Ministrul Transporturilor, spectator la „concursul” dintre CJT și Primăria Timișoara pentru preluarea...

Ministrul Transporturilor, spectator la „concursul” dintre CJT și Primăria Timișoara pentru preluarea Centurii de Vest

0
DISTRIBUIȚI

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, este de părere că există un concurs între Primăria Timișoara și Consiliul Județean Timiș: cine să facă Centura de Vest.

Grindeanu vrea neapărat ca instituțiile să ajungă la un acord.

„Dacă există puncte de vedere divergente, șansele ca acel proiect să se desfășoare accelerat sunt minime. Există și varianta ca Ministrul Transporturilor să nu o dea autorităților locale. Mi-aș fi dorit să existe un punct de vedere comun și acest proiect să meargă înainte. Cam 90% din traseu trece pe teritoriul administrativ al municipiului Timișoara dar mai sunt și alte două comune pe unde se trece și dacă preia Consiliul Județean și în partea cealaltă există frâne legate de autorizație de construcție ș.am.d. nu se ajunge unde trebuie. Primăria Timișoara nu o poate prelua fără să facă un ADI cu Sânmihai și Săcălaz”, a spus ministrul Transporturilor.

Din punct de vedere al hârtiilor necesare și al birocrației, CJT ar putea prelua imediat Centura de Vest spre execuție, însă Sorin Grindeanu ține foarte mult la o colaborare și cu Primăria Timișoara.

„Dacă e să aleagă, Ministerul Transporturilor poate să semneze un acord doar cu CJT.


Dacă e pe concurs cine e mai frumos decât altul, CJT are toate prevederile legale ca să semneze cu CNAIR. Aș vrea un acord și cu Primăria Timișoara și atunci haideți să vedem peste două săptămâni ce se întâmplă. Dacă se aleargă acum, se vor alerga și în continuare, dacă e concurs poate fi și vizavi de termen, de aceea am făcut acest apel la dialog. La întâlnirea cu primarul Fritz, de acum două săptămâni, și-a arătat disponibilitatea”, a mai spus social-democratul.

Sorin Grindeanu și Dominic Fritz au discutat și despre Gara de Nord din Timișoara, iar edilul-șef a cerut timp pentru ca noua administrație să studieze proiectul de reabilitare. Ministrul spune că e normal ca și autoritățile locale să aibă o amprentă, prin arhitectul-șef, asupra clădirilor importante, chiar dacă nu sunt proprietari, însă consideră că administrația timișoreană se mișcă prea încet în această problemă și tărăgănează lucrările. „Mi-aș dori ca Timișoara Capitală Culturală Europeană în 2023 să aibă o gară modernă”, a mai spus Grindeanu.

De partea cealaltă, Primăria Timișoara a transmis că „autorizația de construire necesară începerii lucrărilor de modernizare a Gării de Nord din Timișoara a fost eliberată încă din data de 6 decembrie a anului trecut. Cererea pentru eliberarea acestei autorizații a fost depusă în 9 septembrie, aceasta fiind rezolvată, deci, în mai puțin de trei luni. CFR a cerut, însă, ieri, modificarea soluției pentru modernizarea acestui obiectiv, fiind astfel necesară eliberarea unei alte autorizații de construire. Acest lucru nu este un moft al Primăriei Timișoara, ci o cerință legală. Schimbarea soluției va fi analizată săptămâna viitoare, în regim de urgență, în cadrul ședinței Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism. Din punctul de vedere al Primăriei Municipiului Timișoara, în acest moment nu există niciun impediment pentru ca lucrările de modernizare a Gării de Nord să înceapă. Ne pare rău dacă domnul ministru a fost greșit informat”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.