Patronii din industria ospitalității se plâng de comunicarea deficitară cu Primăria Timișoara....

Patronii din industria ospitalității se plâng de comunicarea deficitară cu Primăria Timișoara. Ce anomalii au sesizat în procesul de autorizare

0
DISTRIBUIȚI

Mai mulți proprietari de terase din Timișoara i s-au plâns prefectului Mihai Ritivoiu că nu reușesc să comunice cu reprezentanții municipalității.

„În ultima perioadă am primit o serie de audiențe de la agenți economici care dețin terase în special în centrul municipiului Timișoara și care reclamă că la primărie nu au cui să se adreseze și că nu au o cale de comunicare cu reprezentanții administrației locale. Ei au sesizat niște chestiuni care la urma urmei țin de buna funcționare a primăriei, iar noi, ca prefectură, verificăm legalitatea. În momentul în care există o nemulțumire în rândul populației sau a agenților economici, datoria mea mi se pare că este să trag un semnal de alarmă”, a precizat, miercuri, prefectul Mihai Ritivoiu.

Reprezentantul Guvernului în teritoriu a mai declarat că nu există un regulament nou de comerț stradal.

„Se pune în practică o dublă sancțiune care este legală, am studiat-o, dar neoportună și imorală, dacă mă întrebați pe mine, descurajând activitatea agentului economic, adică pe lângă faptul că agenții economici, în special cei cu terase, sunt amendați pentru că nu au reușit să își prelungească avizul de funcționare în timp util, apoi după ce primesc amendă, li se și anulează avizul chiar dacă le lipsesc unul sau două documente și sunt puși în situația să o ia de la zero cu tot procesul de autorizare. Mai mult, acest lucru nu se poate face, decât dacă prezintă un proces verbal de contravenție, pe lângă acel aviz care a expirat și este situația în care aceșți proprietari de terase caută prin oraș agentul constatator, polițistul, ca să îi amendeze, ca să aibă un proces verbal de constatare a contravenției, să poată să se ducă să reia acest fenomen”, a spus prefectul de Timiș.

Mihai Ritivoiu a îndemnat la mai mult calm și mai puțină îndârjire pe  acest subiect.

„Cred că ne dorim cu toții să avem niște regulamente și niște reguli bine puse la punct, dar în special terasele din zona centrală reprezintă un punct de atracție în care cu toții probabil că mergem, măcar duminica, reprezintă un punct important în ceea ce înseamnă viața socială a orașului și cu atât mai mult cu cât avem mult-trâmbițata Capitală Europeană a Culturii, în scurt timp.


Nu știu dacă este cel mai bun moment de a crea sincope procedurale în buna funcționare a acestor terase. Am făcut un recurs grațios la primărie, este o procedură, care ține de această dublă sancțiune. Li se anulează practic autorizația de funcționare și trebuie să o ia de la zero cu toate avizele, unele dintre ele existente, absolut funcționale, trebuie să plătească alți bani pentru reautorizări. În acest moment este mingea în terenul Primăriei în ce privește acest recurs grațios pe care l-am trimis Primăriei pe partea cu regulamentul și terasele”, a mai adăugat Ritivoiu.

Marți, în ședința Consiliului Local Timișoara, aleșii au votat un proiect de hotărâre promovat de primarul Dominic Fritz, care le va permite comercianților să obțină acordul pentru desfășurarea activității în Timișoara până în data de 30 iunie. Termenul actual specificat în Regulamentul privind condițiile de desfășurare a activităților comerciale și de prestări servicii pe raza municipiului Timișoara, care a fost aprobat prin hotărâre a consiliului local, era 28 februarie. Propunerea de prelungire a termenului a fost făcută pentru a veni în sprijinul comercianților din Timișoara, afectați de restricțiile impuse din cauza pandemiei.

Actele se depun la camera 12, ghişeele 8 şi 9, Primăria Municipiului Timișoara, bd. C. D. Loga nr.1. Taxa de viză se plăteşte la casieriile instituției sau prin ordin de plată în contul bugetului local, odată cu depunerea documentaţiei.

Deținerea acestui acord este obligatorie pentru toți cei care dețin restaurante, baruri, terase etc. și care își desfășoară activitatea în Timișoara. Vizarea acestuia se face anual.

Nevizarea acordului corespunde cu lipsa acestuia și se sancționează cu amenzi între 500 și 2.000 de lei, potrivit reprezentanților Primăriei Timișoara.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.