Grindeanu, la congresul APDP de la Timişoara: „Am o ţintă pentru oraşul...

Grindeanu, la congresul APDP de la Timişoara: „Am o ţintă pentru oraşul nostru”

0
DISTRIBUIȚI

Prezent la deschiderea Congresului APDP, organizat la Timişoara, ministrul transporturilor Sorin Grindeanu a vorbit şi despre o „ţintă” în beneficiul infrastructurii rutiere din zonă, mai exact finalizarea cât mai rapidă a studiului de fezabilitate pentru autostrada Timişoara-Moraviţa, precum şi despre desemnarea constructorului pe lotul lipsă din Lugoj-Deva.

Acest obiectiv ar urma practic să lege capitala Banatului de cea a Serbiei. În cadrul primelor sale declaraţii ale zilei, ministrul transporturilor a vorbit şi de alte obiective pe termen lung şi dorinţa de unire a „provinciilor istorice din România”, prin realizarea autostrăzilor, inclusiv cea a Moldovei – A7 („coloana vertebrală”), dar şi de A8 legătura dintre Moldova şi Transilvania: „secţiunea dificilă e cea de mijloc, avem arii protejate, avem gândaci, urşi, ca la noi… la Margina”.

De asemenea, Grindeanu a spus că „pentru autostrada Lugoj-Deva vom desemna astăzi constructorul secțiunii cu ecoducte, mult așteptată de toți”.


„Legat de Timişoara, zona noastră, cu scuzele pe care le adresez celor care nu sunt din Timişoara, lucrurile stau cu ce înseamnă centură şi descărcarea de pe A1, ştiţi foarte bine. Am o ţintă, spuneam că guvernele vin şi pleacă, rămâne o poză pe un perete acolo. Am o ţintă pentru oraşul nostru: să terminăm rapid, şi sper ca în această iarnă decembrie-ianuarie, studiul de fezabilitate, sigur, există nişte condiţionalităţi legate de aviz de mediu pentru Timişoara-Moraviţa, astfel încât să putem, odată cu eliberarea şi acestui aviz de mediu, să putem să scoatem în licitaţie pe FIDIC galben, proiectare şi execuţie primăvara acestui an Timişoara-Moraviţa. Timişoara devenind astfel un nod în infrastructura rutieră”, a declarat Sorin Grindeanu.

„Voi continua procesul de descentralizare”, a mai spus Grindeanu, care a semnat protocoale cu autorităţile locale. „E un proces corect nu doar în ceea ce priveşte CNAIR-ul.. 90 şi ceva la sută din gările din România arată ca cele din Mariupol. Nu se poate. CFR-ul nu are forţa necesară să-şi modernizeze gările …le transferăm acolo unde se doreşte către autorităţile locale. Porturile de la Dunăre e normal să le dăm către autorităţile locale, stau nefolosite, cu bălării…”, a concluzionat ministrul transporturilor şi infrastructurii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.