Șeful PSD Timiș: „Dominic Fritz încearcă din nou să arunce praf în...

Șeful PSD Timiș: „Dominic Fritz încearcă din nou să arunce praf în ochii timișorenilor” UPDATE Reacția primarului: „Cum să catalogheze o invitație la dialog ca «bețe în roate»?”

4
DISTRIBUIȚI

Președintele PSD Timiș, Alfred Simonis, a reacționat după ce în conferința de presă de ieri primarul Dominic Fritz și-a exprimat anumite îngrijorări în legătură cu proiectul de mare amploare care va schimba radical modul în care arată calea ferată care traversează Timișoara.

„Am constatat, fără prea mare surprindere, că primarul Dominic Fritz încearcă din nou să arunce praf în ochii timișorenilor. Ca să-și mascheze propria incompetență administrativă și insuccesul în a reuși proiecte reale pentru oraș, primarul se agață de cel mai mare și cel mai valoros proiect de infrastructură de care urmează să beneficieze Timișoara în acest secol, contractul de modernizare a infrastructurii feroviare, în valoare de 1,44 miliarde de lei, Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj, aferent obiectivului «Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Arad», finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în PNRR. Fumigena lansată de Fritz ascunde nu doar incapacitatea sa de a gestiona orașul ci și faptul că instituția pe care o conduce nu a fost capabilă să depună proiecte serioase pentru atragerea de fonduri europene. Cum altfel să îți maschezi incompetența decât lansând teme false, preluate de la șefii de partid care văd roșu în fața ochilor, și la propriu și la figurat, de câte ori reușește PSD să facă ceva pentru Timișoara și pentru timișoreni?”, a transmis Simonis prin intermediul unui comunicat.

„Fritz se declară foarte preocupat de dezvoltarea orașului și de viitorul acestuia, în condițiile în care este departe de a fi rezolvat lucruri elementare care puteau fi soluționate de multă vreme, Colterm, RATT, spațiile verzi, reabilitările de drumuri, poluarea, transparența administrativă, etc.


Este absolut incredibil să te apuci să pui bețe în roate unui proiect de asemenea anvergură, cum este cel al CFR, în loc să ieși și să lauzi faptul că Timișoara în sfârșit primește ceea ce merita încă de acum 30 de ani. Dominic Fritz, Timișoara are nevoie de acest proiect ca de aer. Timișoara are nevoie să primească infrastructură nouă și modernă și ar fi bine să aveți tăria de a recunoaște și accepta această reușită, chiar dacă e o reușită a PSD, pentru că în sfârșit avem parte de ceea ce merităm ca oraș. Pierderea unui astfel de proiect ar însemna încă 30 de ani de stagnare”, mai spune mesajul deputatului de Timiș.

UPDATE Primarul Dominic Fritz i-a răspuns liderului PSD Timiș, Alfred Simonis, cerându-i să „asculte fără aroganță observațiile pertinente din administrația locală și grijile societății civile” și reamintindu-i că „timișorenii l-au trimis la București ca să reprezinte interesele lor, nu să apere orgoliile de partid”.

„Am citit cu surprindere declarațiile belicoase ale dlui deputat PSD, Alfred Simonis, în care îmi reproșa că pun «bețe în roate» proiectului de modernizare a căii ferate din Timișoara. Declarasem ieri la conferință de presă că susțin proiectul, dar că este nevoie de un dialog cu Timișoara pentru a aduce claritate și îmbunătățiri documentației tehnice care se va elabora în următoarele luni. Cum să catalogheze un (social) democrat o invitație la dialog ca «bețe în roate»? Domnul deputat a petrecut prea mult timp la București dacă crede că timișorenii vor accepta ca un proiect care e abia în stadiul de studiu de fezabilitate să fie dezvoltat mai departe fără implicarea și consultarea lor. Apelul meu de ieri exact despre asta vorbea: despre deschiderea unui dialog între CFR, Ministerul Transporturilor, echipa de proiectare și Primăria Timișoara și timișoreni. Dublarea căii ferate în Timișoara poate să devină un avantaj strategic de noi legături pentru oraș – sau o cortină de fier care desparte orașul în două, dacă e prost planificat și executat. În loc să sară în sus cu declarații politice, PSD ar fi bine să accepte realitatea administrativă, că un astfel de proiect mamut trebuie dezvoltat cu toți actorii implicați, inclusiv cu Primăria și mai ales cu timișorenii. În loc să fie bosumflat că primarul a îndrăznit să aibă o poziție nuanțată față de proiect, îl invităm pe domnul deputat Simonis să asculte fără aroganță observațiile pertinente din administrația locală și grijile societății civile. Asta dacă nu a uitat că timișorenii l-au trimis la București ca să reprezinte interesele lor, nu să apere orgoliile de partid”, a transmis Dominic Fritz.

