A fost semnat contractul de 2,18 miliarde de lei pentru modernizarea căii...

A fost semnat contractul de 2,18 miliarde de lei pentru modernizarea căii ferate Ronaț Triaj – Arad. Când trebuie să fie gata proiectul

0
DISTRIBUIȚI
<


div class="press-in-article" style="margin-left: auto; margin-right: auto; text-align: center; margin-top: 5px; margin-bottom: 5px; " id="press-1064515992">

CFR SA anunță că joi a fost semnat contractul de modernizare a infrastructurii feroviare, în valoare de 2,18 miliarde de lei, pentru Lotul 4 Ronaț Triaj-Arad, aferent obiectivului Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Arad, finanțat prin PNRR.

„Am semnat al doilea contract important pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe tronsonul Caransebeș – Timișoara – Arad, inclus în PNRR, este vorba despre secțiunea Ronaț Triaj – Arad, care are o lungime de 54,86 km, iar ca noutate de menționat este faptul că această secțiune va fi proiectată cu cale ferată dublă pe o distanță de 50,33 km din lungimea totală a traseului, un avantaj din punct de vedere al creșterii capacității de exploatare feroviară, nu doar pentru transportul de călători, dar și pentru cel de marfă. Prin semnarea acestui contract, în valoare de 2,18 miliarde lei, programul de modernizare a infrastructurii feroviare la standarde europene, pe o lungime de 68,72 de km de cale ferată, de la Timișoara Est la Arad, intră în linie dreaptă”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

Durata de implementare a contractului este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție.

Asocierea Webuild SPA – Partecipazioni Italia SPA – Salcef SPA – Timișoara – Arad Lot 4 va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea Ronaț Triaj-Arad, în lungime de 54,86 km, lucrări civile în stațiile Sânandrei, Băile Calacea, Orțișoara, Vinga, Sag și Aradu Nou, în 2 halte de călători, 1 haltă comercială de mărfuri, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – 6 poduri și 39 podețe, sisteme automate de semnalizare la 7 de treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) și BLAI pe întregul traseu.

De asemenea, în cadrul lucrărilorsunt incluse 6 pasarele pietonale în stațiile Sânandrei, Băile Calacea, Orțișoara, Vinga, Sag și Aradu Nou, 1 pasarelă edilitară în Aradu Nou, 4 pasaje superioare în stațiile Sânandrei (DJ692A), Orțișoara (DJ693), Carani (DJ692), Vladimirescu (DN7), 11 pasaje inferioare, dintre care 9 în Aradu Nou, 1 în stația Orțișoara, respectiv 1 pasaj în stația Sag, panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 9.410 m și rampe de încărcare-descărcare în stațiile Orțișoara, Vinga și Aradu Nou.

Obiectivul general al contractului este modernizarea liniei de cale feratǎ pe întregul traseu pentru îmbunătățirea geometriei și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h.

Linia de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.