Viceprimarul Ruben Lațcău a făcut inventarul șantierelor trotuarelor din Timișoara

Viceprimarul Ruben Lațcău a făcut inventarul șantierelor trotuarelor din Timișoara

0
DISTRIBUIȚI

Ruben Lațcău a mers, miercuri, pe mai multe șantiere din Timișoara unde se lucrează la reabilitarea trotuarelor.

„Avem în clipa de față lucrări de reparații pe C.D. Loga și pe Mihai Eminescu, tronsoanele de la Michelangelo la Revoluției. Acolo m-am întâlnit cu reprezentanții Societății de Drumuri Municipale (SDM) ca să văd situația de pe teren. Porțiunea de trotuar din fața Liceului Carmen Silva este, după cum puteți vedea din poză, gata. Pe ambele străzi vor fi curând finalizate integral trotuarele și vom avea treceri de pietoni la nivel cu bordura la toate intersecțiile”, a transmis edilul de la USR PLUS.

Pe teren, viceprimarul a fost interpelat de un timișorean, care l-a întrebat de ce sunt așa de înalte bordurile.

„I-am oferit asigurări că vom avea treceri supraînălțate, deci accesibile pentru toți pietonii, fie că sunt școlari sau vârstnici, și bicicliștii ce vor circula pe acolo. Cu cei de la SDM am stabilit măsuri de îmbunătățire a spațiului verde pentru stabilizarea copacilor de pe străzile adiacente la Loga și Eminescu. Carosabilul este în lucru și mă aștept să fie gata până la finalul lunii”, a mai precizat Ruben Lațcău.

Legat de zona Piața 700, iată ce a constatat viceprimarul: trotuarele au fost sparte de operatorii de utilități acum câțiva ani de zile, iar secțiunea de pe strada Brediceanu este aproape gata, fiind nevoie de a umple cu pământ spațiile din jurul copacilor.

„Mai avem în lucru câteva străzi din jur – Colonel Enescu, Aurel Cosma, Doctor Iosif Nemoianu. Lucrul a început și la Nemoianu, unde vom reface toată strada, nu doar trotuarul, și vom repara așa cum trebuie porțiunile de lângă șinele de tramvai, astfel încât să nu se degradeze asfaltul. SDM va folosi o tehnologie nouă pentru ei, respectiv aplicarea de mastic bituminos, care este practică standard. În trecut, STPT ar fi fost responsabil pentru aplicarea masticului, dar nu avea suficienți bani, iar SDM nu a avut echipamentul și expertiza pentru a-l aplica. Am rezolvat această problemă și nu vom mai vedea cratere lângă șine”, a transmis Ruben Lațcău.

Acesta spune că realizează că soluția tehnică de asfaltare a trotuarelor în zonele centrale nu este „cea mai dezirabilă” și ar fi fost ideal să avem continuitate între secțiuni și să avem un singur model de dale sau de piatră cubică, nu asfalt.

„La lucrările de reparații (și nu de investiții), legea ne obligă să punem dale unde au fost dale și asfalt unde a fost asfalt. Am avut de ales între această măsură – acum – și repararea trotuarelor abia peste doi ani, printr-un proiect nou”, a precizat edilul.

De asemenea, la Catedrală, deoarece aceasta este un monument de categoria A, prin lege a fost nevoie de un model de trotuar potrivit pentru situl din jurul său.

„Inițial trotuarul de la catedrală a fost realizat fără autorizație, motiv pentru care au existat întârzieri majore la noul trotuar. Încă din prima clipă, am făcut pașii necesari pentru a aduce situația în legalitate, am vorbit cu inspectoratul în construcții și am produs documentația necesară.


Recent direcția de cultură a dat OK-ul la ultima propunere a patriarhiei pentru modelul de trotuar, iar săptămâna aceasta a fost ales tipul de piatră, a fost comandată, și, odată ce ajunge, va fi montată. SDM va realiza întreaga porțiune, dar dat fiind faptul că nu toate trotuarele din jur aparțin primăriei, vom finanța mitropolia pentru lucrările de pe patrimoniul lor”, a mai spus edilul Timișoarei.

La Spitalul Militar, în stația Piața 700, primăria are avizul finalizat de la direcția de cultură pentru modelul pe care l-a propus la începutul lunii. Săptămâna viitoare începe lucrul acolo și ar trebui să fie gata până la final de septembrie.

La Liceul Brătianu amenajăm trotuarul după ce au fost finalizate lucrările de reabilitare la liceu. Mă aștept ca acesta să fie finalizat tot în 2-3 săptămâni. Campania de reparat trotuare continuă. Întâi vom intra pe Bulevardul Revoluției din 1989, de la C.D. Loga până la Podul Decebal. Am primit multe mesaje de la dumneavoastră legate de problemele de pe Dâmbovița, Ana Ipătescu sau din zona Elisabetin, și sunt receptiv la ele. În următoarele luni și ani, o bucată consistentă din capacitatea SDM va fi dedicată acestui tip de reparații și vom intra, stradă cu stradă, în fiecare cartier, acolo unde nimeni nu a mai văzut un trotuar nou de zeci de ani”, a promis viceprimarul Timișoarei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.