Jazz fără frontiere. Cronica unui concert memorabil susținut de proiectul Borderline la...

Jazz fără frontiere. Cronica unui concert memorabil susținut de proiectul Borderline la Timișoara

0
DISTRIBUIȚI

Cel de-al doilea concert din turneul efectuat de proiectul Borderline în țara noastră, a reușit să adune un public cald joi seara în Sala Filarmonicii „Banatul”, unde cei trei muzicieni aflați pe scenă au navigat în apele unor muzici improvizate dar au abordat și lucrări clasice de George Enescu.

După mai multe amânări cauzate de restricțiile și provocările create de pandemie, proiectul alcătuit din pianistul newyorkez de origine română Lucian Ban, legendarul clarinetist francez Louis Sclavis și bateristul german Moritz Baumgartner a ajuns în sfârșit și la Timișoara, iar înaintea recitalului cei trei artiști au susținut un masterclass de jazz la Facultatea de Muzică și Teatru, îimpreună cu studentii și profesorii lor Johnny Bota și Gabriel Almași. Concertul din Timișoara a fost cel de-al doilea din turneul Borderline din România, primul dintre ele desfășurându-se la București și următorul la Brașov.

Tobarul Moritz Baumgartner a mai susținut recitaluri ân zona noastră, el find prezent alături de colegii săi din formația Melt Trio în 2014 la Timișoara Jazz Festival și în 2017 la Gărâna Jazz Festival.

Și de această dată, artistul german a surprins publicul cu o versatilitate deosebită. La începutul fiecărei piese, Moritz și-a așezat cuminte „arsenalul de jucării“ din jurul tobelor, care la un moment dat a inclus și un megafon și a creat un sound hipnotic, care s-a mulat perfect pe contribuțiile colegilor săi de pe scenă. Deși în această combinație, tobarul german a avut un rol mai „clasic“, pe alocuri stilul său a „plonjat“ și-n elemente caracteristice unor genuri muzicale cum ar fi indie rock sau chiar muzică electronică, iar elementele de improvizație au adăugat un plus de șarm acestui melanj de sunete din categoria „musai de auzit“.

Desigur, prestația lui Louis Sclavis (care a mai concertat alături de Lucian Ban la Timișoara în 2021) care și-a găsit un loc aparte într-o serie de albume și proiecte conceptuale ce fac apel la arte vizuale, dans contemporan, teatru, film și muzică improvizată, a avut și de această dată un succes deosebit, iar pianul lui Lucian Ban a completat tabloul sonor al unei seri care a colorat sufletele celor aflați în rândul publicului. Aplauzele de final completate cu bisul de rigoare au demonstrat că porția de jazz fără granițe promisă de organizatori a fost pe placul publicului.

Proiectul Borderline este produs de Institutul Francez din România și Goethe-Institut Bucuresti, în parteneriat cu Centrul Cultural German Timișoara, Institutul Francez Timisoara,, Filarmonica Banatul Timișoara, Centrul Multicultural al Universității Transilvania din Brașov și Jazz Updates.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.