Primarul Fritz are nemulțumiri după semnarea contractului de investiţie majoră a CFR-ului...

Primarul Fritz are nemulțumiri după semnarea contractului de investiţie majoră a CFR-ului în Timişoara: „Arată bine în randări, dar detaliile tehnice trebuie discutate”

3
DISTRIBUIȚI

Edilul Timişoarei a vorbit azi mai degrabă cu îngrijorare legat de un proiect major de modernizare al CFR, care include şi modernizarea căii ferate din oraş, care leagă Gara de Est de Ronaţ. Dominic Fritz consideră că părţile implicate, minister, constructor şi CFR, trebuie să se consulte cu Primăria Timişoara pentru ca viitorul proiect să nu producă deservicii cetăţenilor, printr-o eventaulă blocare şi mai mare a oraşului pe axa Nord-Sud.

„A fost semnat, după cum bine ştiţi, domnul ministru Grindeanu a semnat un proiect de o importanţă strategică uriaşă pentru Timişoara. Modernizarea căii ferate pe tronsonul Gara de Est-Ronaţ, un contract în valoare de 4,1 miliarde de lei. Mi se pare că prea puţin a fost discutat acest proiect în Timişoara. Şi încă prea puţini, poate unii înţeleg cât de mult ne va afecta aici în Timişoara. Este un proiect unde se vor dubla liniile de tren în Timişoara, în anumite părţi se va construi şi un zid şi este o investiţie atât de importantă, că va impacta felul in care trăim în Timişoara şi ne mişcăm în Timişoara pentru următorii 100-150 de ani. Poate să meargă într-o direcţie bună, dacă va fi făcut bine, şi va conecta Timişoara de Europa şi restul României. Dacă proiectul e făcut prost are potenţialul să blocheze Timişoara, să afecteze puternic traficul de maşini, biciclişti şi pietoni şi va despărţi şi mai mult nordul de sudul Timişoarei. Acesta e motivul de ce, după ce acum a câştigat o firmă pentru proiectarea tehnică şi execuţie, de ce noi, ca şi Primăria Timişoara, eu ca primar, vom urmări îndeaproape şi acest proiect. Vreau să spun foarte clar că ne aşteptam la o deschidere maximă şi din partea ministerului şi din partea CFR-ului şi din partea proiectantului pentru perspectiva locală, a cetăţenilor şi municipiului. Vreau să atrag atenţia asupra câtorva aspecte, pe care urmează să le discutăm cu proiectantul, CFR şi Ministerul Transporturilor. Îmi amintesc că până acum avem doar un studiu de fezabilitate, în următoarele şase luni se lucrează la proiectul tehnic. Deci următoare şase luni vor fi decisive pentru cum va arăta Timişoara în următorii 150 de ani”, a declarat Dominic Fritz.

Primarul Fritz a adăugat că trebuie clarificate aspecte precum: subtraversările şi pasajele pentru traficul auto, precum şi pentru pietoni, sensul giratoriu suspendat la Baader, aproape de Gara de Est, „unde încă nu e foarte clar cum se va încadra în trama stradală existentă, cum se va integra cu străzile existente, descărcarea traficului etc.” şi „e absolut urgentă nevoie de clarificare a toate aceste detalii împreună cu Primăria Timişoara”, „arată bine în randări, dar detaliile tehnice trebuie discutate”; De asemenea, acesta a vorbit despre punctele de oprire din oraş „dacă ar fi o posibilitate să adăugăm unul, două, trei puncte de oprire în plus faţă de cele prevăzute în studiul de fezabilitate.


E clar că asta e şansa noastră pentru un tren metropolitan, care va încuraja oamenii să folosească trenul mai ales din zonele periurbane”.

Fritz e totuşi optimist că se vor discuta aspectele importante. Primarul a atras atenţia că lucrările actuale ar afecta chiar infrastructura sportivă precară a oraşului. O altă problemă ridicată este legată de o supratraversare la Ronaţ, „dacă vă uitaţi pe randări, e destul de problematică – o rampă foarte complicată, probabil va distruge stadionul de rugby, stâlpii pe care stă sunt planificaţi la marginea terenului de stadion, trebuie să găsim o soluţie bună, practică şi respectuoasă pentru Timişoara…”.

„Aceste aspecte trebuie clarificate împreună. E evident că nu Primăria Timişoara a semnat pe acest contract, nu e beneficiarul legal, dar în acelaşi timp Timişoara, timişorenii sunt cei care vor beneficia sau nu de acest proiect strategic. De aceea fac apel la un dialog cu oraşul Timişoara, cetăţenii. Mă aştept la sesiunie de consultare, informare publică. Să înţeleagă timişorenii cum va afecta pozitiv sau negativ acest proiect viaţa lor… Apoi vor fi trei ani de şantier, vom fi cu ochii pe firmă, chiar dacă nu avem relaţie contractuală, ca să nu blocheze Timişoara timp de trei ani…”, a mai spus Fritz.

Întrebat despre informaţiile conform cărora actualul stadion CFR, din care au mai rămas tribunele vechi şi un teren de antrenament, după instalarea spitalului covid, ar fi şi el afectat, răspunsul a fost în aceeaşi notă îngrijorătoare: „Într-adevăr, momentan se pare că CFR are planul să construiască o parcare supraetajată acolo unde acum este stadion, ceea ce e o oarecare surpriză pentru noi, mai ales că terenul de sub tribune este al municipiului, dar nu e clar încă acolo care e planul şi vom discuta asta cu CFR”.

Îngrijorări legate de studiul de fezabilitate al proiectului major feroviar au fost semnalate chiar ieri şi de Asociaţia Pro Infrastructură. „Studiul de fezabilitate care stă la baza proiectului are numeroase carențe care arată în principal lipsa colaborării dintre autoritățile centrale și cele locale”, notează cei de la Pro Infrastructură.

3 COMENTARII

  1. Sa mori de ras nu alta : problema cea mare e ca loveste in interesele un or dezvoltatori imobiliari , si mai si da in cap la unele dezvoltari imobiliare care acum se trezesc cu trenul de 160km/h sub balcon. Unii au dat o gramada de bani pe terenuri de pe langa calea ferata, au dat o gramda de bani sa faca PUZ-uri la firme de partid , au facut si proiectele si au obtinut si autorizatiile. Si acum vine CFR si le da trezirea, ca ei nu stiau, ca nu e bine sa contruiesti langa calea ferata. Succes USR si Fritz si tuturor aplaudacilor care nu inteleg ca a face 3,14 3,14 in contra vantului nu e misto.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.