Contează dacă directorul Poliției Locale Timișoara poate să facă abdomene? Dezbatere publică...

Contează dacă directorul Poliției Locale Timișoara poate să facă abdomene? Dezbatere publică pe criteriile de organizare a concursurilor pentru șefia instituțiilor publice

1
DISTRIBUIȚI

Monica Pfeiffer, director executiv al Direcției Management Intern din cadrul Primăriei Timișoara, a precizat, luni după-amiază, în deschiderea dezbaterii locale pe marginea proiectului de hotărâre privind aprobarea procedurilor și criteriilor de organizare a concursurilor pentru ocuparea posturilor de conducători ai instituțiilor publice de interes local, respectiv ai serviciilor publice de interes local din subordinea Consiliului Local al Municipiului Timișoara, care sunt condițiile de ocupare a funcțiilor în cadrul instituției și a celor din subordine.

Monica Pfeiffer a mai spus că municipalitatea a dorit asigurarea unui cadru unitar și stabilirea unor reguli comune și clare pentru concursurile care vizează posturile de conducere. Aceasta a mai explicat care sunt condițiile cerute de lege pentru a putea participa la concurs, în special cele legate de studii și vechime, precum și probele acestuia.

Luat în vizor a fost postul de director executiv al Poliției Locale Timișoara, care urmează să fie scos la concurs.

Directorul executiv al Direcției Management Intern din cadrul Primăriei Timișoara a precizat că așa cum polițiștii locali dau probe sportive la concursul de angajare, tot așa și directorul instituției trebuie să fie „apt din punct de vedere fizic deoarece este un conducător operativ al acțiunilor lor”.

Pfeiffer a precizat că acesta este doar un punct de plecare al dezbaterii și că nu crede că primarul Dominic Fritz ține foarte tare la acest aspect, iar acesta nu este cel mai important element luat în calcul la concurs, din punctul său de vedere.

Aurora Pricop, președintele Consiliului de Cartier Dâmbovița, a precizat că ar fi dorit să vadă mai mulți polițiști locali interesați în a-și exercita profesia și mai puțin pensionari.

„Sunt de părere că având în vedere că discutăm de un post de management de conducere al unei instituții cu atribuții în domeniul ordinii publice, este mult mai important ca persoana care ocupă postul să aibă cunoștințe și experiență necesară acestui domeniu, care implică responsabilitate foarte mare. Nu cred că avem nevoie de un director care să aibă abilitățile unui sportiv”, a fost de părere Albert Skeja, un timișorean care a participat la dezbatere.

Cristinel Fisticeanu a spus: „aptitudinea de efort este necesară pentru conducerea unei instituții? Directorul trebuie să știe să facă abdomene, să alerge? Asta este problema unui director sau să organizeze, să aibă experiență.


Putem să punem un măcelar în funcția aceasta doar pentru că face genuflexiuni într-un anumit timp? Nu mai contează dacă știe să organizeze oamenii pe teren? Cu alte posturi nu ați mai fost la fel de riguroși. Pentru postul de director la Casa de Cultură a municipiului Timișoara nu ați introdus proba de dans sau de voce. Vreți să faceți ceva pentru Timișoara? Haideți să lăsăm oamenii competenți să-și facă treaba. Administrația USR crede că tinerețea este un avantaj. Fals! Experiența este mai importantă!”

Un alt participant la dezbaterea publică on-line, Adrian Negrea, a spus că nu crede că un șef de poliție ar trebui să alerge după infractori sau cetățenii care nu respect legea. El a solicitat eliminarea acestei cerințe.

„Cer și eliminarea punctului cu rezistența la stres, nu am prea înțeles ce înseamnă în condițiile în care cred că teste psihologice se fac doar de către psihologi autorizați. Cum ar putea o comisie din cadrul primăriei să testeze psihologic persoanele? De ce acest test este introdus aici și nu la depunerea dosarului când toate testele la instituțiile militare se depun la dosar? Niciun post scos la concurs de primărie nu au avut cerințele acestea absurde” – acestea au fost doleanțele lui Adrian Negrea.

Monica Pfeiffer i-a răspuns că unul dintre criteriile cele mai importante este competența în situațiile de criză.

„Se poate verifica rezistența psihică a unui candidat printr-un așa numit interviu de stres, nu vă imaginați că îi supunem oprobiului public. Sunt întrebări care vin cu o succesiune rapidă și care implică o corelare a gândirii și oferirea unor răspunsuri prompte. Iar o altă metodă este când se intervievează un candidat să ai tot timpul o opinie contrară, indiferent dacă este corectă sau nu, văzând modul în care candidatul reacționează la o astfel de atitudine. Asta este de fapt rezistența la stres”, a explicat directorul executiv al Direcției Management Intern din cadrul Primăriei Timișoara.

„Speram să fie mai mulți doritori, care să intervină cu propuneri în scris, cu argumente de îmbunătățire. Proiectul se referă la toate instituțiile publice din subordinea primăriei, nu doar la Poliția Locală”, a afirmat Tiberiu Negrei, liderul sindical din cadrul Primăriei Timișoara.

Proiectul privind aprobarea procedurilor și criteriilor de organizare a concursurilor pentru ocuparea posturilor de conducători ai instituțiilor publice de interes local, respectiv ai serviciilor publice de interes local din subordinea Consiliului Local al Municipiului Timișoara urmează să fie dezbătut și de aleșii locali.

Foto: arhivă

1 COMENTARIU

  1. Mda…. Domnule primar ați uitat repede promisiunile din campanie. In loc sa urmați ce fac alți primari de municipiu sau sectoare cu reducerea posturilor de impostori locali , la noi nici o reacție în privința asta! Plătim o turmă de trântori degeaba, multi, inutili dar slugarnici și cu salarii de nababi!
    In primul rand restructurați aceasta adunătură , și dacă rămân jumătate din ei sunt mulți!

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.