Angajații Primăriei Timișoara vor primi vouchere de vacanță. Ce se va întâmpla...

Angajații Primăriei Timișoara vor primi vouchere de vacanță. Ce se va întâmpla cu dublarea liniei de tren

0
DISTRIBUIȚI

Interes scăzut pentru dezbaterea publică privind proiectul de buget întocmit de Primăria Timișoara.

Luni, de la ora 17, municipalitatea a organizat o dezbatere on-line despre modul în care vor fi cheltuiți banii orașului anul acesta. Dintre cele 12 persoane care s-au înscris să ia cuvântul, doar câteva au făcut acest lucru.

„Este un buget ambițios, cu o componentă importantă de dezvoltare, cheltuieli de investiții majore și cu fonduri nerambursabile majore. Spre deosebire de bugetul pe anul 2021, mai are un punct important. Bugetul anului 2022 nu mai vine cu balastul anului 2021”, a spus city-managerul Matei Creiveanu.

„Am vrut să ne asigurăm că în proiectul de buget referitor la cheltuielile de personal sunt incluse sumele necesare acordării unor drepturi ale salariaților”, a afirmat juristul Tiberiu Negrei, liderul sindical din Primăria Timișoara.

Acesta a cerut reintroducerea voucherelor de vacanță și a reproșat că nu s-au făcut concursuri de promovare de mai multă vreme.

„Avem în vedere promovări și voucherele sunt acoperite în buget”, i-a răspuns Creiveanu.

Delia Golcea, participantă la dezbaterea on-line, a întrebat de la câți cetățeni s-au primit propuneri pentru bugetul local.

Administratorul public al orașului a răspuns că a fost primită o serie întreagă de propuneri, fără să ofere cifra exactă.

Delia Golcea a vrut să știe dacă se poate organiza o dezbatere publică și pentru dublarea căii ferate care străbate Timișoara, de la Gara de Est la Gara de Nord, având în vedere că vor trece trenuri cu până la 160 km la oră.

„În ceea ce privește proiectul de dublare a liniei de cale ferată, acesta este un proiect al Ministerului Transporturilor pentru că această linie de cale ferată face parte din coridorul european, deci dublarea nici nu este plătită și nici nu face parte dintr-un proiect al municipiului Timișoara.

În ceea ce privește transportul public pe cale ferată, urban, metropolitan, unul dintre proiectele finanțate de BERD este planul de mobilitate urbană și restructurarea liniilor de transport public tocmai pentru a lua în seamă noile fluxuri de deplasare a populației în transportul urban și pentru a ne da seama cum trebuie să arate traseele de transport public inclusiv cu tramvaiele.


Nu va fi un trafic mult superior față de cel de acum. Dublarea liniei nu va duce la o explozie a traficului, ci la o optimizare a lui. Se va face și o izolare fonică a căii ferate de restul orașului. Da, este o discuție ce vom face în următorii zeci de ani”, a spus Creiveanu.

Interpelat de un timișorean care locuiește la Cluj despre finanțarea prevăzută în bugetul local pentru Capitala Culturală Europeană, city-managerul a răspuns: „Sunt incertitudini cu privire la banii care vin de la Guvern anul acesta pentru Capitală Culturală și e posibil să fim pe cont propriu”.

Radu Nicosevici, președintele Academiei de Advocacy, a atras atenția asupra numărului mic de participanți la dezbatere.

Matei Creiveanu a fost de părere că pentru o dezbatere publică cu un subiect arid gradul de implicare al societății publice este destul de viu.

City-managerul a mai precizat că peste un miliard de lei sunt prevăzuți pentru investiții anul acesta în Timișoara.

Proiectul de buget local, care urmează să fie votat de consilierii locali, poate fi consultat AICI

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.