Concert Implant pentru Refuz „altfel“: trupa susține un recital alături de Orchestra...

Concert Implant pentru Refuz „altfel“: trupa susține un recital alături de Orchestra Simfonică a Filarmonicii „Banatul”

0
DISTRIBUIȚI

Formația Implant pentru Refuz va susține un concert mai puțin obișnuit vineri, 16 septembrie de la ora 20, în Grădina de Vară, unde membrii formației vor cânta piesele „Simplu și greu”, „Sidef”, „Cer Pământ”, „Eutro”, „Mental”, „În interior”, „Subzero”, „Relativ”, „Întredeschis”, „Apus”, „Rezist” și „În soare deschis” alături de membrii Orchestrei Simfonice a Filarmonicii „Banatul”, coordonată de dirijorul Radu Zaharia.

Prima reprezentație a acestui proiect inedit a avut loc cu doi ani în urmă, la Reșița, în data de 12 septembrie, în Centrul Civic din orașul cărășean. Evenimentul a marcat finalizarea lucrărilor de modernizare din centrul orașului Reșița și a propus participanților un moment prin care și-au putut arăta solidaritatea față de Clinica Nera, prima clinică de recuperare oncologică din România.

Implant pentru Refuz este una dintre cele mai cunoscute trupe de rock din țară, care a luat naștere în 1995. Octavian „Vita” Horvath – voce, Valentin „Freaky” Popescu – chitară şi voce, Răzvan „Meshu” Nicov – chitară, Alexandru Hera – tobe și Ştefan „Pişta” Czifrak – chitară bass au împreună nouă albume la activ iar pe cel mai recent dintre acestea, Subradar, lansat în 2019, au avut colaborări cu diverși muzicieni români, generând piese care au fost difuzate la cele mai mari radiouri din țară.

Gabriel Almași, profesor în cadrul Facultății de Muzică și Teatru al Universității de Vest, a fost unul din principalii „vinovați“ pentru IPR Simfonic, evenimentul care a creat o vâlvă bienemeritată în rândul melomanilor și care ajunge și „acasă“ în data de 16 septembrie.

„Totul a început cu un telefon, într-o vară în care părea că nu se va mai întâmpla nimic.


M-a sunat Oltea Zambori să-mi spună că a avut un vis. A visat un concert cu Implant pentru Refuz și orchestră simfonică și m-a întrebat dacă sunt dispus să orchestrez piese. Am acceptat. Am realizat pe parcurs că era sfârșitul lui iulie, iar concertul urma să aibă loc în septembrie. Și atunci a început o cursă nebună care s-a concretizat într-o partitură generală de 385 de pagini (dacă adunăm și știmele orchestrei, undeva la 800 de pagini). Timpul efectiv de lucru a fost de trei săptămâni. Un record absolut! Am muncit intens cam două zile pe o piesă, din care o zi a însemnat realizarea uni cadran de formă și notarea în partitură a părților cântate de trupă (aici m-a ajutat mult ca tobele au fost scrise profesionist de către Hera și disponibilitatea lui Meșu și Vita de a cânta piesele cu mine până să reușesc să le scriu), iar ziua a doua partea creativă. Faptul că a trebuit să scriu orchestra peste piese deja aranjate a fost o altă provocare, deoarece părțile orchestrale trebuiau gândite complementar, în așa fel încât să ajute muzical și să nu aglomereze. Un avantaj a fost faptul că piesele nu-mi erau tocmai străine, dar și faptul că se pretau foarte bine pentru acest proiect. Mi-a fost foarte ușor să aud partea orchestrei. Am orchestrat foarte multe piese până acum și rareori mi s-a întâmplat ca prima variantă să fie și cea finală. Nu-mi dau seama însă dacă nu cumva a contribuit aici și setea de proiecte din această perioadă. Totul a decurs lin și datorită profesionalismul Tribului Artistic reprezentat de Ovidiu Andriș care a adunat o orchestră minunată (o parte dintre ei foști studenți de ai mei și o parte foști colegi) și un dirijor iscusit în persoana lui Radu Zaharia“, a povestit Gabriel Almași despre acest proiect care s-a născut în vara anului 2020.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.