Ministrul Grindeanu, noi ameninţări pentru ritmul lucrărilor la centura sud şi șoseaua...

Ministrul Grindeanu, noi ameninţări pentru ritmul lucrărilor la centura sud şi șoseaua Dumbrăviţa – Giarmata: „Nu-mi doresc să reziliez”

0
DISTRIBUIȚI

Sorin Grindeanu a vorbit azi la Timişoara despre nemulţumirile legate de cum gestionează anumite firme lucrările din jurul municipiului. Ministrul Transporturilor a dat exemplu negativ ritmul de lucru la centura sud, dar şi drumul Dumbrăviţa – Giarmata, traseu pe care-l frecventează, unde contractul inițial a fost reziliat.

„Legătura de la autostradă la Sânandrei, am avut mai devreme o discuţie cu doamna director a Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri, înţeleg că cei care au construit, şi e valabil şi pentru cei de la centura Sud, îi tratez la pachet, cei care au câştigat aceste proiecte. Unul dintr-un motiv, altul din altul, şi am să detaliez. Cel cu drumul de legătură de la A1 la Sânandrei a primit avansul, a primit tot ce trebuie de la CNAIR, a început organizările de şantier în ultimele zile. Ceilalţi, pe centura Sud, marţi, am chemat toată conducerea acestei companii la Bucureşti, începând cu patronul din Italia, toţi responsabilii naţionali şi locali. Au cerut CNAIR să aşteptăm finalul acestei săptămâni până li se va aproba o linie de credit pentru compania lot… Vreau să anunţ amândouă companiile: nu-mi doresc să reziliez contractele, ar fi ultimul lucru, dar cea mai proastă decizie e să nu iei nicio decizie, să stai cum se uită astăzi, ca să dau un exemplu, la drumul de la Dumbrăviţa la Giarmata, stăm şi ne uităm.


S-a anulat acea licitaţie, eu nu ştiu să se mai fi întâmplat ceva. Ştiu că merg mult pe acel drum, judeţean, ştiu că am fost cel care am promovat acel drum, în 2016. Dar în acest moment, după reziliere, nu s-a mai întâmplat nimic…”, a declarat Sorin Grindeanu.

„În cursul lunii iunie, conform legii modificate, de către Ministerul Transporturilor, vor începe să vină certificatele, pozitive sau negative pentru toţi constructorii. Pozitive dacă s-au ţinut de contract, negative dacă nu s-au ţinut de contract. Aşa că, mai mult decât spune legea, eu nu am ce să le transmit celor două companii… Doar că în decursul acestei luni s-au scurs cele trei luni de când a intrat în vigoare această lege… vor fi emise certificatele de bună purtare, dacă pot să le numesc aşa. Dacă vor fi negative se va intra pe un făgaş pe care nu mi l-aş dori. De aceea i-aş mobiliza să înţeleagă că voi aplica extrem de strict legea, cu toate riscurile, care ţin de anumite întârzieri… Pe centura Sud ritmul de progres, progresul e de 1% pe lună, e inadmisibil, mai bine tai nodul gordian şi iei o decizie. Nu îmi doresc, dar dacă va fi cazul vom aplica această decizie. Să vedem sfârşitul acestei săptămâni, ce se întâmplă. Oricum acel certificat va fi emis, bun sau rău”, a concluzionat ministrul Transporturilor.

Grindeanu a vorbit în cadrul conferinţei de azi şi de alte proiecte, care se bucură de finanţare prin PNRR: „Jumătatea lunii acesteia înseamnă termen limită pentru depunere de oferte pentru sectorul Margina-Holdea, celebrul tronson cu pasaje pentru urşi. Am reluat licitaţia, a fost 9 iunie termenul. Au cerut ceva prelungiri cei care au cerut date de la CNAIR. Probabil jumătatea lunii înseamnă temen limită pentru depunere de oferte. Astfel încât, evaluarea să se facă rapid şi să se atribuie rapid acest contract, absolul necesar. De asemenea finanţat prin PNRR; SF-ul pentru Timişoara-Moraviţa trebuie finalizat în această toamnă. De asemenea SF-ul pentru varianta ocolitoare Vest, este aceeaşi companie, care realizează ambele studii de fezabilitate şi care trebuie terminate până la finalul acestui an, astfel încât, să se intre în faza cealaltă, cea de proiectare şi execuţie şi să pornească acest proiect”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.