Mai multe localități din județ nu au legătură direct cu autobuze spre Timișoara. În principal s-a ajuns în această situație pentru că firmele de transport au considerat acele rute nerentabile și au renunțat la ele.
Problema elevilor care se deplasează din mediul rural la școli din Timișoara, precum și a navetiștilor care au locuri de muncă aici e pe cale să fie soluționată.
Marți, în ședința Consiliului Județean Timiș, aleșii au aprobat proiectul privind constituirea Comisiei mixte pentru analizarea condițiilor aderării Județului Timiș la Asociația „Societatea Metropolitană de Transport Timișoara”.
Potrivit liderului administrației județene, Alin Nica, acest proiect privește problema transportului public pe care o avem în Timiș.
„Din cele 100 de trasee existente în județul nostru, în ultimii ani, tot mai multe firme care aveau licență de transport pe traseele intra-județene au renunțat la aceste trasee sau am avut licitații eșuate, nereușind să atragem niciun transportator să opereze pe anumite trasee din județul nostru, în prezent fiind operaționale doar 30 din cele 100 de trasee pe care le avem la nivelul județului nostru. Acest lucru ne-a făcut să facem o analiză a cauzelor care împiedică mediul economic să se implice în rezolvarea acestei probleme cu atât mai mult cu cât peste două săptămâni începe școala și avem semnale din partea multor părinţi, dar şi navetişti din multe părți ale județului Timiș cu privire la acest aspect”, a precizat președintele CJT, Alin Nica, în plenul de marți.
Nica a mai spus că analiza a arătat că, pe măsură ce Societatea Metropolitană de Transport Timişoara (SMTT) şi-a extins raza de activitate de la zona strict periurbană până la 38 de comune acest lucru a făcut ca anumite trasee, care făceau legătura între Timișoara şi acele localități să fie nerentabile din punct de vedere economic.
„Societatea Metropolitană de Transport Timişoara a scos practic din acele trasee staţiile din unitățile administrativ-teritoriale care aveau și trasee intra-județene făcând astfel traseele cu localitățile rămase ineficiente din punct de vedere economic.
În consecință, noi aveam două variante: fie creăm o altă asociație de transport public judeţean cu subvenţionarea traseelor de către primării, fie să participăm în cadrul SMTT ca parteneri şi să extindem această asociație la nivel județean și să facem rentabile aceste trasee intra-județene”, a spus, marți, liderul CJ Timiș, Alin Nica.
A fost aleasă a doua variantă.
„Noi nu putem să intrăm în asociație cu forța”, a completat Nica.
Secretarul general al județului, Dănuț Ardelean, a precizat că până cel târziu în 31 octombrie, Comisia va întocmi un raport pe care îl va prezenta într-o ședință ulterioară a aleșilor județeni.
Comisia mixtă va avea următoarea componență: președinte: Alexandru-Constantin Proteasa – vicepreședinte al Consiliului; Județean Timiș; membri, consilieri județeni: Cosmin Costa, Lucian Blaga, Vlad Șendroiu, Laura Boldovici, Mihai Ritivoiu și Valentin Korman. De asemenea, din comisie vor mai face parte trei angajați ai CJT de la Serviciul de consultanță și avizare juridică, Direcția de buget-finanțe și Serviciul de dezvoltare teritorială și transport.