JazzyBIT a lansat albumul cu numărul trei din carieră, „Drive”: „Pentru noi...

JazzyBIT a lansat albumul cu numărul trei din carieră, „Drive”: „Pentru noi jazz-ul înseamnă libertate“

0
DISTRIBUIȚI

Trupa timișoreană JazzyBIT a lansat astăzi cel de-al treilea album discografic, Drive. Discul se poate asculta atât pe serviciile de streaming online și se poate cumpăra și descărca de pe Bandcamp. Formatul fizic al albumului va urma în a doua jumătate a anului viitor. Conceptul grafic și coperta albumului au fost create de Ovidiu Hrin. „Drive” a fost compus pe întreaga perioadă a anului 2020 și a fost înregistrat în luna mai a acestui an la studioul SuperSize Recording din Budapesta. Alături de jazz, cei trei muzicieni timișoreni au presărat pe compozițiile noului disc și o serie de alte influențe.

„Excursiile în alte stiluri muzicale nu sunt neapărat noi în muzica JazzyBIT, dar la acest album ne-am permis să explorăm puțin mai mult. Noi trei suntem oricum destul de diferiți, ca personalitate și background muzical, lucru pe care-l vedem a fi unul benefic în procesul de creație. Am fost foarte naturali și intuitivi, nu am stat foarte mult să catalogăm, mai degrabă am jam-uit, și ce ne-a plăcut cum a sunat, a rămas pe album. Noi nici nu ne considerăm a fi o trupă de jazz foarte convențională, drept urmare evadăm destul de des din jazz-ul clasic. Pentru noi jazz-ul înseamnă libertate. Pe acest album se pot auzi atât influențe din muzică simfonică, rock, reggae dar și puțină muzică electronică. Ne întoarcem puțin și spre primul nostru album cu câteva influențe latin jazz“, ne-au declarat cei de la JazzBIT.

Albumul Drive a fost mixat la The Bunker Studio în Brooklyn, New York City de către John Davis, producător ce a câștigat în 2019 premiul Grammy pentru cel mai bun album de jazz instrumental (Brad Mehldau – „Finding Gabriel”). John Davis a lucrat în trecut cu artiști precum Brad Mehldau, John Patitucci sau Mark Guiliana și este totodată basistul trupei Jojo Mayer / Nerve. De masterizarea discului s-a ocupat Alex DeTurk, inginerul de mastering rezident de la The Bunker Studio din New York, cel care a masterizat albume pentru David Bowie, D’Angelo sau Kamasi Washington și este deținător a două premii Grammy.

„N-a rămas nimic pe dinafară, ba chiar am compus o piesă în plus după ce stabilisem că albumul va conține șapte piese. Am compus toate piesele în 2020, iar anul acesta doar le-am finisat și înregistrat, mixat și masterizat. Probabil cele mai mari provocări au fost să aducem piesele la un numitor comun din punct de vedere structural și compozițional. Am avut și destul de mult timp la dispoziție, motiv pentru care a durat mai mult până am ajuns la varianta finală. Și au fost foarte multe schimbări, dar odată ajunși în studio am concluzionat cu toții că suntem mulțumiți de cum au fost înregistrate.


A durat și destul de mult până să ajungem la titlul albumului, am avut multe ședințe și zeci de variante, dar ni s-a părut că «Drive» reprezintă cel mai mult acest album, din multe puncte de vedere: are drive, se ascultă bine într-un drive de seară, sună ca și un jazz cu ceva overdrive și avem și suficienți km drive-uiți. Am avut și destul de multe provocări tehnice, de exemplu cu serviciul de streaming, lucruri de care trebuie să ne ocupăm noi în calitate de artiști independenți“, au adăugat membrii formației.


Deși inițial lansarea acestui material discografic ar fi trebuit să se desfășoare printr-un turneu de concerte, din cauza vremurilor pandemice pe care le trăim acest fapt a rămas deocamdată la stadiul de planuri.

„Am avut mai multe încercări să organizăm un concert de lansare însă am avut ghinion cu timing-ul, de fiecare dată când se apropia data și urma să începem promovarea, restricțiile deveneau mai severe și evenimentele nu se puteau organiza. Dar nu am renunțat la idee, și pentru anul viitor pregătim un concert de lansare în toată regula în Timișoara, dar și un turneu prin orașele mari din România, însă și de data aceasta este puțin prematur să anunțăm niște date concrete pentru că încă nu avem niște răspunsuri finale. Dar ne puteți urmări pe site și canalele noastre de social media.Am decis să lansăm totuși albumul online de anul acesta pentru că ne dorim ca lumea să-l asculte. Spre deosebire de albumele anterioare unde am cântat piesele în concerte înainte de lansare, de data aceasta nu am cântat piesele live atât de mult, pentru că ele au fost compuse abia anul trecut“, a mai transmis formația.

„Certificatul de naștere” al trupei alcătuite din Teodor Pop (pian, claviaturi), Mihai Moldoveanu (bas) și Szabó Csongor-Zsolt (tobe) poartă data de 2 februarie 2012, când băieții au susținut primul lor concert. Albumul de debut „Touch the Sky” a fost lansat în data de 2 aprilie 2014 în sala de concerte a Colegiului Naţional de Artă „Ion Vidu” din Timişoara, iar cel de-al doilea material discografic din cariera trupei, „Horizon“, a fost lansat tot în data de 2 februarie dar în 2016. Printre cele mai mari satisfacții ale formației care la începutul anului viitor împlinește zece ani de existență se numără cele peste 250 de concerte susținute în 16 țări de pe trei continente, iar în ceea ce privește scena de jazz din țara noastră, membrii formației JazzyBIT se declară încrezători că lucrurile merg într-o direcție bună.

„Există foarte mulți muzicieni talentați și se cântă jazz frumos în România. În acești zece ani simțim că s-au lărgit puțin oportunitățile trupelor de jazz în România, există tot mai multe festivaluri de jazz dar și tot mai multe evenimente de muzică diversă sau private optează și pentru jazz, ceea ce ni se pare un lucru benefic atât pentru muzicieni cât și pentru ascultătorii de jazz. Ar fi bine și dacă ar exista mai multe locații de concerte (în general, nu doar de jazz) în toată țara“, mai spun cei de la JazzyBIT.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.