Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, la Timișoara: „Transportul electric este viitorul”

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, la Timișoara: „Transportul electric este viitorul”

1
DISTRIBUIȚI
<


div class="press-in-article" style="margin-left: auto; margin-right: auto; text-align: center; margin-top: 5px; margin-bottom: 5px; " id="press-1641643870">

Cristian Ghinea, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, s-a aflat vineri la Timișoara, unde a vizitat locația viitoarei Maternități „Odobescu” de pe strada Macilor. Apoi, ministrul a mers pe șantierul de reabilitare a liniilor de tramvai de pe Calea Bogdăneștilor.

„Mă bucur să văd că lucrurile se schimbă cu bani europeni, și se vor schimba și mai accelerat. Ceea ce e remarcabil la acest șantier este că e vorba de o linie de tramvai dezafectată care va fi acum refăcută, iar asta este exact direcția în care trebuie să ne îndreptăm noi ca țară. Am primit de la Primăria Timișoara multe idei legate de transportul verde, exact ceea ce așteptam. Transportul electric este viitorul, fie că vorbim de tramvaie, căi ferate sau mașini electrice. PNRR are investiții semnificative în această direcție, și m-aș bucura ca Timișoara, care pe vremuri a fost unul dintre primele orașe din Europa care a mers în această direcție să fie unul dintre primele din România care are cea mai mare parte a transportului în comun verde. Vă îndemn să acordați atenție și infrastructurii pentru mașinile electrice, începe și în România să crească vânzarea de mașini electrice, și pregătim prin PNRR infrastructura necesară, vorbim de 20.000 de stații de încărcare la nivel național, un buget de 180 de milioane de euro”, a declarat Cristian Ghinea.

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene a mai precizat că are așteptări mari și în ceea ce privește deșeurile, atât din PNRR, cât și din viitorul PODD (Programul Operațional Dezvoltare Durabilă).

„În special vom canaliza investițiile pe colectare selectivă, astfel încât să nu mai risipim atât de mult și să umplem gropile de gunoi care oricum sunt disfuncționale, foarte multe. Nu și cea din Timiș, care are un proiect foarte bun. Este o parte a țării unde absorbția de fonduri europene merge bine, este un proiect major pe calea ferată, Caransebeș – Arad, mai sunt proiecte pe rutier. Pe lângă faptul că merge ca absorbție, merge și în direcția potrivită, spre verde, spre digital. Am așteptări mari de la industria din zona asta de subansamble pentru mașini, sunt diverse proiecte în care și România va intra pentru producția de micro-electronice, și chiar vreau să fim parte din această revoluție a Uniunii Europene, pe zona de micro-electronică”, a afirmat ministrul Ghinea.

Acesta a precizat că în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru Timișoara mai este cuprins în mod particular și Traseul Revoluției, parte dintr-un ansamblu de locuri ale memoriei.

„Chiar am avut o discuție cu Comisia Europeană în acest sens, pentru că nu înțelegeau de ce am vrut să băgăm în planul de reconstrucție Muzeul Holocaustului de la București, Traseul Revoluției de la Timișoara, refacerea Memorialului de la Râmnicu Sărat, și le-am spus că nu poți să vorbești de o țară modernă fără a face și o igienă mentală, sunt niște obiective de investiții care au fost mereu amânate. Chiar vreau să vin peste câțiva ani să inaugurăm Traseul Revoluției, să mergem cu tramvaiul pe aici, sau cu bicicleta pe lângă, să inaugurăm viitoarea maternitate care sunt sigur că va fi finanțată prin PNRR, chiar am fost să vedem terenul pe care se va construi. Tot din PNRR vom finanța trasee de biciclete parte din EuroVelo”, a mai spus, vineri, ministrul Cristian Ghinea.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.