Vernisaj și concert în Sala Barocă, în acest weekend, la Muzeul de...

Vernisaj și concert în Sala Barocă, în acest weekend, la Muzeul de Artă din Timișoara

0
DISTRIBUIȚI

Muzeul de artă timișorean vernisează vineri, 15 aprilie, de la ora 18:00, în Sala Barocă, expoziția aniversară „60”, care aduce în atenția publicului lucrările Danei Constantin din seria „Flote.s” și „Umbra”, și pe cele ale lui Dacian Andoni din seria „Perenitate fragilă”, o selecție de picturi, desene și fotografii realizate de cei doi artiști în ultimul deceniu, care vor sta pe simeze timp de două săptămâni.

Ciclu lucrărilor „Umbre” ale artistei Dana Constantin a pornit de la o serie de imagini în care fotografia era supusă unor manipulări vizuale prin desen și culoare. Curatorul expoziției, Ruxandra Demetrescu, susține că „tablourile par să reprezinte o prelungire a unui alt ciclu, început în 2016, „Flote.s”, care să se concentreze însă pe umbră ca leitmotiv. Între timp, „Umbrele” au căpătat contur și consistență în trei secțiuni distincte, ce dialoghează în expoziție cu tablourile din ciclul „Flote.s,” unde expresia plastică este legată de preocuparile construcțiilor liniare, arhitecturale ale naturii. Prezența artistei prin „Umbre” nu e singurul ocupant al spațiului configurat: umbra se confruntă cu structuri vegetale distorsionate, esențializate, abia regosnocibile.


Pornind tot de la un material fotografiat ce urmărește varietatea dinamică a crengilor, Dana Constantin s-a întors la o mai veche preocupare, concentrată pe esențializarea naturii vegetale.”

Prin intermediul creațiilor sale artistice, Dacian Andoni ne prezintă „metafora sa plastică, născută din emoția profundă resimțită, cu decenii în urmă, la Torcello, ce se referă la constructivitate ca transmițătoare a memoriei umanității și martor palpabil al timpului trăit. Constructele propuse de pictura sa, chirpicul în multiple ipostaze, nu evocă așezări sau arhitecturi în ruină, ci atitudini profund subiective, contemplări ale istoriei ca urmă a unei deveniri de tip organic, germinație a viului însuși, ivit biruitor, din materia amorfă. Pictura de factură neoexpresionistă executată în ulei, în straturi multiple, privilegiază grisaille-ul, mizând pe efectul impostării puternice a motivului, al tușei nervoase și austerității cromatice care atenuează sentimentul de dramă universal”, subliniază Doina Mândru, curatorul expoziției. Participarea publicului la eveniment este gratuită.

Muzeul de Artă găzduiește sâmbătă, 16 aprilie, în Sala Barocă, și un concert de muzică de cameră „Sonoro Conac”, care cuprinde lucrări de Ludwig van Beethoven, Clara Schumann, Robert Schumann și Johannes Brahms.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.