Aproape 11 milioane de lei, fără TVA, pentru documentația necesară traseului trenului-tramvai...

Aproape 11 milioane de lei, fără TVA, pentru documentația necesară traseului trenului-tramvai care va lega Reșița de Timișoara

0
DISTRIBUIȚI

S-a mai făcut un pas pentru materializarea trenului rapid pe hidrogen, care să facă legătura între Reșița și Timișoara.

Reprezentanții celor patru părți implicate în proiect (CJ Caraș-Severin, Primăria Reșița, CJ Timiș și Primăria Timișoara) au semnat astăzi contractul pentru documentațiile necesare reabilitării căii ferate Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră.

În această fază, este vorba despre studiile de prefezabilitate și fezabilitate, de documentația necesară achiziției proiectului tehnic și a execuției, cât și de documentația pentru accesarea de fonduri nerambursabile.

Licitația a fost adjudecată pentru 10.700.000 lei plus TVA, suma fiind acoperită de către toți cei patru parteneri, CJ Timiș, Consiliul Județean Caraș – Severin și primăriile Timișoara și Reșița.

Fiecare din cele patru instituții contribuie cu circa jumătate de milion de euro la finanțarea documentației, bani care vor fi recuperați prin PNRR. Perioada de elaborare a documentației tehnice și pentru accesarea de fonduri pentru execuția lucrărilor estimăm că va fi de un an, iar apoi încă patru ani pentru realizarea lucrărilor de modernizare.

„Intenționăm să recuperăm banii prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) dar suntem deschiși și la alte surse de finanțare. Ne dorim ca pentru traseul de cale ferată modernizat să achiziționăm trenuri cu hidrogen, de tip train-tram, deoarece legătură dintre Timiș și Caraș trebuie să fie una rapidă, prietenoasă cu mediul și potrivită timpurilor în care trăim. Pentru România, va fi prima investiție de acest gen, un pas istoric în reducerea emisiilor de bioxid de carbon, iar personal, cred că această soluție de mobilitate curată va dovedi că tranziția energetică către zero emisii directe este posibilă și foarte aproape”, a transmis președintele Consiliului Județean Timiș, Alin Nica.

Omologul său, Romeo Dunca, a precizat: „încă un punct marcat în lungul drum spre modernizare. Dacă la început am fost doi, apoi patru, iată ca suntem deja mai mulți care cred în acest proiect”.

Potrivit primarului Timișoarei, Dominic Fritz, modernizarea căii ferate Timișoara – Reșița și trenul-tramvai „nu înseamnă doar conectarea celor două reședințe de județ, în scop turistic sau de business, ci și o oportunitate uriașă de a le oferi o alternativă viabilă de transport – prin rapiditate și frecvență – celor care trăiesc în zona periurbană, urbanul mic și ruralul celor două orașe și, implicit, o mai mare șansă de dezvoltare a orașelor noastre”.

„Înseamnă pentru companiile din Timișoara, accesul la o forță de muncă rămasă captivă în zona rurală, din cauza lipsei mijloacelor de transport fiabile.


Înseamnă pentru liceele și facultățile din Timișoara, tineri care vin să studieze și să învețe meserii cerute pe piața forței de muncă și care acum cresc rata abandonului școlar pentru că nu au cum să ajungă la școală. Înseamnă șansa de a reduce numărul uriaș de decese provocat de accidentele rutiere în zona tranzitului între localități. Și nu în ultimul rând, înseamnă mai puține mașini care fac naveta la Timișoara datorită introducerii sistemului de transport multimodal tren-bicicletă sau tren-transport public local, care oferă libertate de mișcare fiecăruia, indiferent dacă are sau nu mașină și permis de conducere. Gândiți-vă că urcați în tren cu bicicleta personală, aveți timp să răsfoiți presa online, ajungeți la Timișoara sau la Reșița, coborâți în gară, vă urcați pe bicicletă și ajungeți în timp util, la școală sau la locul de muncă sau în drumeție. Pare un vis îndepărtat? Cu cooperare, îndrăzneală și finanțarea potrivită, visurile chiar pot deveni realitate. Le mulțumesc primarului Ioan Popa pentru că ne-a făcut părtași la această călătorie, într-un tip de parteneriat inovator la nivel regional și miniștrilor Cătălin Drulă și Cristian Ghinea pentru că au făcut posibilă această călătorie, incluzând proiectul înnoirii tronsonului Reșita – Voiteni în PNRR și asigurându-i, astfel, finanțarea”, a transmis Fritz.

Primarul Reșiței, Ioan Popa, a declarat că firma ce va executa acest contract este SC Metroul SA, o companie cu vastă experiență în proiecte de infrastructură feroviară.

„Parteneriatul cu Primăria Timișoara și Consiliile Județene Caraș-Severin și Timiș, inițiat în urmă cu 13 luni, s-a concretizat astăzi prin semnarea contractului de elaborare a documentațiilor necesare pentru proiectul de Reabilitare/Modernizare a infrastructurii feroviare Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră.

Nu am fi putut ajunge în această etapă fără sprijinul miniștrilor Cătălin Drulă, Lucian Bode și Cristian Ghinea, cei care au făcut demersurile necesare pentru a include acest proiect spre finanțare din PNRR. Totodată, mulțumesc actualului ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, care s-a arătat extrem de deschis față de demersul nostru și pe al cărui sprijin ne bazăm”, a precizat primarul Popa.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.