La fel ca industria modei, lumea parfumeriei experimentează cu sezonalitatea și este influențată de elemente externe precum anotimpurile sau tendințele. Acești parametri servesc ca inspirație pentru parfumieri atunci când creează noi parfumuri. În fiecare an, principalele case de parfumerie sau parfumieri de nișă își extind garderoba olfactivă oferind noi creații în colecțiile lor.
Din anii 90 (odată cu lansarea în 1994 a CK One de către Calvin Klein), utilizarea parfumurilor unisex a devenit mai democratică. Dar în acest an, există o tendință puternică de așa-numitele parfumuri unisex. Nu este surprinzător, ca în fiecare an, CK One are dreptul la versiunea sa de vară. Mai surprinzător, Tommy Hilfiger a ales să introducă în martie anul trecut o ediție limitată Tommy Now Them, un flanker unisex al celor două parfumuri Tommy Now și Tommy Girl Now.
Pe lângă această tendință, există o alegere marcată în ceea ce privește culorile sticlelor de parfum. Într-adevăr, ambalajul prețioaselor elixiruri este împodobit cu culori intense de albastru sau verde smarald. Desigur, aceste inspirații de culoare amintesc de cerul albastru azuriu al unei zile de vară sau de marea verde smarald din insulele paradisului.
O altă tendință care a apărut în ultimele luni, în ceea ce privește parfumuri bărbați, este lansarea de parfumuri emblematice în concentrație „apă de parfum”. Într-adevăr, ceea ce provoacă în sine nu este faptul de a lansa versiuni mai intense ale unui parfum celebru, ci de a le introduce pe piață în această perioadă a anului.
Ca regulă generală, apa de parfum este apreciată în anotimpurile reci, iarna de exemplu. Și vom avea tendința de a prefera apele mai ușoare precum apele de toaletă sau apele de colonie pentru vară. Dar în cazul unor parfumuri bărbați lansate în această perioadă a anului, particularitatea constă în familia olfactivă a acestora.
Acestea sunt parfumuri lemnoase cu dominante aromatice sau acvatice, perfecte pentru vară. Alegeti parfumuri barbati de pe Emag, descoperiti gama completa de parfumuri!
Pentru a completa aceste modificări, putem observa și utilizarea anumitor note în parfumerie prezente în compoziția parfumurilor care sunt în general mai puțin răspândite decât unele componente mai comune. În notele de vârf regasim acorduri de citrice cu grapefruit și mandarină verde, ca alternativă la celebra bergamotă. Și când vine vorba de notele de inimă, mușcata obișnuită și lavandă fac loc unor note uimitoare de violetă.
Vorbind de note aromatice, trandafirii sunt peste tot. Nu numai pentru ea, ci în parfumuri bărbați. Obiectivul este de a rupe cu elementele clasice ale acestui element și de a-l combina cu atingeri neobișnuite, masculine și senzuale. Un exemplu este combinarea trandafirului, una dintre cele mai vechi note din parfumerie, cu arome brute precum piele, vetiver sau lemn de oud. Un mix reușit! Parfumurile precum Rose de Russie de la Tom Ford și Rose 31 de la Le Labo sunt pariuri sigure.
Nu este un trend nou, dar credem că 2022 este anul în care mix&match -ul în parfumuri ar trebui instituționalizat . Ani de zile am fost făcuți să credem că un parfum nu poate fi combinat cu altul. Amestecă arome puternice (lemn, condimente) cu acele parfumuri mai ușoare (acvatice, citrice sau ierburi). Aplicâ mereu mai întâi parfumuri bărbați puternice și apoi pe cele moi, una dintre tendințele parfumurilor pe care nu o poți ignora.
Vedem din ce în ce mai mult tendința de a introduce o componentă perturbatoare în compoziția aromatică. Aromele clasice sunt modernizate rupând cu tradiționalismul din trecut, un exemplu în acest sens este noua colecție Ermenegildo Zegna. Note precum lava, caramel sau acorduri metalice sau minerale, acestea sunt câteva dintre noile aderări în parfumuri care sunt încorporate într-o piramidă olfactivă din ce în ce mai revoluționară.
În cadrul parfumeriei masculine comerciale, compozițiile în care predomină dulciurile, inclusiv note de vanilie și boabe de tonka, continuă să fie exploatate, cu diferența că acum se adaugă un acord de lavandă, dând un anumit clean-retro care amintește de un parfum fougere al anilor 80, dar mai dulce. Unii au numit această tendință neo-fougere. Îl putem găsi în lansări grozave de acum câteva luni, cum ar fi Sauvage Elixir de Dior, Phantom de Paco Rabanne și Scandal de Jean Paul Gaultier.