Obiceiurile de consum audiovizual din pandemie se vor prelungi și la finalul...

Obiceiurile de consum audiovizual din pandemie se vor prelungi și la finalul acesteia

0
DISTRIBUIȚI

Consumul de divertisment audiovizual a crescut în primele zile ale pandemiei de coronavirus, de anul trecut, când cetățenii au început să caute în mod activ informații și divertisment de acasă, forțați de lockdown-ul impus de autorități pentru a opri avansul pandemiei. Cu toate acestea, aceleași audiențe nu au acționat în mod omogen. În plus, când oamenii au reușit să iasă din lockdown și să-și recapete obiceiurile pre-coronavirus, a avut loc o altă transformare notabilă.

Pentru analiști, vârsta continuă să fie unul dintre principalii factori atunci când interpretează cum se comportă publicul în fața diferitelor ecrane: smartphone-uri, tablete, console, computere sau televizoare. Conform datelor furnizate de Fundația John S. și James L. Knight și compania Global Web Index, cei mai tineri consumatori, adică membri ai generației Z (născuți între 1994 și 2010), au continuat să-și petreacă o bună parte a zilei conectați la platformele digitale, așa cum făcuseră în lunile de detenție forțată din motive de sănătate.

Cel mai mare salt calitativ a fost în consumul de podcast-uri, care a crescut cu 15% comparativ cu datele pre-covid

În ordinea relevanței, videoclipurile online, jocurile, filmele și streaming-ul sunt distracțiile preferate ale tinerilor „centennials”. Cu toate acestea, cel mai mare salt calitativ a fost în consumul de podcast-uri, care a crescut cu 15% comparativ cu datele pre-covid pentru această grupă de vârstă. Acum sunt, de asemenea, mai conștienți de televiziunea și radioul convențional, deși nu la fel de mult ca în timpul închiderii.

Televizoare ieftine? – Oferte & reviews

„Frații” lor mai mari, adică milenialii (cei născuți între 1981 și 1993), și-au redus progresiv consumul de ziare online și de presă tradițională.


În schimb, interesul pentru cărți audio și podcasturi a rămas. Experții sunt frapați de faptul că creșterea numărului de respondenți din Statele Unite care au recunoscut că nu consumă „niciun tip de media” a fost de 20%, în opinia lor, probabil din cauza recuperării programului normal de lucru în această țară.

Centenarii și milenarii preferă categoriile digitale; membrii „baby boom” și din generația X, formatele clasice cu televiziunea ca referință

Diferențele dintre mileniali și membrii generației X (1969-1980) în această evoluție audiovizuală sunt destul de mici, după cum arată sondajele Knight Foundation și Global Web Index: mai puține televizoare și mai puține ziare, mai multe cărți și mai multe podcast-uri. Printre boomeri (1949-1968) au existat și oscilații. Televiziunea este mediul vedetă pentru subiecții acestui segment al populației. Și, după lunga perioadă de ședere în case, minutele de vizionare au scăzut.

Prima concluzie a experților responsabili de aceste investigații este că probabil obiceiurile dobândite de telespectatori în toiul pandemiei nu se vor termina odată cu eradicarea sau controlul bolii. În opinia acestora, ele vor persista atunci când oamenii își vor recâștiga normalitatea. „Centennials” și „Milennials” prefera categoriile digitale de entertainment, de la jocuri video la noile emisiuni de pe rețele ca Twitch-; membrii baby boom și Generația X optează pentru formate clasice, cu televiziunea ca referință maximă.

Companiile și agenții de publicitate nu sunt străine de această situație. Știu că gusturile tinerilor și bătrânilor merg pe căi diferite și că progresează în direcții opuse. Acest context le obligă să construiască campanii și promoții mai specifice pe baza vârstei publicului lor potențial. Ar face o greșeală dacă s-ar concentra preferențial pe cei mai tineri.

Televizoare smart ieftine – idei eMAG

Nu este surprinzător că giganții digitali precum Google, Amazon, YouTube, PayPal, Tesla și alte companii emblematice nu ar exista fără generația X. Și boomerii, care reprezintă 22% din populația pieței principale a lumii, Statele Unite, prețuiesc 37% din puterea din această societate, mai mult decât orice altă generație.

Așadar, televizorul, cu tot ce ține de el, de la clasicele programe, pentru anumite generații, la jocuri video și streaming pentru cei mai tineri, a câștigat din nou importanță în plină pandemie, iar revenirea după coșmarul covid-19 nu va face decât să păstreze aceste obiceiuri de consum.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.