În calitate de furnizor unic al clasei regină a Campionatului Mondial de MotoGP, Michelin prezintă o gamă simplificată de pneuri și o serie de produse noi pentru cele 21 de Mari Premii din acest sezon.
Michelin este pregătită pentru sezonul 2022 al MotoGP, care a debutat la începutul lunii martie pe circuitul Losail din Qatar. Brandul de anvelope a redus numărul total de specificații disponibile pentru concurenți. Echipele vor avea acum acces la 30 de specificații diferite de pneuri pe parcursul sezonului, față de 41 în 2021, ceea ce va reduce cantitatea de materii prime utilizate în producția de pneuri, precum și resursele utilizate pentru depozitare și reciclare după utilizare, făcând gestionarea pneurilor mai eficientă și mai ecologică.
De asemenea, pentru acest an, Dorna, organizatorul campionatului, a redus numărul de pneuri de uscat disponibile pentru fiecare pilot la fiecare Mare Premiu de la 30 la 28 (cu două pneuri spate mai puțin). Numărul maxim de pneuri care vor fi folosite pe parcursul fiecărei curse va fi de 22.
Michelin MotoGP 2
Sezonul 2022 al MotoGP va cuprinde 21 de Mari Premii, inclusiv două noutăți importante: KymiRing din Finlanda și Mandalika Circuit din Indonezia. Pentru producătorul de anvelope, călătoriile pe circuite noi reprezintă o provocare majoră, deoarece este o călătorie „în necunoscut”. O serie de teste au fost pregătite pe aceste circuite pentru a face cea mai bună selecție posibilă de pneuri pentru curse și pentru a permite echipelor și piloților să se pregătească pentru aceste două Mari Premii.
Anvelope Michelin Emag, vezi ofertele.
Michelin va rămâne furnizorul exclusiv de pneuri pentru MotoGP până în 2026, ceea ce îi va permite mărcii să dezvolte noi compoziții pentru anii următori.
În 2022, Michelin va lucra la dezvoltarea unei noi structuri de carcasă pentru anvelopa spate, cu scopul de a o introduce în 2023. Un nou pneu față va începe, de asemenea, să fie testat mai târziu în cursul anului, în vederea introducerii acestuia în sesiunile de teste oficiale din 2023 și în competiție un sezon mai târziu.
Marca va transporta un total de 1.200 de anvelope la fiecare cursă. La fiecare Mare Premiu, piloții vor avea la dispoziție 28 de pneuri de uscat (15 față și 13 spate), din care pot folosi maximum 10 pneuri față și 12 spate. Aceștia pot alege cinci pneuri față din fiecare specificație (soft, medium și hard), în timp ce pneurile spate trebuie să fie șase soft, patru medium și trei hard. În ceea ce privește compozițiile de ploaie, Michelin pune la dispoziția fiecărui pilot 15 pneuri de ploaie în două specificații diferite (soft și medium) pentru întregul weekend. Piloții pot folosi până la șase pneuri față și șapte spate, deși există mai multe excepții, în funcție de sesiunile de teste și de curse care au fost declarate „umede”.
MotoE: un campionat și mai durabil
Cel de-al treilea sezon al Cupei Mondiale FIM MotoE va începe la începutul lunii mai pe circuitul de la Jerez-Ángel Nieto. Înainte de aceasta, pe același circuit vor avea loc două runde de teste de pre-sezon, între 7 și 9 martie și apoi între 11 și 13 aprilie.
Anvelope vezi pe Emag gama completa de cauciucuri!
Michelin, furnizorul oficial de anvelope pentru categoria de motociclete 100% electrice încă de la crearea acesteia în 2019, a îmbunătățit constant dezvoltarea compușilor săi an de an, cu scopul de a crește cantitatea de materiale reciclate și de origine naturală utilizate în producția lor. În 2021, proporția de materiale durabile utilizate a fost de 30% pentru pneurile față și 40% pentru pneurile spate. În perspectiva anului 2022, marca a lucrat pentru a crește această cifră în noile pneuri care vor fi testate la Jerez în zilele următoare.
Michelin este implicată încă din 1973 în susținerea sporturilor cu motor. A început cu WRC, apoi, din 1977, s-a alăturat Formulei 1, iar, din 1984, producătorul de anvelope e prezent și în Moto GP.