Când poți plăti un preț la energie electrică mai mic decât cel...

Când poți plăti un preț la energie electrică mai mic decât cel plafonat

0
DISTRIBUIȚI

Marius Pîrjol, head of customer operations la Enel Energie, a subliniat, la PRESSALERT LIVE, faptul că ” pentru toți clienții de electricitate și gaz, în special clienții casnici, prețurile sunt plafonate începând de la 1 ianuarie. Pentru clienții de gaz prevederile nu se schimbă față de vechea lege. Practic, toți clienții casnici beneficiază de plafonarea întregului consum la 0,31 de lei pe kw/h, cu toate taxele incluse.

Un client poate să treacă la o altă zonă de plafonare de la o lună la alta, acest lucru fiind posibil ” în funcție de consumul lunar putem într-o lună să beneficiem de un anumit plafon, să zicem cel de 0,68 lei pe kw/h, iar în următoarea lună, dacă consumul nostru depășește pragul de 100 de kw/h, să trecem la pragul de 0,8 lei.


Până la urmă totul depinde de pragmatism și de atenție la consumul propriu, dar cel mai important este să transmitem cu regularitate indexul, lunar. Lucrul acesta va simplifica și va oferi mai multă predictibilitate clienților”.

Dacă în contract  valoarea este mai mică decât cea de plafonare  se va factura cel mai bun preț dintre prețul de contract și prețul prevăzut de plată. Marius Pîrjol a subliniat că ”legile nu se aplică retroactiv. Există anumite articole care se aplică începând cu 16 decembrie, doar că respectivele plafoane aferente clienților casnici se vor aplica începând cu 1 ianuarie 2023”.

Cererile și declarațiile pentru obținerea plafonării se pot depune fără a sta la coadă.  ”În cadrul companiilor Enel am pus la dispoziție o adresă de e-mail pentru clienții casnici, unde aceștia pot să transmită solicitările, și încurajăm clienții să facă acest lucru. Pentru clientul casnic adresa de e-mail este plafonarecasnic@enel.com, iar pentru clientul business, non-casnic, adresa de e-mail este plafonare-exceptare-business@enel.com”, a declarat Pîrjol.