4 COMENTARII

  1. Domnule Simonis, proiectul aflat in discutie este de departe unul foarte prost. Lasati naibii lupta politica deoparte si analizati la rece proiectul. Veti putea constata cu usurinta ca are enorm de multe dezavantaje fata de varianta pe estacada. Atatea deservicii va aduce timisorenilor aceasta investitie incat promorii ei vor fi injurati si dupa moartea lor. Asta daca li se va retine numele cumva.
    Va luptati politic total aiurea in timp ce orasul se tot scufunda. A ajuns de nerecunoscut. Si mentionez ca stau in Timisoara din 1970 fiind nascut la 20 km la vest de Timisoara.
    Opriti proiectul si incetati cu lupta politica de doi bani care nu aduce nici un folos timisorenilor. Doar stagnare si investitii proaste. Valabil pentru orice partid politic!…

    • Domnule Fritz, mai lasati interesele personale si ale mafiei care sta in spatele vostru si mai ocupati-va de oras. Aveti 2 ani de mandat in care habar nu ati avut ce se intampla cu acest proiect. Un proiect pornit de acum 10 ani si despre care nu stiti nimic ! Nu aveti nici cel mai mic interes sa lucrati pentru oras, va serviti doar clica politica din care faceti parte. Ati facut o strategie de dezvoltate a zone de nord a orasului !!! Pentru cine ? Pentru cine era aceasta urgenta ? Doar pentru interesele voastre si ale clientilor vostri ! Centrul Timisoarei arata ca dupa bombardament ! Cum poate Timisoara sa arate in ultimul hal si tu sa te faci ca nu ai habar despre ce este vorba !

  2. Fritz, habar nu ai ce se intampla in oras. Te face PSD-ul de nu te vezi. Cum de ai avut timp sa iti dai seama ca exista un proiect de calea ferata in oras ? Cine ti-a soptit ? Ai avut un vis urat ? Culca-te la loc.

  3. Comentatorii pe langa subiect, analizati situatia si veti constata singuri ca este un proiect prost. Scoateti-va politica din cap si analizati la rece. Partea proasta a proiectului este intre pasajul Popa Sapca si Padurea Verde.
    In varianta cu calea ferata la sol, cum se doreste a se face, veti/vom avea doua pasaje supraterane, la strada Baader si strada Gh. Adam. Trecerile actuale la nivel cu CF de la strandul UMT si aleea Padurea Verde se vor desfiinta. Deci actualele patru traversari cu bariere (aglomerate acum) vor fi inlocuite cu DOUA pasaje supraterane in locatiile pomenite mai sus. Deci cele doua pasaje vor fi si mai aglomerate preluand si masinile de pe trecerile anulate (Imbroane si aleea Padurea Verde). Nu mai pomenesc de problemele traversarii caii de catre pietoni si biciclisti care vor trebui sa urce pe aceste pasaje noi ca apoi sa coboare. Si asta pentru ca liniile de viteza sunt imprejmuite cu garduri pentru a nu fi traversate pietonal!

    In varianta cu calea ferata ridicata pe stalpi (estacada) vor exista SASE treceri la nivel cu solul pe sub calea ferata. La Baader – Demetriade, la Kogalniceanu – Divizia 9 Cavalerie, la str Frigului cu Imbroane, ramane trecerea de la strandul UMT, la Gh. Adam – Imbroane si la aleea Padurea Verde. deci din actualele 4 treceri ajungem la 6 treceri. Plus locuri de parcare sub calea ferata sau chiar segmente de strazi pe unde ar fi nevoie. Si va mai fi o trecere la sol, cea a inelului 4, tot in zona Padurea Verde.
    Este o diferenta de la cer la pamant intre cele doua variante.
    Aici nu este o chestie de Fritz, Simonis, PSD, USR, PNL, ci este vorba de viitorul orasului pentru 100 de ani cel putin, pentru usurarea si imbunatatirea vietii viitoarelor generatii din oras…

    In urma cu peste 100 de ani a avut loc o alta mare lucrare a CFR-ului (sau a cailor ferate maghiare) cand linia de tren dintre Gara de Nord si cea de Est trecea prin zona actualei Catedrale, prin Parcul Justitiei, Parcul Rozelor, Parcul Copiilor, peste actualul teren al complexului imobiliar ISHO si apoi pe strada Infratirii pana la Gara de Est. Deci traseul era in mare parte pe langa Bega, pe malul drept al acesteia. Prin stramutarea caii ferate, terenul eliberat a fost transformat in timp in parcurile pe care le avem azi.
    Stramutarea caii ferate a fost facuta pe actualul traseu, la marginea orasului, cu solutii moderne la acea vreme, respectiv cu cateva pasaje pe sub calea ferata. Este vorba de pasajul Jiul, Brediceanu, Gh Lazar, Aradului si Popa Sapca. Aceste pasaje s-au dovedit prea inguste in timp, odata cu dezvoltarea orasului. Pasajele Brediceanu si Gh. Lazar au fost largite in perioada comunista iar pasajul de pe Aradului a fost suprainaltat in aceeasi perioada.
    Iar pasajul Jiul si Popa Sapca au fost largite in urma cu 3-4 ani fiind si acestea depasite de traficul numeros.

    Iata ca acum ne aflam in fata unui alt moment istoric, al unei interventii foarte mari asupra caii ferate pe teritoriul orasului, investitie facuta tot pentru circa 100 si peste de ani. Din aceste motive nu ESTE PERMIS sa ne avantam ca naivii pe un proiect total dezavantajos pentru oras.

    Iata de ce trebuie oprit acest proiect prost pe teritoriul orasului. Este vorba de lotul 3 lung de 13 km…

    Circul politic nu are ce cauta in aceste decizii extrem de importante pentru acest oras si viitorul lui!

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.