Primăria Timișoara lucrează la un ghișeu virtual, unic pentru toate serviciile. Când...

Primăria Timișoara lucrează la un ghișeu virtual, unic pentru toate serviciile. Când va fi o primă variantă accesibilă publicului

0
DISTRIBUIȚI

Municipalitatea lucrează la un proiect care le va ușura viața contribuabililor. Este vorba despre Ghișeul virtual – Ghișeu unic pentru toate serviciile Primăriei, identitatea unică digitală a cetățeanului în relație cu Primăria Timișoara.

„Ghișeul virtual unic pentru toate serviciile primăriei va revoluționa modul de interacțiune între cetățean și municipalitatea timișoreană. Până în acest moment au fost probate mai multe soluții și se lucrează la caietul de sarcini pentru scoaterea acestui serviciu la licitație. O variantă prototip estimăm să fie accesibilă publicului până în ianuarie 2022”, ne-au declarat reprezentanții Primăriei Timișoara.

De asemenea, Primăria Timișoara a implementat în cinci luni de la aprobarea bugetului locali primii pași spre o transparentizare completă a instituției.


Astfel, timișorenii interesați pot accesa portalul transparenta.primariatm.ro, aflat în varianta beta, unde vor descoperi date despre facturile plătite în fiecare lună de municipalitate și instituțiile din subordine.

„De asemenea, am lansat primul portal de date deschise al unei administrații din România – data.primariatm.ro – unde cei interesați pot găsi, printre altele, mai multe informații despre mediu, infrastructură sau servicii publice locale”, ne-au mai spus reprezentanții Primăriei Timișoara.

În ceea ce privește automatizarea proceselor interne, prelucrarea unor procese de rutină va fi automatizată, iar astfel va crește viteza și se vor reduce costurile.

„În acest moment testăm o soluție furnizată gratuit de o mare companie de software de la nivel mondial, care privește automatizarea proceselor interne din cadrul Direcției de Urbanism, una dintre direcțiile cele mai solicitate din punct de vedere al volumului de lucru. În câteva săptămâni, această perioadă de testare se va încheia cu un raport pe care îl vom prezenta publicului, urmând ca, în funcție de rezultate, soluții similare să fie implementate la nivelul întregii primării”, anunță oficialii

Portalurile de date deschise și de plăți au costat zero lei, fiind făcute și actualizate cu ajutorul voluntarilor.

Ghișeul virtual are o alocare de 150.000 de lei pentru software și găzduire în cloud, iar automatizarea proceselor interne este estimată la 750.000 de lei și include achiziționarea de softuri noi, upgrade de software, instruirea angajaților, upgradarea aplicației de sesizări și reclamații și multe altele.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.