Câţi bani a cheltuit, în medie, un turist străin în România

Câţi bani a cheltuit, în medie, un turist străin în România

0
DISTRIBUIȚI
Foto: arhivă

În trimestrul al treilea din 2022, numărul total al turiștilor străini cazaţi în structurile de cazare turistică colective a fost de 536,9 mii, cheltuielile acestora însumând 1510,2 milioane de lei. Practic, un turist străin a cheltuit în România, în medie, 2812,5 lei, potrivit INS.

Institutul Național de Statistică (INS) a publicat, vineri, cheltuielile turiștilor nerezidenți în România, în trimestrul III și perioada 1 ianuarie – 30 noiembrie 2022.

Astfel, în trimestrul al treilea din acest an, numărul total al turiștilor nerezidenţi cazaţi în structurile de cazare turistică colective a fost de 536,9 mii, cheltuielile acestora însumând 1510,2 milioane de lei (în medie 2812,5 lei / persoană).

În primele 11 luni ale anului, numărul total al turiștilor străini cazaţi în structurile de cazare turistică colective a fost de 1167,4 mii, cheltuielile acestora însumând 3157,1 milioane de lei (în medie 2704,4 lei / persoană).

În ceea ce privește cifrele pe trimestrul al treilea, călătoriile în scop profesional și de afaceri au reprezentat principalul motiv al sejurului petrecut de către 53,6% dintre turiștii străini sosiți în România, cheltuielile acestora reprezentând 57,7% din totalul cheltuielilor.

Călătoriile în scop particular au reprezentat al doilea motiv al sejurului petrecut de către 46,4% dintre turiștii nerezidenți sosiți în România, cheltuielile acestora reprezentând 42,3% din totalul cheltuielilor.

Din totalul cheltuielilor în scop profesional și de afaceri se evidențiază cheltuielile pentru cazare: 49,4%, cheltuielile în restaurante şi baruri: 18,8% și cele pentru cumpărături: 13,8%.

Din totalul cheltuielilor în scop particular se evidențiază cheltuielile pentru cazare: 45,8%, cheltuielile pentru cumpărături: 16,5% și cele pentru restaurante şi baruri: 15,1%.

Din totalul turiștilor străini sosiţi în România, 45,1% și-au organizat sejurul printr-o agenție de turism, 35,5% și-au organizat singuri sejurul, 12,2% au optat pentru alte modalităţi de organizare a călătoriei (de ex. sindicat), în timp ce 7,2% și-au organizat călătoria atât pe cont propriu, cât și printr-o agenție de turism.

Principalul mijloc de transport utilizat pentru a călători în România a fost avionul, folosit de 73,5% din numărul total de turişti, în timp ce 16,9% au utilizat autoturisme proprii, 5,7% autocare și autobuze, iar 3,9% au sosit cu alte mijloace de transport (tren, ambarcaţiuni fluviale, autoturisme închiriate, motociclete etc.).

Numărul turiştilor străini cazaţi în unităţile de cazare privată a fost de 29,0 mii, cheltuielile acestora în România fiind de 28,6 milioane de lei.

Din totalul turiştilor nerezidenţi cazaţi în unităţile de cazare privată, 82,7% au avut ca scop al călătoriei pe cel particular, iar 17,3% pe cel profesional.

Turiştii străini cazaţi în unităţile de cazare privată şi-au organizat în mare parte pe cont propriu călătoria în România (66,4% din total).


Ca mijloc de transport au ales autoturismul propriu (46,9%), avionul (20,0%), autocarul și autobuzul (4,7%) și alte mijloace de transport (28,4%).

Din totalul cheltuielilor efectuate în România de turiştii străini cazaţi în unităţile de cazare privată se evidențiază cheltuielile făcute în restaurante, baruri, cafenele și alte servicii similare (30,6%), cheltuielile pentru cazare (30,5%), cheltuielile pentru transport (16,9%) și cheltuielile în scopul cumpărării de produse pentru folosință personală (14,5%).

În privința perioadei primelor 11 luni ale anului, călătoriile în scop profesional și de afaceri au reprezentat principalul motiv al sejurului petrecut de către 51,5% dintre turiștii nerezidenți sosiți în România, cheltuielile acestora reprezentând 55,3% din totalul cheltuielilor. Călătoriile în scop particular au reprezentat al doilea motiv al sejurului petrecut de către 48,5% dintre turiştii nerezidenţi sosiți în România, cheltuielile acestora reprezentând 44,7% din totalul cheltuielilor.
Din totalul cheltuielilor în scop profesional și de afaceri se evidențiază cheltuielile pentru cazare: 49,5%, cheltuielile în restaurante şi baruri: 18,7% și cele pentru cumpărături: 14,2%. Din totalul cheltuielilor în scop particular se evidențiază cheltuielile pentru cazare: 45,3%, cheltuielile pentru cumpărături: 16,0% și cele în restaurante și baruri: 15,2%.

Din totalul nerezidenţilor sosiţi în România, 44,4% și-au organizat sejurul printr-o agenție de turism, 34,4% și-au organizat singuri sejurul, 14,3% au optat pentru alte modalităţi de organizare a călătoriei, în timp ce 6,9% și-au organizat călătoria atât pe cont propriu, cât și printr-o agenție de turism.

Principalul mijloc de transport utilizat pentru a călători în România a fost avionul, folosit de 74,7% din numărul total de turişti, în timp ce 16,5% au utilizat autoturisme proprii, 5,3% autocare și autobuze, iar 3,5% au sosit cu alte mijloace de transport (tren, ambarcaţiuni fluviale, autoturisme închiriate, motociclete etc.).Numărul turiștilor nerezidenți cazați în unităţile de cazare privată a fost de 57,0 mii, cheltuielile acestora în România fiind de 46,8 milioane de lei.

Din totalul turiştilor străini cazaţi în unităţile de cazare privată, 80,1% au avut ca scop al călătoriei pe cel particular, iar 19,9% pe cel profesional. Turiştii nerezidenţi cazaţi în unităţile de cazare privată şi-au organizat în mare parte pe cont propriu călătoria în România (77,8% din total). Ca mijloc de transport au ales autoturismul propriu (51,5%), avionul (19,7%), autocarul și autobuzul (3,8%) și alte mijloace de transport (25,0%).

Din totalul cheltuielilor efectuate în România de turiştii nerezidenţi cazaţi în unităţile de cazare privată se evidențiază cheltuielile pentru cazare (33,8%), cheltuielile făcute în restaurante, baruri, cafenele și alte servicii similare (31,2%), cheltuielile pentru transport (16,6%) și cheltuielile în scopul cumpărării de produse pentru folosinţă personală (12,7%).

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.