Se schimbă regula de citire a contoarelor de energie electrică. Care sunt...

Se schimbă regula de citire a contoarelor de energie electrică. Care sunt avantajele

0
DISTRIBUIȚI

Piața de energie suferă modificări de la o zi la alta, iar acestea îi vizează și pe consumatori. Una dintre acestea este aceea că se va face citirea contoarelor maxim o dată la trei luni. Raluca Chiriac, manager operațiuni comerciale la E-Distribuție, a explicat ce înseamnă acest lucru.

„Clienții trebuie să înțeleagă că începând cu anul acesta citirile se vor face la mxim trei luni. Dacă în trecut distribuitorul avea obligația de a vizita clientul semestrial, acum lucrurile se schimbă și vom ajunge să citim contorul clientului nostru la maxim trei luni de zile. Timpul de implementare pentru aceste modificări legislative a fost destul de scurt, însă ne-am adaptat. Sprijinul clienților noștri a fost și este foarte important, și de aceea ne bazăm pe ei că ne vor deschide ușa și de acum înainte, dar mai des decât o făceau în trecut. Regula se aplică strict contoarelor tradiționale sau contoarelor inteligente care nu sunt înregistrate încă în sistemul de citire la distanță. Majoritatea contoarelor inteligente își transmit datele direct în sistemele noastre de facturare. Mai mult, eforturile noastre se îndreaptă în continuare în direcția digitalizării acestui proces și investim în continuare în instalarea contoarelor inteligente. În plus, în această perioadă lucrăm la dezvoltarea unei soluții online, care să permită citirea contoarelor tradiționale de la distanță în cazul unor situații excepționale”, a explicat Chiriac.

Există și un motiv pentru scurtarea acestei perioade de citire – „Modificarea în legislație a venit din dorința de a reflecta în factura clientului un consum cât mai corect, cât mai aproape de realitate. Odată citit de către distribuitor, indexul estre transferat către furnizor și folosit de acesta în facturare. Clienții trebuie să știe că începând cu 1 iulie putem vorbi de trei surse importante ale cantităților de energie electrică facturate.


Prima sursă ar fi citirile realizate de către distribuitor, și aceasta este prioritatea cea mai mare. A doua sursă ar fi citirile transmise de către clienți, prin mijloacele puse la dispoziție de distribuitori sau furnizorii acestora. În cazul în care nu avem nici citirea clientului, atunci se va merge pe convenția de consum, o altă noutate a acestui an. Noi avem foarte mulți clienți care îți transmit în mod constant indexul și este un comportament pe care îl încurajăm”.

Cât privește identificarea celor care vin să citească mai des contoarele, Raluca Chiriac a spus că „clienții din zonele noastre de distribuție, Banat, Dobrogea și Muntenia, știu deja că o parte din citiri se realizează de către angajații Poștei Române. Însă pentru că la începutul anului am avut un volum dublu de citiri de făcut, în urma modificărilor legislative, a trebuit să contractăm și un alt furnior pentru acest serviciu. Astfel că ne găsim în situația în care în luna aceasta, de exemplu, dacă aveți un contor în curte, să vă viziteze poștașul pentru citire, dar peste trei luni să vină altă persoană pentru a face citirea. E clar că pentru clienți poate fi ușor descumpănitor, fiind o noutate, dar e important să știe că pot solicita, ba mai mult, prestatorii sunt obligați prin contractele pe care le au cu noi, să se legitimeze atunci când vizitează un client. Dacă aceștia nu o fac, e important să solicite clientul, în cazul în care are dubii cu privire la identitatea persoanei”.

Cei de la E- Distribuție au observat modificări în comportamentul clienților, odată cu creșterea valorii facturilor. „Au devenit mai atenți la facturile pe care le primesc, mai atenți la consumul de energie electrică și chiar mai deschiși la implementarea unor măsuri de eficiență energetică. Au devenit și mai nerăbdători în rezolvarea solicitărilor, resimțim presiunea, însă aș vrea să îi asigur că suntem alături de ei și facem toate demersurile să le răspundem cât mai prompt la solicitările sau problemele pe care le au. Se poate întâmpla ca soluționarea solicitărilor clienților să nu se reflecte în prima factură emisă de către furnizor, din cauza timpilor de comunicare între noi și client sau între noi și furnizor, între furnizor și client, plus timpul de care avem și noi nevoie pentru a rezolva acest solicitări, însă cu siguranță în următoarea factură chestiunile vor fi rezolvate”, a declarat Chiriac.