O nouă specie, descoperită în „parcul dinozaurilor” din Țara Hațegului

În Țara Hațegului, locul în care cu 70 de milioane de ani în urmă, în cretacicul superior, se afla o insulă cu o climă tropicală care plutea pe Marea Tethys și pe care trăiau crocodili, reptile zburătoare uriaşe şi dinozauri pitici, unde acum se află geoparcul internațional care se întinde pe aproape 1.200 de kilometri pătrați, și are statut de sit UNESCO, o echipă internațională de cercetători a descoperit o nouă specie de dinozaur, numită Transylvanosaurus platycephalus (reptila cu cap turtit din Transilvania), tot un dinozaur pitic erbivor, cu o lungime de aproximativ doi metri și două picioare, contemporan cu celelalte specii ale căror urme pietrificate au fost semnalate încă de la sfârșitul secolului al XIX-lea.

Ultima descoperire a fost relatată recent de revista „Journal of Vertebrate Paleontology”.

Fragmentele de craniu descoperite în albia unui râu, pe care s-a putut distinge chiar conturul creierului, oferă informații prețioase, indicând o mai mare diversitate a faunei decât se credea până acum. Totodată, ele dovedesc că  acești dinozauri sunt înrudiți cu o specie care trăia în acele vremuri pe actualul teritoriu al Franței. Specialiștii cred că aceste animale s-au răspândit dinspre este spre vest pe punți temporare între insule și presupun că acești dinozauri știau să înoate, dar indiciile existente sunt insuficiente pentru a permite concluzii exacte.

Surse foto: servuspress.ro, mesagerulhunedorean.ro