusă prin HCL a cărei revocare o solicit a cauzat altor de angajaţi vizaţi – o vătămare a interesului nostru legitim de a ne continua activitatea ca angajaţi ai Direcţiei Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi, respectiv de a încasa salariul aferent acesteia, potrivit dispoziţiilor Primarului, pe durată nedeterminată, emise pentru subsemnatul şi ceilalţi angajaţi afectati de dispoziţiiile HCLMT nr. 237/2021. Potrivit art. 2 alin. 1 lit. p) din Legea nr. 554/2004 prin interes legitim privat se înţelege posibilitatea de a pretinde o anumită conduită, în considerarea unui drept subiectiv viitor şi previzibil, prefigurat.


Ori, luarea măsurii «reorganizării», având ca premisă legală Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ – deci la peste trei ani de la adoptarea respectivului act normativ – este de natură să dăuneze grav dreptului nostru la muncă, în funcţiile îndeplinite, (cu drepturile salariale câştigate în mod legal), drept subiectiv viitor şi previzibil, prefigurat atât  prin dispoziţiile primarului emise cât şi prin contractele – pe termen lung – încheiate de Direcţia Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi”, mai precizează Culiță Chiș în adresă.

Cel care se consideră „persoană vătămată” a scris, cu privire la motivele de nelegalitate ale hotărârii atacate: „Consecinţa Hotărârii Consiliului Local nr. 237/2021, ca urmare a reorganizării Direcţiei Generale de Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi, mi se reduce postul de director general şi mi acordă un termen minimum de 30 de zile de la data aprobării regulamentului prevăzut la art.2 alin.(1) prin Dispoziţia Primarului, în vederea aplicării procedurilor legale prevăzute de OUG nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, în conformitate cu prevederile art.408 din OUG nr.57/2019”.

Culiță Chiș precizează că modificarea organigramei, statului de funcţii şi regulamentului de organizare şi funcţionare s-a făcut fără existența unui dialog social între partenerii sociali – angajator si sindicatele ce activează la nivelul Primăriei Municipiului Timişoara, acuzând „măsuri arbitrare şi tendențioase, cu nerespectarea prevederilor legale”.

„Nu în ultimul rând, subliniez faptul că după 23 de ani de activitate în cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, mi-am facut datoria în calitatea mea de director, am acceptat să­ mi desfăşor activitatea în fiecare direcţie nou creată, de-a lungul modificării denumirii direcţiilor, astfel că nu văd justificată adoptarea Hotărârii Consiliului Local nr. 237/2021, atâta timp cât argumentele de ordin tehnic sunt inadecvate şi nejustificate în condiţiile în care nu se modifică mai mult de jumătate din atribuţiile subsemnatului prevăzute în noul Regulament de organizare şi funcţionare. Calitatea serviciului, autoritatea şi competenţa manifestate în îndeplinirea atribuţiunilor de serviciu până în prezent, fac din personalul Direcţiei Generale Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi, fără falsă modestie, cea mai competentă forţă de prestare a activităţilor acestei direcţii. Mutarea personalului Direcţiei Generale Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi – conform noii organigrame, în alte departamente ale instituţiei noastre periclitează buna implementare a proiectelor europene”, mai spune Culiță Chiș  în plângerea prealabilă.

1 COMENTARIU

  1. Mulți au fost dați afară chiar dacă nu s-au modificat mai mult de 50 % din atribuțiuni. Se plânge ăsta din Primăria Timișoara, unde colcăie corupția și nimeni nu-i vede, că i-au cumpărat pe toți. Ăsta e singurul bine pe care îl face Fritz orașului, dacă ne mai scapă de bandiții de la Primărie!

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.