Taxe mai mari pentru documentațiile de urbanism aprobate de Primăria Timișoara. Care...

Taxe mai mari pentru documentațiile de urbanism aprobate de Primăria Timișoara. Care sunt diferențele față de Oradea

1
DISTRIBUIȚI

3.000 de lei – atât va costa de anul viitor eliberarea unui certificat de urbanism în regim de urgență la Timișoara. Acest lucru a fost stabilit de către consilierii locali în ședința de joi. Aleșii au votat și alte taxe în domeniul urbanismului.

Consilierul liberal Dan Diaconu s-a opus majorării. „Mi se pare absolut hilar, taxa pentru certificatul de urbanism obținut în regim de urgență, taxă care va fi trei mii de lei! Trei mii de lei într-o primărie care eliberează certificate de urbanism după luni de zile. Am să vă spun simplu: am un ONG, care are un dead-line la proiecte europene peste o săptămână și trebuie să obțin un certificat de urbanism. Plătesc trei mii de lei pentru acest lucru? Mi se pare absolut halucinant felul în care am calculat acest preț”, a fost de părere Diaconu.

În replică, primarul Dominic Fritz a răspuns: „o astfel de taxă de urgență trebuie să reflecte situația dintre cerere și ofertă, și în momentul în care cererea este mai mare decât poți să oferi, crește prețul. Sigur, pentru proiectele pentru care se cere urgentare, diferența între 1.000 (n.r – cât costă în prezent) și 3.000 de lei nu contează”.

Fostul viceprimar Dan Diaconu a fost de părere că primăria nu este societate comercială ca să funcționeze după principiul cererii și ofertei. Liberalul a mai precizat că taxa similară la Oradea costă 200, iar solicitantul unui certificat de urbanism în regim de urgență intră în posesia documentului în două zile, spre deosebire de șapte zile, cât va fi la Timișoara termenul.

Aleșii locali au mai votat pentru eliminarea taxei pentru eliberarea sau prelungirea unei autorizații de construcție în regim de urgență și ajustarea a cinci taxe percepute în acest moment pentru eliberarea documentațiilor cerute de dezvoltatorii imobiliari.


Astfel, vor fi introduse două taxe noi. Este vorba despre taxa pentru activitățile de informare pentru studiile de oportunitate (500 de lei) și taxa pentru eliberarea adeverinței privind reglementarea descrierii construcțiilor executate cu autorizație de construire și înscrise în cartea funciară și a regimului de înălțime al construcțiilor înscrise în cartea funciară. Este vorba doar despre construcțiile pentru care s-a omis descrierea și înscrierea regimului de înălțime în cartea funciară la data intabulării acestora (400 de lei pentru eliberarea în regim normal).

De asemenea, alte două taxe existente deja vor fi ajustate. Astfel, taxa pentru eliberarea avizului de oportunitate și a avizului arhitectului-șef care se încasează de fiecare dată când se analizează dosarul va crește de la 200 la 500 de lei. Taxa pentru avizare PUZ/PUD și înaintarea documentațiilor PUZ/PUD în plenul Consiliului Local al Municipiului Timișoara va crește de la 500 la 700 de lei.

Alte 15 taxe percepute de pentru eliberarea unor documentații de către Direcția de Urbanism vor rămâne neschimbate.

Majorările vor intra în vigoare de la 1 ianuarie 2022.

 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.