A fost semnat contractul care va schimba radical calea ferată care traversează...

A fost semnat contractul care va schimba radical calea ferată care traversează Timișoara

1
DISTRIBUIȚI

Ion Simu-Alexandru, directorul general al CFR SA, și Francesco Bernabè, directorul general WeBuild SPA România, au semnat astăzi, în prezența ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, contractul pentru lotul 3 din proiectul de modernizare a căii ferate Caransebeș – Arad. Este vorba despre reabilitarea și modernizarea tronsonului dintre gara Timișoara Est și Ronaț.

Oferta depusă de Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA, în valoare de 1,44 miliarde de lei fără TVA, a fost desemnată câștigătoare la sfârșitul lunii iulie, contractul de execuție fiind semnat astăzi, după perioada legală de contestaţii.

Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care: 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor, 60 de luni reprezentând perioada de garanție. Unul dintre obiectivele proiectului este creșterea vitezei de circulație a trenurilor la valori cuprinse între 120 și 160 km/h pe întregul tronson Caransebeș – Arad, în lungime de 162 de kilometri. Vor fi înlocuite poduri și podețe, va fi refăcut sistemul de drenaj al căii ferate și vor fi îmbunătățite terasamentele. De asemenea, va fi modernizată electrificare pe toată lungimea tronzonului și va fi modernizat echipamentul de telecomunicații. În plus, vor fi modernizate clădirile stațiilor de călători, incluzând aici construcțiile pasarelelor și ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare.

Dacă în acest moment Timișoara este „tăiată” în două de o linie de cale ferată, proiectul prevede că pe cei 13,86 km dintre Timișoara Est și Ronaț va fi cale dublă.

„E un proiect care, dincolo de modernizarea căii ferate, are impact major asupra orașului, pentru că vorbim de investiții în intersecții, și la Baader și în alte părți, de reabilitări, lucruri care vor transforma zona aceasta adiacentă căii ferate.


Cred că este cel mai mare proiect semnat în ultimii ani pentru orașul nostru, aproximativ 300 de milioane de euro fără TVA. Presiunea va fi una uriașă, și cu atât mai mare va fi dacă rămân în această funcție, pentru că e vorba de orașul meu. Am această bucurie că acest proiect, fiind semnat, nu mai poate să-l oprească nimeni, și sper și sunt sigur că se va desfășura în termenii contractului, 6 luni proiectare și 36 de luni execuția”, a declarat Sorin Grindeanu.

Modernizarea secțiunii de cale ferată include și următoarele obiective de utilitate publică:

– pasaj superior Gheorghe Adam (conectează străzile Gheorghe Adam, Avram Imbroane, Aristide Demetriade și Gara de Est);

– stația Timișoara Est (16 linii modernizate, pasarelă pietonală pentru acces la peroane și pentru traversarea căii ferate, rampă de încărcare-descărcare, rampă specială (mobilitate militară) și integrare conexiune cu Aeroportul Traian Vuia pe o lungime de 6,5 km, racord linie CF dublă – 2,05 km, cu instalații de semnalizare și telecomunicații)

– pasaj superior Enric Baader (conectează străzile Enric Baader, Aristide Demetriade, Divizia 9 Cavalerie, Calea Mallului);

– Haltă de călători Timișoara Centru (stație nouă intermediară, cu peroane iluminate – panouri fotovoltaice – asigură conexiunea feroviară cu Complexul Comercial și zona istorică);

– stația Timișoara Nord (34 linii modernizate, punct nou de acces la gară, pasarelă de acces la peroane cu scări rulante, lifturi, spațiu de așteptare-îmbarcare, parcare nouă, pasarelă pietonală pentru traversarea căii ferate, clădire de mentenanță și Centru de Control Operațional pentru zona întregului tronson);

– clădire nouă de călători Timișoara Nord, inclusiv pasarelă centrală (lifturi, scării rulante, acces persoane cu dizabilități, acces la peroane prin pasarela centrală, panouri fotovoltaice, conexiunea străzii Nera cu strada Gării de Nord);

– Pasaj superior pentru legătură Comoarei – Radu de la Afumați (asigură conexiunea străzilor Comoarei și Radu de la Afumați);

– Pasaj superior DN 6 zona Ronaț Triaj, km 564+720 (asigură traversarea magistralei de cale ferată).

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.