Muzeul Național de Artă din Timișoara, prezent la Expoziția mondială de la...

Muzeul Național de Artă din Timișoara, prezent la Expoziția mondială de la Dubai

0
DISTRIBUIȚI

În acest an, Muzeul Național de Artă din Timișoara sărbătorește 150 de ani de la înființarea, în 1872, a „Societății pentru istorie, artă și arheologie” de către Zsigmond Ormós, care a pus bazele actualei instituții muzeale, printr-un film aniversar, intitulat „MNArT – 150 de ani de patrimoniu artistic”, cu care participă la pavilionul României de la Expo 2020 din Dubai, în perioada 3-9 martie 2022.

Expoziția care urmează a fi prezentată la Dubai mai cuprinde lucrări ale artiștilor timișoreni Suzana Fântânariu, Dorel Laurențiu Tulcan și Sorin Scurtulescu, mai multe acțiuni participative dedicate publicului, montarea unui puzzle aniversar supradimensionat care are drept imagine tabloul „Fata cu breton” a pictorului Theodor Aman, aflat în colecția muzeului, un performance pictural al artistului Sorin Scurtulescu și un tur virtual interactiv care va conecta, în timp real, spațiul expozițional cu rețelele de socializare.

Expoziția mondială de la Dubai are loc o dată la cinci ani, timp de șase luni, fiind unul dintre cele mai vechi și mai mari evenimente din lume, la care a participat și România, pornind încă de la prima ediție, în 1851.


În această ediție, Pavilionul României cuprinde o serie de prezentări sub deviza ”România New Nature” definite prin relația cu natura, în încercarea de a găsi un echilibru care să asigure viitorul omenirii, dar și în încercarea de inovare și utilizare creativă a resurselor.

Participarea muzeului timișorean în cadrul Pavilionului României în Dubai reprezintă un deosebit prilej de încadrare a patrimoniului acestuia în rețeaua instituțiilor culturale și artistice regionale, naționale și internaționale prin posibilitatea accesării în format online a colecțiilor, expozițiilor, operelor de artă, ca urmare a dorinței muzeului de extindere a mijloacelor de mediere culturală și de promovare a patrimoniului muzeal prin strategii de digitalizare, cât și a celei de a prezenta o ofertă culturală diversificată, care să atragă publicul local, național și din afara granițelor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.