20% dintre străzile Timișoarei vor intra în noul sistem de taxare TIMPARK....

20% dintre străzile Timișoarei vor intra în noul sistem de taxare TIMPARK. Fritz: „Nu există pentru nimeni un drept înnăscut să folosească spațiul public gratis”

1
DISTRIBUIȚI

Primăria Timișoara lucrează la un nou regulament de parcare. În acest sens a făcut un studiu de fundamentare privind înfiinţarea serviciului public pentru administrarea, întreţinerea şi exploatarea parcărilor din Timişoara, precum şi stabilirea formei de administrare a gestiunii serviciului.

„Principalul obiectiv pe care îl avem cu această nouă filosofie a TIMPARK-ului este să putem muta banii care se strâng din bugetul SDM-ului în bugetul de parcări al orașului. În acest moment, toți banii încasați pe parcare merg în bugetul SDM, care nu poate să investească în parcări pe domeniul pe domeniul public.


Intenția este ca banii care se încasează în fiecare an din parcări, undeva la 8-9-10 milioane de lei să poată fi folosiți în rețeaua de parcări, să amenajăm parcări în locul garajelor demolat”, a declarat, marți, viceprimarul Ruben Lațcău.

Edilul spune că s-a interesat cum sunt administrate parcările și în alte orașe, cum ar fi Oradea sau Cluj-Napoca. În viitor, spune Ruben Lațcău, în cartiere vor fi amenajate parcări subterane și supraterane.

Acesta a mai precizat că sub 20% din străzile din Timișoara vor intra în zona TIMPARK potrivit noului regulament, care va intra în dezbatere publică săptămâna viitoare. Adică 200 de străzi din 1.300 cât are orașul.

Primarul Dominic Fritz a fost de părere că mult spațiu public este folosit în Timișoara ca parcare, fără ca acest lucru să fie reglementat.

„Cred că ideea importantă este că nu există pentru nimeni un drept înnăscut să folosească spațiul public unde vrea el și pe gratis. Trebuie reglementat cum și cine folosește spațiul public, la ce preț. Asta încearcă această politică de parcare. Momentan, mult spațiu public este folosit în Timișoara ca parcare, fără ca acest lucru să fie reglementat. Cu această politică de parcare la care lucrăm vrem să ne asigurăm că putem controla cine are voie și la ce preț să-și pună mașina. O fie în continuare anumite zone unde o să fie gratuit, o să fie alte zone de parcare unde trebuie să plătești, o să fie alte zone unde doar cei care pot să dovedească faptul că au o locuință în zona respectivă pot să-și cumpere un abonament. Important este că spațiul public trebuie reglementat”, a declarat Dominic Fritz.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.