Concerte inedite cu trioul timișorean KPC: „Evenimentele au fost modul nostru de...

Concerte inedite cu trioul timișorean KPC: „Evenimentele au fost modul nostru de a critica agresiunile care se întămplă acum atât de aproape de noi“

0
DISTRIBUIȚI

Trioul timișorean KPC format din Emil Kindlein, Cristina Pădurariu și Sergiu Cătană a susținut în ultimele zile o serie de concerte mai puțin obișnuite, care s-au desfășurat atât în diverse piețe ale orașului cât și în sala de spectacole a Casei Tineretului din Timișoara. Concertele au făcut parte din Traseul Analogic, un proiect inclus în Timișoara Capitală Culturală Europeană 2023.

„Am ieșit cu concerte în trei zone din Timișoara: în Piața Girocului, Piața Doina și Piața Verde. Acestea sunt parte a festivalului Analog Mania #9. Astfel traseul Analogic un proiect al Timișoara Capitală Culturală Europeană 2023 ajunge în cartiere, aproape de oameni, prin evenimente de tipul «arta iese în stradă». Prin aceste concerte ne-am dorit să ieșim din centrul orașului, să ieșim din clasicele săli de spectacol și să cântăm unui public diferit. Nu a fost o experință ușoară să invadăm un spațiu public de cartier, de piață care are mersul și ritmul propriu. Începutul fiecărui eveniment a fost mai greu până ne-am acomodat și noi pe mica scenă și publicul ieșit la cumpărături, la plimbare sau la joacă. Am adunat emoții și reacții calde, noi pe «scena» străzii ne-am simțit bine primiți, iar feedbackul la nivel personal a fost de asemenea foarte bun. Chiar acum se trage cu arma, explodează o casă, oameni se adăpostesc la metrou.

Piesele proprii cu influențe de blues, rock și funk au fost completate de o instalație video ce face referire la «Dictatorul» lui Chaplin“, spune Emil Kindlein despre aceste evenimente.

În cadrul acțiunilor derulate sub sigla Analog Mania, luni seara în incinta Casei Tineretului a avut loc vernisajul expoziției „Expolaroid“, în care sunt expuse peste 400 de instantanee Polaroid de 6×6 cm, evenimentul fiind realizat în seria de schimburi culturale între Esch-sur-Alzette (Capitală Culturală Europeană în 2022) și Timișoara.

După acest vernisaj, la fața locului KPC a susținut un nou concert în care cei trei muzicieni timișoreni au realizat un happening inedit în care au condamnat agresiunile care au loc în Ucraina.

„Aceste patru concerte cu instalație video, pe stradă sau în sala de spectacole, au fost modul nostru de a critica agresiunile care se întămplă acum atăt de aproape de noi. «Cu toții vrem să ne ajutăm unii pe alții, ființele umane sunt așa. Vrem să trăim pentru fericirea celuilalt, nu prin nenorocirea celuilalt. Nu vrem să ne urâm și să ne disprețuim unii pe alții. Pe această lume este loc pentru toată lumea, iar planeta este bogată și poate asigura tuturor un mod de viață liber și frumos, dar ne-am pierdut pe drum. Lăcomia a îmbrăcat sufletele oamenilor, a baricadat lumea cu ură, ne-a adus în mizerie și vărsare de sânge…» – spunea Charlie Chaplin în Dictatorul. Abordarea muzicală pe scena Casei Tineretului a fost alta decât la celelalte concerte. A fost o experiență specială să «turnăm» o structură sonoră la baza metaforei dictatorului“, a mai adăugat Emil Kindlein.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.